۴۶۷۷۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ آب‌قند خوردن تِزار!

مهرداد نعیمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

 از اوایل قرن بیستم، تزار روسیه که دیگر از جنگ با لهستان و مجارستان خسته شده بود، به ژاپن حمله کرد و البته شکست سختی خورد و کشور دچار قحطی شد و مردم برای اعتراض به سمت کاخ تزار رفتند و همه کشته شدند و آن یکشنبه‌ خونین زمینه‌ساز انقلاب 1905 روسیه شد! پس از انقلاب روسیه، طفلکی‌ها به راس امور آمدند اما چون یک عمری کشاورزی کرده بودند و نمی‌دانستند حالا باید چه‌کار کنند، شروع کردند ادای ستمگرها را درآوردند! چند وقت بعد جنگ جهانی اول راه افتاد... روسیه هم که خوراکش جنگ بود، شادمان پرید وسط و فقط مانده بود به ایسلند حمله کند. یک بار تا فرانسه پیشروی کردند، اما به آب‌قند خوردن افتادند و آب هم قطع بود! تزار نیکولای مثل موش برگشت به خاک خودش، تورم رسید به هشتاد درصد، قحطی همه‌جا را گرفت و همین مسائل باعث انقلاب دوم روسیه شد. آخرین تزار به گابن تبعید شد و کمونیست‌ها و لنین کارشان را آغاز کردند! در سال 1918 کمونیست‌ها قراردادی که در جنگ‌جهانی اول با آلمان بسته بودند، زیر پا گذاشتند.
حالا چه قراردادی؟ آن‌ها قبلا قول داده بودند که دیگر ادعای مالکیت فنلاند، دریای بالتیک، لهستان، بلاروس، اوکراین و قبرس را نداشته باشند! یعنی تا الان فقط ادعای مالکیت پاپوآ گینه نو را نداشته‌اند، آن هم چون مرتبا زلزله‌های هشت ریشتری دارد. خلاصه شوروی از ترکیب چندین کشور با هم تشکیل شد و کاری که کرد جنگ بود و جنگ! اولش جنگ داخلی، بعد جنگ‌جهانی دوم، بعد جنگ سرد و بعد جنگ افغانستان! (یک‌بار هم فهمیدند در گابن تعدادی روس زندگی می‌کند، بیست دقیقه بعد ارتش شوروی آماده حمله شد تا آنجا را به روسیه الصاق کند، با کلی موشک رفتند و تازه آنجا متوجه شدند که این روس‌های گابنی از نوادگان و تولیدات همان تزاری هستند که به گابن تبعید شده بود! وای که ما چه زود تاریخ را فراموش می‌کنیم، انگار نه‌انگار همین ده خط بالاتر حرفش را زده بودیم!)

تولیدات صنعتی کمونیست‌ها یک‌جوری بود که میلیون‌ها سال عمر می‌کرد، مثلا خمیردندان خانواده می‌ساختند، توپر و متراکم، با یک سوراخ ریزتر از سوزن! یعنی یکی می‌خریدی تا آخر عمر دهانت مسواک بود! یا چرخ گوشت را جوری می‌ساختند که آرنولد هم به زمین می‌کوبیدش، آخ نمی‌گفت. بعدها دیدند خُب این‌جوری که یک جنس برای همه عمر یک خانواده بس است و دیگر کسی چیزی نمی‌خرد که! کارخانه‌ها ورشکست شدند و استالین دستور داد کیفیت اجناس را تا حد توپولوف، دمپایی ابری لاانگشتی و نیروگاه اتمی پایین بیاورند. متاسفانه روسیه بزرگ است و ستون ما کوتاه. هنوز نه به فروپاشی شوروی رسیدیم، نه به ماجرای چچن و قفقاز و مدودوف! ولی بیایید کمی مثبت‌اندیش باشیم. روسیه در تمام تاریخش اگر هی به اینجا و آنجا چنگ انداخته فقط برای این بوده که طفلک دارد دربه‌در دنبال عشق حقیقی می‌گردد. دنبال محبت می‌گشته و پیدا نمی‌کرده، چه کسی پیدا کرده که روسیه پیدا کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج