۴۶۷۰۴۲
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید

عکاس «رحمان اسد» سال نوی خود را با سفر از داکا در بنگلادش به منطقه بندربان در جنوب شرقی این کشور آغاز کرد تا برخی از قبایل منزوی که در این تپه ها زندگی می کنند را از نزدیک ببیند.

برترین ها: عکاس «رحمان اسد» سال نوی خود را با سفر از داکا در بنگلادش به منطقه بندربان در جنوب شرقی این کشور آغاز کرد تا برخی از قبایل منزوی که در این تپه ها زندگی می کنند را از نزدیک ببیند. یازده گروه قومی بومی در این منطقه از جمله مرو، مارما، تریپورا و چاکما وجود دارند.

خانه های آن ها از بامبو و چوب درختان روی تپه ساخته شده و هر خانه دارای سه اتاق یا بیشتر و یک بالکن کوچک در جلوی خانه است. این اتاق ها به عنوان اتاق خواب، آشپزخانه، انباری و اتاق مهمان استفاده می شوند. آن ها هیچ مبلمان و برقی ندارند. برخی از یک پنل خورشیدی کوچک برای استفاده از چراغ ها استفاده می کنند. آن ها اغلب برنج، سبزیجات، ماهی و حیوانات را می خورند و از ادویه یا روغن برای پخت و پز استفاده نمی کنند. آن ها روی زمین و دور هم می خوابند. قبل از عکاسی از مردم بومی رحمان از رهبر هر قبیله اجازه گرفته است.

درحال بازدید از دهکده کوچک مروها، اسد شاهد یک گروه بومی بود که برای جشن گرفتن فستیوال کوملانگ آماده می شدند. قبل از برداشت محصول، این فستیوال به منظور دعا برای افزایش محصول در سال آینده برگزار می شود و مردم قبیله در آن به خوردن، آشامیدن، رقص و پایکوبی می پردازند. این جشنواره کوتاه است و روستاییان خیی زود به زندگی روزمره خود مشغول می شوند. درکل بااینکه آن ها هنوز آنیمیست هستند و طبیعت را می پرستند. اما به ثورای به عنوان خالق این جهان احترام می گذارند. آن ها از آموزش، بهداشت و درمان و نیازهای اساسی زندگی مدرن محروم هستند. رحمان امیدوار است وقتی مردم تصاویر او را می بینند درمورد سبک زندگی، فرهنگ و مبارزه سخت مردم بومی خود برای زندگی یاد بگیرند.
مردان نقش کمی در خانواده دارند و اساسا به شکار حیوانات می پردازند. زنان سخت کار می کنند، آن ها از جویبار و رودخانه های روی تپه صبح زود آب می آورند و سپس غذا می پزند. آن ها تمام کارهای خانه را انجام می دهند. آن ها برای کشت محصول و جمع آوری چوب به تپه می روند. بچه ها خانه می مانند و با همسایه ها بازی می کنند.
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
با قبایل پنهان بنگلادش آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج