۴۶۸۰۹
۴ نظر
۵۰۳۱
۴ نظر
۵۰۳۱
پ

عکس خاطره‌ انگیز از پشت صحنه کلاه قرمزی

«ايرج طهماسب» فعاليت خود را از عروسك گرداني در فيلم «مدرسه موش ها» آغاز كرده و پس از مدتي، برابر با ۱۰ سال كارگرداني "كلاه قرمزي و پسر خاله " را از سر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان: «ايرج طهماسب» فعاليت خود را از عروسك گرداني در فيلم «مدرسه موش ها» آغاز كرده و پس از مدتي، برابر با ۱۰ سال كارگرداني "كلاه قرمزي و پسر خاله " را از سر گرفت.

ايرج طهماسب بازيگر، كارگردان، مجري و فيلمنامه نويس در ۱۳۳۸ در تهران متولد شد.

طهماسب فارغ التحصيل رشته تئاتر از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است. او همسر مرجان مدرسي ( منشي صحنه) و برادر ناصر طهماسب (مدير دوبلاژ) است.

طهماسب فعاليت سينمايي خود را در سال ۱۳۶۳ با عروسك گرداني در فيلم "مدرسه موش ها" و بازي در فيلم " آن سوي مه" به كارگرداني "منوچهر عسگري نسب" در سال ۱۳۶۴ آغاز كرد.

عکس خاطره‌ انگیز از پشت صحنه کلاه قرمزی

او همچنين مجري برنامه ها و مسابقات ويژه كودكان و نوجوانان نيز بوده است.

ايرج طهماسب فيلم ها و مجموعه هايي چون " كلاه قرمزي و پسر خاله" در سال ۱۳۷۳، يكي بود يكي نبود در سال ۱۳۷۹ ، " دختر شيريني فروش" در سال ۱۳۸۰ ،" كلاه قرمزي و سروناز" در سال ۱۳۸۱ ، "زير درخت هلو" در سال ۱۳۸۴ و " كلاه قرمزي و بچه ننه"در سال ۱۳۹۰ را كارگرداني كرده است.

او در فيلم هايي از جمله " شهر موش ها" در سال ۱۳۶۳،" خط پايان" و " آن سوي مه" در سال ۱۳۶۴ ، " مقاومت" و "روزهاي انتظار" در سال ۱۳۶۵ ، " صعود" و " جهيزيه اي براي رباب" در سال ۱۳۶۶،"روز باشكوه"در سال ۱۳۶۷، " زير بام هاي شهر" و "راز كوكب" در سال ۱۳۶۸،"گربه آوازه خوان "در سال ۱۳۶۹،"كلاه قرمزي و پسر خاله" در سال ۱۳۷۳ ، "عينك دودي" در سال ۱۳۷۸ ،" يكي بود يكي نبود" در سال ۱۳۷۹ ،"دختر شيريني فروش" در سال ۱۳۸۰، "كلاه قرمزي و سروناز" در سال ۱۳۸۱، " زير درخت هلو" در سال ۱۳۸۴، " رفيق بد" در سال ۱۳۸۶ و "كلاه قرمزي و بچه ننه" در سال ۱۳۹۰ در سمت بازيگر نقش آفريني كرده است.

او همچنين فيلم هاي " اتل متل توتوله" در سال ۱۳۷۰، كلاه قرمزي و پسر خاله در سال ۱۳۷۳، يكي بود يكي نبود در سال ۱۳۷۹ ، دختر شيريني فروش در سال ۱۳۸۰، كلاه قرمزي و سروناز ۱۳۸۱، دختر ايروني در سال ۱۳۸۱، خوابگاه دختران در سال ۱۳۸۳، زير درخت هلو ۱۳۸۴ ، " رفيق بد" در سال ۱۳۸۶ و كلاه قرمزي و بچه ننه در سال ۱۳۹۰ به نگارش آورده است.

عکس خاطره‌ انگیز از پشت صحنه کلاه قرمزی

طهماسب در مجموعه هاي تلويزيوني زيادي بعنوان صداي پيشه عروسك،بازيگر، نويسنده،مجري حضور داشته است كه مي توان به مسابقه تلويزيوني هتل پرستاره ،مدرسه موش ها و خونه مادر بزرگه،صندوق پست (اولين حضور كلاه قرمزي) در دهه ۱۳۷۰ بعنوان مجري،كلاه قرمزي ۲ به عنوان مجري در سال ۱۳۸۱،كلاه قرمزي ۸۸ ،كلاه قرمزي ۹۰ به عنوان بازيگر نويسنده و صداي عروسك اشاره كرد.

طهماسب در سال ۱۳۷۹ كانديداي بهترين فيلم نامه از چهارمين جشن خانه سينما براي فيلم "عينك دودي" را در كارنامه هنري خود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      عکس پشت صحنه ی کلاه قرمزی کدوم بود؟ اولی که مدرسه موشها بود دومی هم که جلوی دوربین بود نه پشت صحنه........

    • بدون نام

      مجله جان اين پشت صحنه است؟! بعدش هم يه احترامى قائل شو (طهماسب) مگه پسرعمته حداقل آقاى طهماسب.

    • Mami

      پشت صحنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • الناز

      من عاشق كلاه قرمزيم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج