جاباما
۴۶۷۴۲۶
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

آیت‌ الله گرگانی: بانک ها ربای آشکار می گیرند

آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از سیستم بانک‌داری در داخل کشور گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها به شیوه اسلامی کار نمی‌کنند و ربای آشکار می‌گیرند.

خبرگزاری حوزه: آیت‌الله علوی گرگانی با انتقاد از سیستم بانک‌داری در داخل کشور گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها به شیوه اسلامی کار نمی‌کنند و ربای آشکار می‌گیرند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید دید هدف نظر مبارک مقام معظم رهبری چه بوده که این نام را انتخاب کردند؛ آیا در مملکت کمبودی دیدند که تذکر دادند یا احساسی پیرامون آن داشتند که سرآمد اول سال گذاشتند؛ تمام این مسائل برمی‌گردد به برخی مسائلی که در کشور اسلامی ما باید عملی شود اما این طور نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما از نظر منابع مالی، اداری و عمل‌های خارجی پیرامون آن، آنطور که باید کار اسلامی انجام نمی‌شود، ابراز کرد: چه راهی برای اسلامی شدن اقتصاد که مورد پسند خدا، پیامبر و ائمه معصومین(ع) است، وجود دارد؛ اگر اقتصاد را از کانال دین بگیریم، مطمئنا اقتصاد اسلامی به وجود می‌آید.

این استاد خارج فقه ادامه داد: اگر اقتصاد اسلامی می‌خواهد صورت گیرد، باید منابع مأخذه اصلی اصلاح شود، چون در غیر این‌صورت بی‌فایده است؛ یک منبع اولیه اصلی امور مالی کشور عبارت از بانک‌ها و ... خواهد بود، چراکه تا بانک اصلاح نشود جامعه درست نخواهد شد؛ چون بنیه جامعه روی امور مالی می‌گردد و تا پولی در جامعه نباشد، حرکتی اتفاق نمی‌افتد.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: همانطور که انسان احتیاج به انرژی دارد تا از وجود آن بهره‌مند شود، جامعه بشری نیز تا زمانی که مال نداشته باشد پیش نمی‌رود، اما باید دید خوراک این جامعه مالی چطور بوده و مورد پسند خدا، پیامبر و ائمه معصومین(ع) است یا خیر.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌خواهند کشور در چارچوب اسلام و دین پیش برود که برای تحقق آن باید وضع ادارات درست شود؛ ببینید چقدر در ادارات زیرمیزی رد می‌شود؛ آیا این درست است؟ در کشور اسلامی باید زیرمیزی باشد؟ امام(ره) فرمود می‌بینم در آخرالزمان رشوه می‌گیرند و می‌گویند حق حساب است.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: چه وقت می‌شود فرمایش رهبری را عملی کنیم؟ رهبری فرمودند، اقتصاد مقاومتی روح‌بخش اقتصاد اسلامی است، یعنی اگر از این راه وارد شویم به خواست خدا می‌توانیم به نتیجه برسیم.

ایشان با بیان اینکه برای جا افتادن اجناس داخلی در جامعه باید روی پای خودمان بایستیم و کیفیت کارها را بالاتر ببریم، گفتند: تمام بدبختی‌های یک کشور موقعی است که دست‌اش به دیگران دراز باشد؛ اگر اقتصاد کشور را با دست خودمان پیش ببریم و به دیگران چشم ندوزیم، آنها محتاج ما می‌شوند؛ امام فرمود، ما می‌توانیم همه کار کنیم و واقعا اکنون می‌بینیم جوانان کارهای بزرگی در داخل کشور انجام می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برخی نه همشون

    • اشی مشی

      مگه نمیدونی تو کشور رقابت هسته از پول به جیب زدن..اون میگه فلانی از پول دولت به همچی رسیده منم باید اینکار کنم و همه تعداد زیادی همین کار میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج