۴۶۷
۱ نظر
۵۲۱۵
۱ نظر
۵۲۱۵
پ

سبزه گندم

براي سفره هفت سين، هم زيباست، هم ساده

سبزه گندم
روش تهیه :

1. گندم را به خوبی پاک می‌کنیم و می‌شوییم، سپس آن را داخل کاسه‌ای بزرگ با مقداری آب به مدت حدودا 12 ساعت خيس مي‌كنيم و اجازه می‌دهیم تا حجم آنها زیاد شود.

2. پس از این کار یک دستمال پارچه‌ای بزرگ را خیس کرده، داخل ظرفي كه کمی گود باشد پهن می‌کنیم. تمام گندم را داخل آن ریخته و روی پارچه را می‌بندیم.

3. يكي، دو روز طول می‌کشد گندم‌ها جوانه بزنند. دقت می‌کنیم دستمال را دائما خیس کرده و نگذاریم پارچه خشک شود چون در این صورت گندم‌ها نیز خشک شده و سبزه سبز نمی‌شود.

4. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد سبزه رعایت کنیم همین است. چون اگر همیشه خوب خیس نباشد فورا خشک می‌شود، اما نباید اجازه دهیم کف آن آب جمع شود چون در این صورت سبزه می‌گندد.

5. پس از این‌که دانه‌های گندم جوانه زدند ظرف موردنظر را که می‌خواهیم سبزه را در آن سبز کنیم انتخاب کرده و گندم‌هایی را که جوانه زده‌اند داخل آن می‌ریزیم.

6. دوباره دستمال پارچه ای را خیس کرده و روی آن قرار می‌دهیم تا جوانه‌ها سبز شوند و همیشه روی آن کاملا مرطوب باشد.

7.دقت می‌کنیم پارچه فقط مرطوب بوده و آب زیادی نداشته باشد. این کار با اسپری آبپاش خیلی راحت است. وقتی جوانه‌ها سبز شدند دستمال را از روی آن برمی داریم و بهتر است از همان ابتدا کلا پشت پنجره قرار دهیم تا با استفاده از نور آفتاب، سبزه ما بلند شود.

8. هرچه جای سبزه گرم‌تر باشد زودتر بلند می‌شود. اگر احساس کردیم خیلی سریع بلند شده و احیانا بدحالت می‌شود روزها آن را از محیط داخلی اتاق به بیرون منتقل می‌کنیم.

9. درتمام مدتی که سبزه درحال رشد کردن است روی آن را با آبپاش آب اسپری می‌کنیم تا هم آب به آن برسد و هم باطراوت باقی بماند.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      من اولین باره که سبزه سبز می کنم .. تا حالا که با این دستور خوب پیش رفتم ولی نمی دونم چر وقتی خواستم از تو دستمال به ظرف انتقال بدم همه بهم چسبیده بودن انگار قالب ظرف بودن به همین خاطر من اونا را تو همون ظرف ریختم و یکی دو شب هم روشون دستممال خیس گذاشتم . از ترس اینکه کپک نزنن دستمال رو بعد از دو روز برداشتم و الان گذاشتمشون تو تراس که یه کمی سایه آفتابه .. امیدوارم درست سبز بشن ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج