۴۶۶۶۶۹
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روايتی از پيغام يک مرجع تقليد برای هاشمی

بيش از ١٠ روز از در گذشت آيت‌الله مي‌گذرد و اكنون آرام‌آرام بسياري از ناگفته‌ها بيان مي‌شود. مردي كه خود دستي توانمند در نگارش خاطرات داشت اكنون بعد از مرگش سوژه خاطره‌ها شده است.

روزنامه اعتماد: بيش از ١٠ روز از در گذشت آيت‌الله مي‌گذرد و اكنون آرام‌آرام بسياري از ناگفته‌ها بيان مي‌شود. مردي كه خود دستي توانمند در نگارش خاطرات داشت اكنون بعد از مرگش سوژه خاطره‌ها شده است.
بسياري از چهره‌هاي نزديك به او مسائلي را درباره آيت‌الله هاشمي بيان مي‌كنند كه شايد اگر خودش در روزهاي سختي كه مورد تخريب بود بر زبان مي‌آورد پاسخ بسياري را مي‌داد اما گويي براي او برخي مصلحت‌ها بسيار پررنگ‌تر از پاسخ دادن به تخريبگرانش بود و شايد هم اين تخريب‌ها براي مردي كه ستون نظام بود چندان اهميتي نداشت تا در مقام پاسخگويي برآيد.
اما آنچه بيش از هر چيز در صحبت‌ها و خاطرات ديگران از آيت‌الله هاشمي خودنمايي مي‌كند دغدغه او براي نظام و جايگاه ولايت فقيه است. مسيح مهاجري در مراسم چهلمين روز درگذشت هادي نخعي از پيشكسوتان مركز تحقيقات جنگ خاطراتي را از آيت‌الله هاشمي نقل كرده است. او مي‌گويد در آخرين روزهاي نام‌نويسي براي انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢ حامل پيغامي از سوي يكي از مراجع تقليد براي آيت‌الله هاشمي بوده است پيغامي با اين مضمون كه حضور هاشمي براي انتخابات در اين مقطع واجب است. مرجع تقليدي كه هنوز هم در قيد حيات است و نمي‌خواهد نامش فاش شود. او همچنين خاطره ديگري را نيز از ديدارش با آيت‌الله هاشمي بعد از درگذشت آيت‌الله فاضل لنكراني بيان كرده است. خاطراتي كه بيش از هر جمله و تحليلي بيانگر دغدغه‌هاي آيت‌اللهي است كه ديگر دستش از دنيا كوتاه شده است. مهم‌ترين صحبت‌هاي مسيح مهاجري را در ادامه به نقل از آنا بخوانيد.

در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢، بنده از كساني بودم كه از ابتدا با ثبت‌نام آقاي هاشمي در انتخابات مخالف بودم و دلايل خودم را هم به ايشان گفته بودم. البته ايشان نيز تا روزهاي آخر قصد كانديداتوري نداشت، اما اتفاقاتي در روزهاي آخر افتاد كه ايشان ثبت‌نام كرد.

دو روز مانده به زمان پايان ثبت‌نام در انتخابات، يكي از مراجع تقليد قم كه اكنون هم زنده هستند، مرا به قم احضار كردند تا پيغامي به من بدهند. وقتي من خدمت ايشان رفتم از من خواستند پيش آقاي هاشمي بروم و از طرف ايشان به آقاي هاشمي پيغام بدهم كه حتما در انتخابات رياست‌جمهوري ثبت‌نام كنند و تعبير ايشان اين بود كه ثبت‌نام براي آقاي هاشمي در اين مقطع واجب است.

بنده هم با وجود اينكه خودم با ثبت‌نام آقاي هاشمي در انتخابات مخالف بودم، از قم به تهران آمدم و فرداي آن روز هم پيش آقاي هاشمي رفتم و پيغام اين مرجع تقليد را به ايشان رساندم. البته گويا موارد ديگري هم رخ داده بود و اينگونه پيغام‌، آقاي هاشمي را كه فردي متعهد بود، به تصميم رساند كه در انتخابات سال ٩٢ ثبت‌نام كند. ايشان از من قول گرفتند تا اين موضوع بين ايشان، بنده و آقاي هاشمي بماند و از اين رو نام ايشان را نمي‌گويم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک مرجع تقلید هم یک پیغام به من دادند که به آقای هاشمی برسانم ، ولی گفتن اسمشونو نگم .

      پاسخ ها

      • یونس حقیدی

        به من هم پیغام رسونده بود

    • حسین

      متاسفانه بازم روایت و خاطره .... کجایی جناب هاشمی ... ؟ تایید کنی یا تکذیب ...

    • بدون نام

      به منم گفتن خودت کاندید شو....البته من نخواستم ریا بشه ...کاندید نشدم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین ، دمت گرم

    • بدون نام

      به منم گفتن خودت کاندید شو....البته من نخواستم ریا بشه ...کاندید نشدم...

    • بدون نام

      خاطره برای آقای خاطره ساز. خخخخخ

    • بدون نام

      خاطره برای آقای خاطره ساز. خخخخخ

    • حسن

      خدا رحمتت کند مرد شگفتی ساز ایران .چه زود بارسفر بستی هیچ کس با رفتنت شاد نشد حتی مخالفانت.

    • اصغر

      منظور از این نقل قول ها چیست!!

    • بدون نام

      سلام من یکی از سربازان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده و هستم وخواهم ماند خدایش رحمت کند. احساس کردم باری دیگر پدرم را از دست دادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج