جاباما
۴۶۷۶۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حمله تند «فیلیپ راث» به «ترامپ»

«فیلیپ راث» نویسنده مطرح آمریکایی که از جمله معترضان به رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» است، در مجموعه‌ای از ایمیل‌ها به نشریه «نیویورکر» به شدت «ترامپ» را مورد هجمه قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا: «فیلیپ راث» نویسنده مطرح آمریکایی که از جمله معترضان به رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» است، در مجموعه‌ای از ایمیل‌ها به نشریه «نیویورکر» به شدت «ترامپ» را مورد هجمه قرار داده است.

«فوروارد» نوشت: «فیلیپ راث» ۸۳ ساله در این نامه‌ها چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور کشورش را فردی «نادان و کلاه‌بردار که چیزی از دولت، تاریخ، علم، فلسفه و هنر نمی‌داند» خطاب کرده است.
حمله تند «فیلیپ راث» به «ترامپ»

این داستان‌نویس که دو جایزه ملی کتاب آمریکا، سه جایزه «پن/فاکنر» و جایزه‌های «پولیتزر» و «فرانتس کافکا» را در کارنامه‌اش دارد، از سال ۲۰۱۲ نویسندگی را کنار گذاشته است. «رئیس‌جمهور ما»، «خداحافظ کلمبوس»، «خشم» و «یکی مثل همه» از جمله کارهای «راث» هستند.

او در نامه‌هایی که برای «نیویورکر» نوشته، «ترامپ» را فردی خوانده که «از ابراز و تشخیص نکات باریک و جزییات دقیق ناتوان است.» او همچنین نوشته است: ترامپ عاری از هرگونه شایستگی است. او با دایره لغتی ۷۷ کلمه‌ای بازی می‌کند که بهتر است آشغالی خوانده شود تا انگلیسی.

«راث» در سال ۲۰۰۴ رمانی به نام «توطئه علیه آمریکا» را منتشر کرد که در آن «چارلز لیندبرگ» ـ خلبان آمریکایی که افکاری موافق با نازی‌ها داشت ـ در زمان جنگ جهانی دوم رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود و حکومتی فاشیستی را شکل می‌دهد. او در نامه‌های خود ارتباط بین قصه خود و رئیس‌جمهور شدن «ترامپ» را رد کرده و نوشته است: «لیندبرگ» یک خلبان بزرگ و قهرمان بود که در عبور از اقیانوس اطلس در سال ۱۹۲۷، شجاعت فیزیکی و نبوغ هوانوردی زیادی از خود نشان داد. او با وجود طرفداری از نازی‌ها، شخصیت و جوهره داشت و در کنار «هنری فورد»، از مشهورترین آمریکایی‌های زمان خود در جهان بود. اما «ترامپ» یک هنرمند کلاه‌بردار است. کتاب مربوط به او، «شیاد» نوشته «هرمن ملویل» است. این اثری سیاه و منفی‌گرایانه و رمانی مبدعانه است که می‌توانست «هنر کلاه‌برداری» هم نام بگیرد.

«راث» همچنین در ادامه نوشته است: «ترامپ» به عنوان یک شخصیت، یک نوع بشری، یک ملاک، شخصی ناشی و سرمایه‌داری سنگدل و قاتل که از مرزهای تخیل جلوتر رفته، غیرقابل باور نیست. آن‌چه باورپذیر نیست، این است که «ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست.

«فیلیپ راث» یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زنده‌ آمریکا محسوب می‌شود. او متولد سال ۱۹۳۳ در نیوجرسی آمریکاست که پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه شیکاگو، در همان دانشگاه به تدریس ادبیات مشغول شداو ا. ز سال ۱۹۷۵ عضو موسسه‌ ملی هنر و ادبیات آمریکا بوده‌ است. همچنین تا سال ۱۹۸۹ به عنوان ویراستار آثار ادبی با انتشارات «پنگوئن» همکاری می‌کرد، اما از سال ۱۹۹۲ وقت خود را فقط صرف نویسندگی کرد و سال ۲۰۱۲ با رضایت کامل، این حرفه را کنار گذاشت. «راث» نخستین نویسنده‌ زنده‌ آمریکایی است که مجموعه‌ آثارش از سوی کتابخانه‌ آمریکا منتشر شده‌ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج