۴۶۷۶۹۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۲۰ سال بعد خانم حاتمی به سینما بر می گردد

«دعوت می کنیم از خانم زهرا حاتمی، همسر مرحوم علی حاتمی...»؛ و این گونه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ۳۵ فیلم فجر از یک هنرپیشه نامی دعوت شد تا بعد از سال ها روی استیج یک مراسم رسمی قرار بگیرد.

روزنامه تماشاگران امروز - فاطمه پاقلعه نژاد: «دعوت می کنیم از خانم زهرا حاتمی، همسر مرحوم علی حاتمی...»؛ و این گونه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ۳۵ فیلم فجر از یک هنرپیشه نامی دعوت شد تا بعد از سال ها روی استیج یک مراسم رسمی قرار بگیرد.
زری خوشکام، هنرمند سرشناس و هنرپیشه فیلم های فارسی و البته همسر کارگردان نامی سینمای ایران، علی حاتمی، سال های سال است ترجیح داده دور از سینما و هیاهویش باشد. بازی برایش در همه این سال ها تقریبا هیچ بوده. خودخواسته مصاحبه نکرده و خودش را خیلی از رسانه ها دور نگه داشته است. حتی با گذشت دو دهه از فوت علی حاتمی، او همچنان تک و توک جلوی دوربین می رود و با این سبک زندگی خو گرفته.

سینما را در قامت دختر هنرمندش، لیلا می بیند و سرگرم نوه هایش است؛ بچه های زوج سرشناس سینمایی یعنی لیلا و علی مصفا. بچه هایی که در آیین رونمایی از پوستر علی حاتمی، برای جشنواره فیلم فجر، همراه مادربزرگ بودند.
20 سال بعد خانم حاتمی به سینما بر می گردد

مراسم رونمایی پوستر با دعوت از اهالی سینما، خانواده مرحوم حاتمی و خبرنگاران در موزه سینما برگزار شد و وقتی نوبت رونمایی شد، مهدی دادگو که از دوستان نزدیک مرحوم حاتمی و مجری این بخش از برنامه بود از همسر کارگردان فقید خواست روی سن بیاید. از خانمی که نامش را این گونه صدا زد: «دعوت می کنیم از خانم زهرا حاتمی...»

زری خوشکام، هنرپیشه سال های دور سینمای ایران است. او از سال ۱۳۵۰ جلوی دوربین رفت و خیلی زود تبدیل به ستاره فیلم های فارسی شد. در آبان همان سال هم خبر ازدواجش با علی حاتمی، کارگردان جوان آن روزهای سینمای ایران رسانه ای شد. این خبر همان زمان هم تعجب خیلی ها را برانگیخت.

پس از ازدواج اما تغییر زیادی در روند کاری هر دو به وجود آمد. علی حاتمی که تا پیش از آن دو فیلم موزیکال و ریتمیک «حسن گچل» و «بابا شمل» را ساخته بود، با تغییری فراوان به سمت ساخت فیلم هایی رفت که سینمای موج نوی ایران لقب گرفتند و ماندگار شدند. در اولین فیلمی که حاتمی پس از ازدواجش ساخت، زری خوشکام به عنوان هنرپیشه نقش اولش حضور داشت.

زری خوشکام اما پس از به دنیا آمدن تنها فرزندش دیگر قبل از انقلاب جز یک نقش کوتاه در سریال «سلطان صاحب قران»، در فیلم دیگری بازی نکرد.

پس از انقلاب و تا زمانی که علی حاتمی زنده بود، زری خوشکام در چند نقش کوتاه در کارهای همسرش حاضر شد. از همین نقش ها بود که نام زهرا حاتمی در تیتراژ فیلم ها دیده شد. او در تعدادی از قسمت های «هزاردستان» و در سینمایی «تهران روزگار نو» هم نقش های کوتاهی داشت.

با فوت حاتمی اما خوشکام هم سال هایی طولانی به دور از پرده سینما بود. سال ۱۳۷۵ بود که مرحوم حاتمی در میانه ساخت فیلم جهان پهلوان تختی، بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد. از همان سال هم دیگر خوشکام خیلی در سینما دیده نشد. او تنها نقش کوتاهی در فیلم نیمه کاره همسرش «جهان پهلوان تختی» که قرار بود افخمی آن را به پایان برساند به عهده گرفت.

در سال های اخیر اما زری خوشکام بیشتر رسانه ای شده است. او با حضور در فیلم «سیمای زنی در دوردست» به کارگردانی علی مصفا در سال 82 فعالیت سینمایی خود را از سر گرفت، اما درست یک دهه دور از سینما ماند تا دوباره با «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان که دخترش در نقش اصلی اش بود، جلوی دوربین بیاید. این بار با نقشی بلندتر.

۲۰ سال بعد از فوت مرحوم حاتمی، حالا خوشکام فیلمی جدید برای پرده دارد. او در آخرین ساخته حمید نعمت ا... یعنی «شعله ور» جلوی دوربین رفته است. فیلمی که می توانست خوشکام را دوباره به جشنواره فیلم تهران برگرداند. فیلمی که یکی از منتخبین بخش چشم انداز سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فجر بود اما در روزهای گذشته به دلیل طولانی شدن روند فیلم برداری از حضور در این رقابت سینمایی انصراف داد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج