۴۶۷۳۶۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

اصلاح طلبان درباره فساد خودی ها هم اعلام موضع کنند

از پنج شنبه گذشته، رسانه های جریان اصولگرا، هجمه علیه شهرداری را لاشخوری سیاسی می نامند. اين واژه از منظر آن ها، ناظر به نیت رسانه های مخالف قالیباف است؛ یعنی چون از قالیباف متنفرند، دنبال بهانه‌اند تا او را زيرسوال ببرند! واقعیت این است که احراز این نیت بر هیچ کس جز رجال الغیب و صاحبان چشم برزخی بر کسی ممكن نیست.

احسان رستگار در قانون نوشت: بعد از نشست خبري اين هفته سخنگوی دستگاه قضا، آقای محسنی اژه ای، دو گزاره در رسانه های دو جناح دست به دست شد.گزاره اول درباره معاون ريیس جمهور بود:«حکم جلب پسر معاون رييس جمهور صادر شده‌است».پیرو این جمله، همان طور که انتظار می رفت، هشتگ #ابتکار_گیت در توییتر به راه افتاد. اتفاقي كه شايد براي فرزندان شخصيت‌هاي اصولگرا نيز بيفتد ولي آيا همين برخوردهايي كه منتقدان اصلاحات و مدعيان اصولگرايي با فرزند ابتكار كردند با آن‌ها نيز مي‌كنند؟ يا سكوت پيشه كرده و تنها به منافع جناحي خود مي‌پردازند؟

گزاره دوم درباره فاجعه پلاسکو و شهرداری تهران بود:«رفع خطر وظیفه شهرداری است».

مخالفان قالیباف هم حول این جمله مانور دادند و به عنوان سند تقصیر و محکومیت شهرداری آن را در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بازنشر دادند.

در این باره، ذکر نکات زیر مفید به نظر می رسند:

۱- از پنج شنبه گذشته، رسانه های جریان اصولگرا، هجمه علیه شهرداری را لاشخوری سیاسی می نامند. اين واژه از منظر آن ها، ناظر به نیت رسانه های مخالف قالیباف است؛ یعنی چون از قالیباف متنفرند، دنبال بهانه‌اند تا او را زيرسوال ببرند! واقعیت این است که احراز این نیت بر هیچ کس جز رجال الغیب و صاحبان چشم برزخی بر کسی ممكن نیست.

۲- برخي رسانه ها، شهرداری و قالیباف را بی‌کفایت خواندند. به طور حتم فاجعه پلاسکو، اتفاقی است که هر مقام مسئولی در اين زمينه باید پاسخگو باشد. پس این نقد هم غلط نیست، مگر اینکه پس از اتمام عملیات امداد و نجات و سپس رسیدگی به ابعاد حقوقی ماجرا، مشخص شود که شهرداری تهران هیچ تقصیر حقوقی ای متوجهش نیست و وظیفه ای نداشته که پلاسکو را پلمب کند.پس در این مورد احراز نیت نقد رسانه ها و مخالفان قالیباف، نيز بر ما پوشیده است.

۳- تنها یک سنگ محک برای تشخیص سیاسی کار‌بودن یا نبودن، لاشخور سیاسی بودن یا نبودن و دردمند مردم‌بودن یا نبود می توان یافت؛

آن هم زمانی است که اگر فسادی در دولت رخ داد، اصلاح‌طلبان مقابلش بایستند و کسانی که با فهرست امید وارد مجلس شده اند، کج دار و مریز با آن برخورد نکنند. براي مثال یک نماینده عدالت‌خواه و حق طلب مجلس، روا نیست که در مورد فساد خودی ها، به یک توییت اکتفا کند، ولی در مورد فساد جناح رقیب، طومار امضاي تحقیق و تفحص جمع آوری و اقدام کند.

پس امثال آقایان محمود صادقی و یاشار سلطانی که در جریان اصلاحات قرار دارند، هیچ ایرادی ندارد که علیه فساد در شهرداری و اشتباهات آقای قالیباف موضع‌گیری می کنند، اما اگر عکس العمل هایشان در قبال خودی ها، صرف یک توییت یا حتی بدون همان یک توییت باشد و در مورد جریان رقیب، سر تا پای عملکرد آن فرد مورد نقد و سازمان و نهاد متبوعه اش را تخطئه کنند و او را فاسد و مفسد بنامند، یعنی جنگ جوی راه مبارزه با فساد نیستند بلکه چریک خستگی ناپذیر حزب‌شان هستند و دغدغه اصلی شان هم مقابله با رقیب و افشای فسادهای رقیب است نه ریشه کن کردن اصل فساد و افشاگری هر مفسدی در هر جناح. ۵-آنچه بسیار آزاردهنده است، ادامه دادن مسیر مبارزه با فساد از جنس رييس جمهور سابق اما با جلد و رنگ و لعاب ضداحمدی نژادی است.
یادمان می رود که اگر شخصی فقط علیه جریان رقیب افشاگری و سم پاشی کند و در قبال جریان همسویش، اقدامی نکند، همان بلایی را بر سر عدالت آورده که احمدی نژاد آورد. بین اصولگرایان و اصلاح طلبان، از معدود افرادی که فراتر از شعار به مبارزه با فساد فارغ از جناح بندی ها عمل کرد، احمد توکلی بود که اگرچه شخص قالیباف، او و دیده بان شفافیت و عدالت را مسئول رسیدگی به پرونده املاک نجومی کرد، ولی وي در رودربایستی شخصی یا جناحی نماند و در آخر، شهرداری را مقصر خواند و اعلام کرد که از حمایت از قالیباف در سال ۹۲ پشیمان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین صحرانورد

      سلام، اولا امیدوارم که آقایان دست ازاین توییت، تلگرام واینستاگرام بازی بردارند، مگر ما رسانه کم داریم؟ دوما قالیباف چه گناهی در این مورد داره؟ ؟ انصاف وقضاوت شرط ولایت مداریست، تنها چیزی که میتوانم باین آقایان بگویم، توبه کنید وبرگردید واز خشم خدا بترسید شاید رستگار شوید، !!!!

    • محمد رضا

      ما که میدانیم حمله این روزهای شما به قالیباف چیه ،اول اینکه چند مدت که اقای قالیباف را میکوبید که اقازاده را جانشین وی در شهرداری کنین ودوم اینکه رقیب روحانی را کنار بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج