۴۶۷۳۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درخواست اردوغان از رئیس جمهور تانزانیا

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از دارالسلام گزارش داد که رئیس جمهوری ترکیه در سفر به تانزانیا از رئیس جمهوری آن کشور خواست تا با هرگونه مظاهر و آثار فتح الله گولن، ناراضی ترک در آن کشور مقابله کند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از دارالسلام گزارش داد که رئیس جمهوری ترکیه در سفر به تانزانیا از رئیس جمهوری آن کشور خواست تا با هرگونه مظاهر و آثار فتح الله گولن، ناراضی ترک در آن کشور مقابله کند.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان که در راس هیاتی در تانزانیا بسر می برد از جان ماگوفولی، همتای تانزانیایی خود خواست تا با شبکه فعالیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی فتح الله گولن، ناراضی ترک در تبعید مقیم آمریکا برخورد کند.

وی با متهم کردن گولن، رهبر جنبش هزیمت برای دست داشتن در کودتای سال گذشته (میلادی) در ترکیه، او را صاحب شبکه گسترده ای از مدارس دینی و مراکز فرهنگی موسوم به 'فتو' در سراسر آفریقای معرفی کرد که قصد دارد با هدف سرنگون کردن دولت ترکیه، در کشورهای مختلف از طریق درآمد زایی و تاثیر گذاری بر شهروندان این قاره به اهداف سیاسی و دینی خود دست یابد.

مدارس وابسطه به فتح‌الله گولن در سرتاسر جهان از جمله آفریقا فعالیت می‌کنند ؛ اردوغان در تلاش است نفوذ رهبر مخالفان خود را کاهش دهد.

آفریقا یکی از مهمترین هدف های گروه گولن بود که طی بیش از سه دهه گذشته به طور فزآینده ای در این قاره حضور داشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیروز در راس هیاتی بلندپایه در حالیکه شمار زیادی از کارآفرینان و نمایندگان بخش خصوصی، وزرا، نمایندگان مجلس، کارشناسان و خبرنگاران وی را همراهی می کردند، عازم سه کشور آفریقای شرقی شد.

وی در این سفر چهار روزه که مهمترین هدف آن تشویق کشورهای آفریقایی به تعطیلی مدارس وابسته به گولنیست ها و جایگزین کردن مدارس بنیاد معارف تحت کنترل دولت آنکارا و توسعه مناسبات اقتصادی - تجاری - سیاسی و فرهنگی می باشد، به کشورهای تانزانیا، موزامبیک و ماداگاسکار سفر کرد.

رییس جمهور ترکیه طی سخنانی رویکرد آنکارا به آفریقا را رویکرد برد - برد و احترام متقابل، دانست و گفت: هدف ترکیه توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی است و در دوره اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه (آک) شمار سفارت خانه های ترکیه در قاره آفریقا از ۱۲ به ۳۹ رسید و در نظر است ترکیه در تمامی کشورهای آفریقایی نمایندگی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج