۴۶۷۰۶۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

جوان‌های منصوریان چطور استقلالی شدند؟

بعد از پیروزی قاطع استقلال برابر صنعت نفت آبادان، حالا همه سرمربی این تیم را بابت میدان دادن به جوان ها تحسین می کنند.

ورزش سه: استقلال در بازی با صنعت نفت از ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کرد و حالا بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند رمز موفقیت تیم منصوریان استفاده از بازیکنان جوان است، بازیکنانی که با کمترین هزینه ممکن به استقلال آمدند و حالا در حال ساختن نسلی طلایی برای این تیم هستند.

سرمربی استقلال در بازی با صنعت نفت از مجید حسینی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید نورافکن و مجتبی حقدوست در ترکیب اولیه استفاده کرد و عظیم گوگ و فرشید اسماعیلی هم دیگر بازیکنانی بودند که به عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال در این بازی دقایقی برای استقلال بازی کردند. این را هم اضافه کنید که استقلال روی نیمکت، بازیکنی مثل محسن کریمی را هم داشت که با وجود حضور در ترکیب ثابت در بازی های گذشته، در این بازی فرصت بازی به او نرسید.

اما آنچه مسلم است جوانگرایی در استقلال در ۳ سال گذشته به تدریج شروع شده است، اتفاقی که از سال آخر سرمربیگری قلعه نویی شروع شد، پرویز مظلومی آن را ادامه داد و حالا علیرضا منصوریان در حال تکمیل نسل طلایی آبی پوشان است.

قلعه نویی؛ وقتی از ستاره ناامید شد

سال آخر سرمربیگری قلعه نویی در استقلال با تغییرات عمده در تفکرات او همراه بود. سرمربی وقت استقلال که از درخشش بازیکنان خود مثل حنیف عمران زاده، امیر حسین صادقی، خسرو حیدری و ... نامید شده بود تصمیم گرفت تیمش را جوان کند. مجید حسینی، امید نورافکن، محسن کریمی، بهنام برزای و حتی علیرضا رمضانی که البته الان در استقلال بازی نمی کند، همگی بازیکنانی بودند که در دوره قلعه نویی به تیم بزرگسالان این تیم آمدند و حتی بازیکنانی مثل مجید حسینی، بهنام برزای، رمضانی و محسن کریمی در بازی هایی فرصت بازی پیدا کردند هرچند که فرصت کمی برای درخشش داشتند.

مظلومی و شجاعت در استفاده از جوان ها

بی تردید پرویز مظلومی شجاع ترین سرمربی در استفاده از بازیکنان جوان بود، سرمربی که با قول جوانگرایی با استقلال قرارداد امضا کرد و البته این قول را به بهترین شکل عملی کرد. هرچند در دوره مظلومی تنها فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی به عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال با استقلال قرارداد امضا کردند اما مظلومی به طور قطع شجاع ترین فرد برای استفاده از بازیکنان جوان بود. مظلومی در طول فصل آنقدر به بازیکنان جوانی مثل نورافکن، محسن کریمی، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی بازی داد که آنها در پایان فصل گذشته به بازیکنان تاثیرگذار این تیم تبدیل شدند.

منصوریان و راهی که ادامه داد
سرمربی جوان استقلال در این فصل بعد از نامید شدن از درخشش ستاره هایی مثل بختیار رحمانی، خسرو حیدری و آرش افشین ترجیح داد تیمش را جوان تر کند. منصوریان از زمانی که به استقلال آمد مجتبی حق دوست و میلاد زکی پور را به این تیم آورد و مجید حسینی هم بعد از یک نیم فصل حضور در راه آهن به جمع آبی ها برگشت تا با تیم رویایی سال های آینده استقلال استارت بزند.

آنچه که مسلم است منصوریان مسیر درست استفاده از بازیکنان جوان را به خوبی درک کرده است و حالا او راه امیر قلعه نویی و منصوریان را در این تیم ادامه می دهد، راهی که بی تردید پایان آن ساختن نسل طلایی برای آبی ها در سال های آینده خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رام

      ایشون همیشهمیراث خوره.
      در نفت میراث خور فرکی بود .
      د راستقلال هم میراث خور قلعه نویی ومظلومی
      در تیم ملی امید هم ...

    • بدون نام

      بابا تازه یک بازی فرشینگ شده باز تعریف الکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج