۴۶۶۵۷۴
۱۶ نظر
۵۰۲۳
۱۶ نظر
۵۰۲۳
پ

پرنده، شیشه هواپیما را شکست

پرواز ۲۳۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به دلیل برخورد پرنده با شیشه جلوی هواپیما و شکسته شدن شیشه، با تاخیر مواجه شد.

خبرگزاری مهر: یکی از مسافران پرواز ٢٣٧ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در تماس با خبرگزاری مهر، گفت: در حال حاضر مسافران این پرواز که قرار بود طبق برنامه ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه عصر انجام شود، بدلیل تاخیر این پرواز در سالن ترانزیت سرگردان هستند.

وی درباره علت این تاخیر گفت: آن طور که اعلام شده، یک پرنده با شیشه جلوی هواپیما برخورد کرده و منجر به شکسته شدن شیشه جلوی هواپیما شده است.

این مسافر اظهار کرد:به اما اعلام شده که این پرواز تا اطلاع ثانونی انجام نمی‌شود و باید مسافران تا تامین و تعمیر شیشه منتظر بمانند.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به تامین هواپیمای جایگزین اقدام کنند.

وظایف ایرلاین‌ها در قبال تاخیرهای پروازی

همچنین طبق دستورالعمل حقوق مسافران در پروازهای داخلی، در صورت تاخیر بیش از یک‌ساعت تا ۲ ساعت، توسط نماینده ایرلاین در فرودگاه‌های داخلی از مسافران پذیرایی نوع اول (شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب) به عمل خواهد آمد که البته ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تاخیر بیشتر در پرواز است.

اما در تاخیرهای بیش از ۲ ساعت و حداکثر تا ۴ ساعت، ایرلاین مربوطه موظف است نسبت به انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی و تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدمات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز اقدام کند.

در تاخیرهای بیش از ۴ ساعت نیز شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی خواهد بود. اگر ابطال از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذیرد در این صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیت نیم بهاء مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است.

در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می شود، شرکت‌های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافرین صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هواپیما

      به فرانسه سفارشی بدیدتابراتون شیشه بیارندتااین مسافران بدبخت سرگردان نمانند.فکرکنم این پرنده حسودیش شده که ما هواپیما خریده ایم.شاید این پرنده خودجان کری یااوباماباشه!خخخخخخخخ.،مامیتوانیم هم یادتون نره..،خخخخ

    • محمدرضا بختیار

      فکر کنم دوباره یک سانسور خبری شده این وسط؟پرنده نبوده یک اژدهای پیر به دلیل سن بالاش و نگذاشتن عینکش باعث این حادثه شده وفاقد هر نوع بیمه بدنه و شخص ثالث بوده!!! اژدها در دفاع خود گفته جمعش کنید بابا اگه شیشه جلوی هواپیما به این راحتی می شکست که خلبان هنگام سقوط بک ضربه میزد و می پرید بیرون ؟!یکی مامورین به اژدها گفت اشتباه نکن چون خلبان میدونه اگه بپره بیرون اون موقع ما می سوزانیمش که چرا هواپیما را ترک کرده است

    • بی نام

      تو‌کشور ما اجرا نمیشود

    • بدون نام

      خخخخخخ؟؟یعنی چ خودت مسخره کن

    • مجتبی

      ما در ایران کی میخواهیم که روزگار خوش ببینیم؟هرسال بدتر از پارسال.چرا زندگی سخت است؟مردم پول دادند که راحت سفر کنند ولی حالا چقدر سختی باید بکشند.هیچ کس جوابگو نیست.آیا حق ایرانی این است که آرامش نداشته باشد؟

    • حمیدرضا

      آقا این مسافرام چقدر لوس و نُنُرن، بابا چند هفته منتظر بمونن یه زنگ میزنیم شیشه و بلور کاوه یا قزوین یا اراک ببینیم شیشه هواپیما درست میکنن یانه؟ اگه درست کردن که فَبِها، وگرنه باید زنگ بزنیم به یکی از از این کارگاههای شیشه پزی همین کشورهای دوست و محترم روسیه و چین،‌اگه نداشتن اونوخ زنگ میزینیم یوروپ، فعلا مدیران هواپیمایی در حال اندازه گیری شیشه جلوی هواپیما هستن و چون یه قدری خم داره نیاز به تخصصهای ویژه ای است که هموطنا از پیچیدگی های اون بی خبرند مخصوصاً که کلاً این هواپیماها 30 ساله از خطوط هوایی دنیا جمع شدند و فقط برخی از نمونه های اون به عنوان رستوران در کشورهای نیمه عقب افتاده استفاده میشه .... حالا مگه چه اتفاقی افتاده، باید برای یه مسئله به این کوچیکی هم مدیرا بیان جواب بدن،‌ هموطنان محترم مستحضر باشند مدیران مش غول‏‎ِ کارهای بزرگتری هستند که بعداً عموم ملت از آن سر در خواهند آورند و یا مطلع خواهندشد !!!!!!

    • بی نام

      حالا پرنده چند تن وزن داشته حتما با 500 کیلومتر سرعت هم پرواز میکرده

    • طوطی

      شیشه نشکسته،شاید خلبان دل پیچه داشته طفلک!!!!!!!!!!!!
      وگرنه شیشه هواپیما که با نوک یه پرنده شکسته نمیشه!!!!

    • بدون نام

      پرنده؟؟؟؟؟؟؟ شیشه رو شیکونده؟؟؟؟؟؟ جلل الخالق

    • رسول

      خوب پلاستیک بگیرن جای شیشه که مردم معطل نشن. من خودم یه بار شیشه بغل ماشینم شکست پلاستیک گرفتم. طوری هم نبود.

    • بدون نام

      یک نفر ، دستورالعمل مربوط به تاخیر هواپیما را برای ایرلاین های ایرانی بفرسته تا بلد بشن که چه کار باید بکنن

    • بدون نام

      این دستورالعملها برای کشورهای دیگه خوبه که خیلی خوب میفهمن چگونه ازمسافران دراینگونه شرایط اولا عذرخواهی وبعدش پذیرایی مناسب بعمل بیارن
      نه داخل مملکت که تو اینگونه شرایط جواب مسافر که نمیدن هیچ طلبکار هم تشریف دارن

    • بدون نام

      شاید قرار بوده واسه این هواپیما هم اتفاقی بیوفته و این پرنده فرشته ی نجات بوده

    • بدون نام

      بابا دمش گرم اون پرنده ای ک شیشه هواپیمارو شکست

    • مهدی

      پرنده شیشه هواپیما رو شكوند بعد ادعاشون هم میشه هههه

    • بدون نام

      بازگشت داینوسورهای پرنده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج