جاباما
۴۶۷۲۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سخنگوی آتش نشانی:

پاساژ کویتی ها ایمنی نیست

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: فعلا امکان فعالیت در پاساژ کویتی ها نیست.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: فعلا امکان فعالیت در پاساژ کویتی ها نیست.

سید جلال ملکی افزود: به جهت اینکه پاساژ کویتی ها در جوار ساختمان تخریب شده پلاسکو است این پاساژ فعلا برای فعالیت محل ایمنی نیست.

وی گفت: هر زمان که آواربرداری صورت گرفت و شرایط مناسب شد هماهنگی با هیات مدیره ادامه فعالیت پاساژ کویتی ها اعلام خواهد شد.

تجهیزات و خودروهای آتش نشانی جزو برندهای معتبر است

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تجهیزات و خودروهای آتش نشانی تهران اکنون جزو برندهای معتبر است و البسه هر پرسنل آتش نشانی ۸ میلیون تومان قیمت دارد.

سید جلال ملکی در نشست خبری ساختمان پلاسکو با تشریح کامل زمان اعزام آتش نشانی به ساختمان پلاسکو از روز پنج شنبه ۳۰ دی افزود: ظرف دو دقیقه و دو ثانیه ایستگاه های آتش نشانی پس از آتش سوزی پلاسکو در محل حاضر شدند که اگر تلاش آتش نشانان نبود حداقل ۴۰۰ نفر زیر آوارها می ماندند.

وی گفت: هیچ قانونی نمی گوید که آتش نشانان جانشان را فدا کنند اما بسیاری از آتش نشانان برای نجات دیگران جان خود را فدا کردند و متاسفانه در همان زمان برخی کسبه حاضر به خروج از ساختمان پلاسکو نبودند.

ملکی افزود: در این حادثه با ستون هایی به وزن ۵۰ تن مواجه بودیم که بریدن آن کار بسیار سختی بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود کشف چهار جسد در بامداد امروز فقط سه جسد به پزشکی قانونی تحویل شده است؟ گفت : به هنگام خارج کردن جسد چهارم این جسد به گونه ای قرار گرفته بود که اگر می خواستیم کل جسد را خارج کنیم متلاشی می شد و این جسد به اصطلاح حکم ستون را پیدا کرده بود و اگر برای بیرون آوردن آن پافشاری می کردیم شاید ریزش آوار صورت می گرفت.

وی گفت : به هر حال تلاش می شود تا بالای جسد آوار برداری شود و بعد برای خروج این جسد تلاش خواهیم کرد.

ملکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعدادی آتش نشان در روز اول حادثه چطور زنده بیرون آمدند؟ گفت: این مطلب را به طور کلی تکذیب می کنم و از وقتی ساختمان فرو ریخت هیچ کسی خارج نشد و فقط یک نفر به بیمارستان منتقل شد که آنهم قبل از فرو ریختن ساختمان بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت : در ۱۲ سال اخیر این سازمان از همه جهات متحول شده است و لباس های هر آتش نشان ۸ میلیون تومان قیمت دارد و همه پرسنل این لباس ها را دارند و در انبارها هم این لباس ها موجود است.

ملکی افزود: تجهیزات و خودروهای آتش نشانی هم جزو برندهای معتبر است و سازمان آتش نشانی از نظر تجهیزات و دانش جزو برندهای معتبر در سطح منطقه است و دانشکده سازمان آتش نشانی در سطح منطقه اعتبار دارد.

وی درباره سرطان زا بودن یا نبودن دود سفید متصاعد شده از این ساختمان هم گفت : همه دودها خطرناک نیستند و اگر دود در آتش به رنگ سفید متمایل شود به معنای خاموش شدن آتش است.

ملکی افزود: ما در این سانحه با آتش های نهفته مواجهیم و همین که هوا می رسد آتش گُر می گیرد و البته بخش اعظمی از این دود سفید بخار آب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج