جاباما
۴۶۶۸۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دستور کاستا به منتقدان: ساکت!

دیگو کاستا به ندرت از سرتیتر اخبار دور است، اما حتی با استانداردهایِ خودش هم دو هفته‌یِ اخیر برای مهاجم چلسی بسیار پر هیاهو و جنجالی سپری شد، جنجالی که شروعش با جنگ لفظی او با آنتونیو کونته درباره‌یِ پیشنهادی از سوپر لیگ چین بود و پایانش با یک گل و یک نمایشِ کامل دیگر در بازی دیشب مقابل هال سیتی.

آی‌اسپورت: دیگو کاستا به ندرت از سرتیتر اخبار دور است، اما حتی با استانداردهایِ خودش هم دو هفته‌یِ اخیر برای مهاجم چلسی بسیار پر هیاهو و جنجالی سپری شد، جنجالی که شروعش با جنگ لفظی او با آنتونیو کونته درباره‌یِ پیشنهادی از سوپر لیگ چین بود و پایانش با یک گل و یک نمایشِ کامل دیگر در بازی دیشب مقابل هال سیتی. کاستا در این بازی که چلسی را هشت امتیاز بالاتر از تیمِ دوم جدول، آرسنال، به صدر برد، به تمام شک و تردیدها پاسخ داد و منتقدانش را ساکت کرد.

گل کاستا در واپسین دقایق نیمه‌یِ اول در استمفورد بریج باعث شد تا مقاومت مردان مارکو سیلوا شکسته شود و در نهایت یک سه امتیاز دیگر برای چلسی، در شبی که نمایشی پایین‌تر از سطحِ همیشگی‌شان داشتند به دست بیاید. این پیروزی آبی‌پوشان را لندنی را بیش از هر زمانی دیگر به عنوانِ مدعی اول قهرمانیِ این فصل لیگ برتر جلوه داد.

درسته که کاستا بعد از باز کردن دروازه‌یِ حال با حرکاتِ دستش منتقدانش را نشانه گرفت و بهشان گفت: «خیلی حرف میزنید»، اما نمایش مهاجم اسپانیایی چلسی در زمین پیغامی به وضوح محکم‌تر برای آن‌ها داشت. کاستا در این شب از همان ثانیه‌هایِ ابتدایی با تلاش زیادش دقیقا مثل بازیکنی بازی کرد که حرفی برای اثبات کردن داشت. این شیوه‌یِ بازی تا دقیقه‌یِ ۸۶ ادامه پیدا کرد و نشانی کامل از تعهدِ او به تیم بود. برای همین بود که تماشاگران چلسی در هنگام خروج کاستا از زمین به احترامش بلند شدند و تشویقش کردند.

اما این اولین باری نبود که کاستا منجیِ چلسی می‌شد. کاستا که در طول این فصل بارها چنین نقشی را بازی کرده بود در جدال دیشب زننده‌یِ شش ضربه از مجموع ۹ ضربه‌یِ تیمش به سمت دروزاه‌یِ هال بود و تنها دقایقی پیش از تعویض شدن تا آستانه‌یِ زدن گل دومش هم پیش رفت که تنها سیوِ عالیِ الدین یاکوپوویچ مانعش شد.

از منظر کونته هم این نمایش یک پیروزی بزرگ به حساب می‌آمد، چون قرار دادنِ کاستا در ترکیب اصلی، بعد از تمام جنجال‌ها و شک و تردیدها در مورد تعهد او به تیم با سوالاتِ زیادی، به خصوص در آستانه‌یِ شروع بازی مواجه شده بود. با این حال آمار درستیِ تصمیم کونته را تایید کردند: کاستا که در کل بازی مدام دنبال هر توپی، هرچقدر بعید و دوردست، می‌دوید، بیش از هر بازیکنی استارت سریع داشت (۶۲)، بیش از هر بازیکنی در جدال‌هایِ نفر به نفر شرکت کرد و بیشترین سرعت را هم به نام خودش ثبت کرد.

بعد از پایان بازی تیری آنری، کارشناس اسکای اسپورتس، درباره‌یِ نمایش کاستا گفت: «از همون اول بازی کاستا میخواست خیال همه را راحت کنه و بگه من اینجام، من برگشتم، نگران نباشید. اون خیلی خوب توپ را حفظ میکرد، دنبال تمام توپهای ممکن میرفت و خودِ همیشگیش بود. هیچ عاملی روی تمرکز کاستا تاثیر نداشت و با گل مهمی که زد یک بار دیگه فردا تمام تیترهایِ فردا را به خودش اختصاص داد.»

وقتی کاستا در حال خارج شدن از زمین بود تا جایش را به میشی باتشوایی بدهد آوازِ «دیگو دیگو دیگو!»در سرتاسر استمفورد بریج به گوش می‌رسید. خودِ کاستا هم برای پاسخ دادن به حمایت هوادارانش برایشان دست زد و قبل از نشستن روی نیمکت با تمام بازیکنان ذخیره و کادر فنی چلسی دست داد. بدین ترتیب هارمونی یک بار دیگر به جمع مردانِ کونته بازگشت تا او از این موقعیت استفاده کند و جواب خودش را به شایعات و شک و تردیدها بدهد: «قبل از بازی خیلی‌ها از من درباره‌یِ فرم دیگو و روحیه‌اش میپرسیدند و منم میگفتم من بهترین تصمیم ممکن را برای تیمم میگیرم. با نمایش حالا میتونم بگم تصمیمی که گرفتم بهترین تصمیم بود. البته طبیعی بود که قبل از سوالای زیادی ازمون بپرسن، اما مهم جوابی بود که ما تویِ زمین بهشون دادیم.»

جواب چلسی بدونِ کاستا می‌توانست متفاوت باشد. او در صدمین بازی خودش برای چلسی ۵۲‌اُمین گلش را هم زد تا همچنان کنار الکسیس سانچز در صدر جدول گلزنانِ این فصل لیگ برتر قرار داشته باشد. نوعِ بازی کاستا که ترکیبی است از تمام‌کنندگی و دوندگیِ بی امان، دو وجهی که در بازی دیشب کاملا دیده شد، یکی از مهمترین عواملی است که چلسی را به سوی یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر می‌راند.

گریم سونس، دیگر کارشناس اسکای اسپورتس هم بعد از بازی درباره‌یِ کاستا گفت: «بازیکنهایی مثل اون مثل گرد طلا هستن. در رختکن تیم خیلی بازیکنهای دیگه‌ای هستن که علاقه‌یِ زیادی به این همه درگیری در بعد فیزیکی بازی ندارن. اما کاستا دقیقا برعکسشون هست. اون اولین بازیکنیه که وارد زمین میشه و میگه "امروز با یه جدال چطورین بچه‌ها؟ من که به شدت هستم." این کاریه که کاستا تویِ همه‌یِ بازیها میکنه و تصور میکنم حتی تویِ تمرینها هم همینطور باشه.»

وقایعِ دو هفته‌یِ اخیر یادآوری دیگری بود از اینکه کاستا چطور می‌تواند گاهی از حد و مرزها عبور کند. اما حالا او بازگشته و دوباره نام خودش را به سرتیترها تحمیل کرده، البته این بار به خاطر دلایل مثبت. زمانبندیِ این بازگشت در آستانه‌یِ جدال‌هایِ چلسی با لیورپول و آرسنال از این بهتر نمی‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج