۴۶۶۲۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توسعه سلاح‌های سایبری، اولویت سایبری ترامپ

با آغاز به کار رسمی رییس جمهور جدید امریکا، وب‌سایت رسمی کاخ سفید اطلاعات مربوط به اولویت‌های سیاست‌گذاری ترامپ را منتشر کرده است. از جمله اولویت‌های منتشر شده می‌توان به تقویت ارتش، بازگرداندن مشاغل صنعتی به کشور و انجام معاملات تجاری سودمند اشاره کرد.

وب سایت سایبربان: به‌روزرسانی وب‌سایت کاخ سفید، توسعه توانمندی‌های تهاجمی سایبری را از اولویت‌های سایبری ترامپ ذکر می‌کند. با آغاز به کار رسمی رییس جمهور جدید امریکا، وب‌سایت رسمی کاخ سفید اطلاعات مربوط به اولویت‌های سیاست‌گذاری ترامپ را منتشر کرده است. از جمله اولویت‌های منتشر شده می‌توان به تقویت ارتش، بازگرداندن مشاغل صنعتی به کشور و انجام معاملات تجاری سودمند اشاره کرد.
توسعه سلاح‌های سایبری، اولویت سایبری ترامپ

طبق تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ، توسعه توانمندی‌های تهاجمی سایبری را از اولویت‌های دولت خود می‌داند و منابع جدیدی برای حفاظت از اسرار و سامانه‌های امنیت ملی در اختیار فرماندهی سایبری امریکا قرار می‌دهد.

در سایت کاخ سفید آمده است: «جنگ سایبری یک میدان جنگ نوظهور است و ما برای حفاظت از اسرار و سامانه‌های امنیت ملی خود، باید همه تدابیر را پیش‌بینی کنیم. توسعه توانمندی‌های تدافعی و تهاجمی سایبری در فرماندهی سایبری امریکا و به‌کارگیری بهترین و باهوش‌ترین امریکایی‌ها برای خدمت در این عرصه حیاتی، جزو اولویت‌های ماست.»

این نخستین باری نیست که ترامپ خواستار توسعه توانمندی‌های تهاجمی امنیت سایبری می‌شود. او در تاریخ سوم اکتبر ۲۰۱۶ در جمع نظامیان بازنشسته امریکا گفته بود: «ارتش ما باید در هر دو عرصه دفاع و حمله سایبری، بهترین ارتش جهان باشد. این سرآغاز بحث ملی درباره نحوه توسعه راهبردهای حمله سایبری است که برای دستیابی به برتری امنیتی در قرن بیست و یکم، اهمیت حیاتی دارد.»

برنامه‌های ترامپ برای تقویت تسلیحات سایبری هنوز نامشخص است. در صفحه سیاست خارجی سایت کاخ سفید آمده است که دولت ترامپ «در جنگ سایبری شرکت می‌کند تا تبلیغات و استخدام [تروریستی] را مختل کرده و از بین ببرد.» ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی توانایی امریکا در به راه انداختن جنگ سایبری را در مقایسه با دیگر کشورها کم‌اهمیت جلوه داده بود.
او در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود: «قبل از هر چیز باید بگویم که در عرصه سایبری بسیار عقب مانده‌ایم. ما از پدیدآورندگان این فضا بودیم اما اکنون خیلی عقب افتاده‌ایم. با استفاده قوی از سایبر می‌توان فعالیت کشورها را مختل کرد و آنها را از گردونه خارج ساخت. فکر نمی‌کنم کشور ما این قدرت را داشته باشد. فکر نمی‌کنم به اندازه سایر کشورها در این زمینه پیشرفته باشیم.»

در اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۶، ترامپ توماس باسرت را به عنوان مشاور امنیت داخلی خود معرفی کرد. باسرت در دوران جورج بوش، مشاور معاون امنیت ملی بود و همزمان مدیریت سیاست حفاظت از زیرساخت‌های کاخ سفید را نیز بر عهده داشت- یک جایگاه رهبری که امنیت زیرساخت‌های حیاتی امریکا در سازمان‌های متعدد فدرال از قبیل سامانه‌های اصلی حمل‌ونقل ارتباطات را سازمان‌دهی می‌کند. در حال حاضر، باسرت ارشدترین مشاور ترامپ است که تجربه مستقیم در زمینه مسائل امنیت سایبری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج