جاباما
۴۶۸۹۵۱
۳۶ نظر
۵۵۹۹
۳۶ نظر
۵۵۹۹
پ

رنو ساندرو بخریم یا تندر ۹۰؟

با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد زیادی از مدل های جدید شرکت بنو پای به بازار ایران می گذارند که در بین آنها حضور فیس لیفت تندر ۹۰ به عنوان خودرویی ارزان و ایمن از باقی مدل ها مهم تر است.

ویژه نامه خودرو، ضمیمه روزنامه هفت صبح:

Tondar ۹۰ Facelidt
با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد زیادی از مدل های جدید شرکت رنو پای به بازار ایران گذاشتند که در بین آنها حضور فیس لیفت تندر ۹۰ به عنوان خودرویی ارزان و ایمن از باقی مدل ها مهم تر بود. رنو که با هدف افزایش سهم بازار در کشورهای مختلف این خودروی مستحکم را در سال ۲۰۱۰ فیس لیفت کرد، در قراردادی مونتاژ نمونه فیس لیفت تند ۹۰ را به ایران خودرو واگذار کرد تا با پشتوانه فنی و خدماتی گسترده بتواند بر بسیاری از رقبای داخلی و چینی موجود در این بخش از بازار غلبه کند. ویژگی های اصلی تندر ۹۰ که موجب شده تا این خودرو در راس پرفروش ترین سدان های خارجی بازار ایران قرار بگیرد، به سه دسته کلی تقسیم می شوند.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟
نخست موتور قدرتمند، کم استهلاک و کم مصرف. دوم بدنه مستحکم و ایمن و سوم اتاق جادار و بزرگ. این سه عامل در کنار قیمت مناسب و کیفیت مونتاژ خوب باعث شده اند تا تندر 90 همواره یکی از پرفروش ترین خودروهای ارزان قیمت بازار ایران باشد. تندر 90 در بازار اروپای شرقی با نام داچیا لوگان، در اروپا، روسیه، مصر و آمریکای جنوبی با نام رنو لوگان، در مکزیک با نام نیسان آپریو و در آفریقای جنوبی با نام رنو ان پی 200 تولید و عرضه می شود.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟

ویژگی های فنی پیشرانه

تندر ۹۰ از موتور ۱۶۰۰ سی سی کا ۴ ام با توان ۱۰۵ اسب بخار بهره می برد که این میزان قدرت در این کلاس از خودروها قابل توجه است. یکی از ویژگی های برجسته موتور تندر ۹۰ رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای و گازهای آلوده کننده اتحادیه اروپا است، به طوری که موتور مذکور به راحتی استاندارد یورو ۴ را پشتیبانی می کند. این خودرو دارای ۵ دنده در مدل دستی و ۴ دنده در مدل اتومات است. تندر ۹۰ فیس لیفت نیز همچنان با موتور ۱.۶ لیتری کا ۴ ام تولید می شود.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟

امکانات و تجهیزات

در بخش طراحی داخلی نیز استفاده از خطوط خمیده جلوه ای خاص به آن داده است که باعث برتری نسبی به مدل های عادی و پارس خودرویی داشته که طبق بررسی های انجام شده روی سلیقه مشتریان، اتاق ساندرو طرفدار بیشتری نسبت به اتاق مدل های عادی تندر داشته و با توجه به اینکه اتاق فیس لیفت جدید با ساندرو یکی است، پس مطمئنا استقبال زیادی از آن می شود. از نظر طراحی داخلی نسخه فیس لیفت به مراتب بهتر از مدل های عادی تندر 90 است، زیرا خطوط طراحی خمیده در آن دیدهمی شود و جذاب تر از گذشته است.

همچنین تندر ۹۰ فیس لیفت با استفاده از سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری و سیستم کنترل انتشار بخار بنزین، ایمنی سرنشینان و باک ۵۰ لیتری اش را هنگان وقوع تصادف بالا می برد. ترمزهای محکم این خودرو که به سیستم ای بی اس مجهزند نیز باعث می شود تا این سدان اروپایی ۱۱۰۰ کیلویی به سرعت متوقف شده و اطمینان خاطر را در راننده و سرنشینانش پیدا کند. از نظر جادار بودن ذکر همین بس که سه نفر با قد ۱۸۰ سانتی متر می تواند با راحتی در صندلی عقبد تندر ۹۰ بنشینند.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟
تغییرات به وجود آمده در فیس لیفت جدید را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد. بخش بیرونی و بخش داخلی. در بخش بیرونی تغییر در طرح کلی جلوپنجره، چراغ جلو و سپرجلو در کنار تعویض چراغ و سپر عقب، به روزرسانی تزیینات در صندوق با نمونه های جدید، جلوپنجره یکپارچه و جدید، سپر جلو و برخی جزییات همرنگ بدنه اشاره کرد. در نمونه جدید فرم جلوپنجره ا ل 90 کدید کاملا مشابه ساندرو بوده و جهت لوکس تر نشان دادن خودرو، نوارهایی کرومی بالای جلوپنجره و لبه در صندوق عقب نصب شده اند.
Renault Sandero
رنو ساندرو (Sandero) به عنوان گونه هاچ بک رنو تندر 90 یا لوگان مدتی است وارد بازار ایران شده و به لطف کیفیت مونتاژ مناسب، طراحی خوب و قیمت مناسب از فروش بالایی برخوردار شده است. ساندرو با وجود هاچ بک بودن و دارا بودن طول کلی 4.02 متر، ظرفیت ذخیره سازی و گنجایش مناسبی دارد. فضای بار آن به اندازه 320 لیتر گنجایش دارد که از غالب خودروهای کامپکت و کوچک بیشتر است. از لحاظ ایمنی فعال با دارا بودن آخرین نسل از ABS شرکت بوش و از نظر ایمنی غیرفعال نیز مطابقت با آخرین الزامات اتحادیه اروپا با مواردی نظیر داشبورد مشبک و تعبیه صلیب فولادی سقف تامین شده است.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟

ساندرو در مقایسه با برادر بزرگترش تندر هم گران تر است، هم کوچک تر و هم ضعیف تر. البته تندر ۹۰ به عنوان یک سدان قطعا می تواند خودرویی مناسب یک خانواده باشد اما اگر شما هم دیگر حال تان از سدان ها به هم می خورد ساندرو را انتخاب کنید. ساندرو اتومات به نسبت قیمتی که دارد اتاق کم سر و صدا و البته روشن و پرنوری دارد. به لطف طراحی پنجره های بزرگ و شیشه های گسترده عقب و جلو به محیطی اطراف تان احاطه کامل دارید.

در کنار این فاکتور مثبت، رانندگی با ساندرو بسیار ساده است و اگر خودرو را روی حالت تعویض اتوماتیک دنده قرار دهید، کار شما بسیار آسان می شود. همین عوامل در کنار خوشنامی تندر ۹۰ مهم ترین دلایل برای فروش مناسب ساندرو در مقایسه با رقبای متعدد خود در بازار ایران است. ساندور در این رده از بازار ایران با برلیانس اچ ۳۲۰، ام وی ام ۳۱۵، پژو ۲۰۶، تیبا ۲ و البته سابرینا به رقابت میپردازد و در گونه اتومات از گران ترین خودروهای این رده است. با این حال از همه خودروهای این رده بهتر و جدیدتر است و به شکل بهتری به شما سرویس می دهد.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟
فضای داخلی ساندرو جایی است که در توصیف آن باید سادگی و گیرایی را به کار ببریم. همه جای ساندرو که با استفاده از مواد مستحکم و خشک ساخته شده به خوبی مونتاژ شده و تریم نقره ای روی داشبورد ظاهر جوان پسندی به اتاق داده است. تنها فرق کابین ساندرو با تندر 90 همین خطوط مورب، نقره ای رنگ، برخی نقاط پارچه ای رودری ها و البته اضافه شدن برخی خطوط مواج و حجم های جدید به داشبورد ساندرو است که در کل مجموعه ای کاربردی را ساخته و آماده کرده است.

اگر برای آزمایش هندلینگ و شتاب ساندرو و بررسی دقیق تر از کیفیت موتور، جعبه دنده، فرمان و سیستم تعلیق خودرو را به شکلی جدی تر محک بزنید می فهمید ساندرو با یک موتور سر حال و جعبه دنده بی دردسر کم نمی آورد. جعبه دنده در حالت اتوماتیک به گونه ای تنظیم شده تا حداکثر گشتاور را با بالا رفتن دور موتور در اختیار شما قرار دهد، بدین ترتیب دنده ها دیرتر تعویض می شوند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ساندرو با حدود ۱۱ ثانیه بهتر از خودروهای این رده از بازار است.
رنو ساندرو بخریم یا تندر 90؟
در پایان ذکر این نکات درباره ساندرو الزامی است که فضای صندوق ساندرو جادار و مناسب است. صندلی ها نرم اما فاقد ویژگی دربرگیری سرنشینان است. صدای درون کابین مناسب است و در سفرهای طولانی فرمان خشک ساندرو کمی آزاردهنده است. مصرف سوخت ساندرو بسیار پایین است و استهلاک این خودرو نیز بنا به اعلام بسیاری از کارشناسان و خریدارانش بسیار اندک است که همه اینها به ما یادآور می شوند ساندرو یک خودروی کوچک شهری مناسب برای عبور و مرور در شهر و جاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه تصویر هم از داچیا لوگانی که چند ساله تو کشورهای دیگه تولید میشه بزارید ' از مگانی که ما تولید میکنیم خیلی سرتره' بعد بیاید از این مدل قدیمی تعریف و تمجید کنید ' اصلا رنو ساندرو با ۹۰ قابل مقایسه نیست ' اگه به موتور ماشین باشه پیکان هم ۱۶۰۰ بود ' سراتو هم ۱۶۰۰ داشت ' ولی میشه گفت با هم یکی هستن ؟

    • حالا هر کی

      اخه پدر بیامرز این خودروی ارزان و ایمن شما ۴٠میلیون پولشه حداقل بدون اپشنش در ضمن ما تو ایران زندگی میکنیم نه فرانسه پس لطفا این پستو واسه پولدارا بذار نه ملت فقیری که به نون شبشون محتاجن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • امير

        الان شده 150 ميليون!

      • بدون نام

        سر قیمت 40 میلیون بحث میکنید، کجایید که 4 سال بعد یعنی 99 باید بخرید 250 میلیون؟؟؟

    • reza

      بالاخره کدومش بهتره؟‌ ال 90 یا ساندرو ؟

      پاسخ ها

      • رضا

        برای مسافرت ال 90 بهتره و برای استفاده شهری ساندرو

      • بدون نام

        تندر بهتره

    • بدون نام

      بیش از حد جنبه ی تبلیغاتی داشت و به نظر توسط تیم بازاریابی رنو نوشته شده بود نه یه کارشناس خودرو

    • محسن

      ال ۹۰هم از نظر ظاهر و هم داخل از ضعیفترین وزشتترین طراحی بهره میبره.متاسفم برای ایرانیها که از بین اینهمه پیغمبر خوب,حضرت جرجیس رو گرفتن..از نظر قیمت هم چیزی حدود پراید باید باشه.فقط تبلیغات اونایی که سودش رو میخورن آوردش بالا.وگرنه کشور ما لیاقت جنس خوب آلمانی,کره ای,ژاپنی رو داره.هرچی که آدم میخره اول ظاهر ش رو میپسنده,اگه پسندید اونوقت میره سراغ باطنش.

      پاسخ ها

      • hamid

        محسن عزیز صحبت سر همینه که در خودرو هم مثل چیزهای دیگه مهم رضایت و آسایش مردم نیست بلکه فقط سود تولید کننده ها مطرح هستش . اینها حداقل با حمایتی که این آخری دولت کرد می بایست خودرو های حداقل درجه دو به ملت ارایه میکردند نه درجه چهار.

    • amir

      با سلام خدمت ادمین عزیز این عکس مربوط به پلتفرم ساندرو سری 2016یا 2017 و ساندرو تولید شده در ایران پلتفرمش برای سال2009 هستش صرفا جهت اطلاع

    • رضا

      ...
      هرچی فکر میکنم جانب دارانه تر از این نمیشد در مورد یک اتومبیل با تکنولوژی قدیمی و طراحی منسوخ شده قلم فرسایی کرد.
      لطفا اگر کارشناس خودرو ندارید، وارد بحثهای اینچنینی نشید، بخاطر خودتون عرض میکنم.

    • بدون نام

      تو اين مملكت و شرايط بد اقتصادي كه با خون دل خوردن بايد 40 يا 50 ميليون تومن پول جمع كني ، بخدا ستمه يه خودروي بي كيفيت و طرح قديمي امثال توليدات ايران خودرو يا سايپا بخري ، خدايا اين ملت كي نجات پيدا ميكنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق

    • حمید

      به والله پیکان رو ادامه می دادن از تندر90 و ساندرو باید بهتر می شد با نصف قیمت.

      گول تبلیغات این خودرو ها رو نخورید
      از تعمیرکارهای خودرو بپرسید چه قدر این خودرو ها کیفیت دارند

      امکانات صفر!

    • علی علی نژاد

      متن چقدر غلط املایی داره به زحمت مطلب قابل درک میشه ،
      مثلا سپر رو نوشته شده پسر ! و ....

    • مهران

      باسلام من ال نود مدل87 اون موقع صفر خریدم یازده تومن ازشم راضی بودم که بعد از دوسال سواری فروختمش لیفانم دوسال پیش خریدم با شانسی که داشتم دوروز پیش فرختمش خیلی بی کیفیت بود خیلی خرجش کردم با توجه به اینکه خودم با ماشین بزرگ شدم الانم کامیون دارم به خدا موندم ال نودهای جدید یا ساندرو چیجور ماشینهای هستن

    • سهند

      آقا من نمیگم ال ۹۰ خیلی ماشینه عالی هستش ولی حداقل توو داخلیا از همه ماشینا سره ؛ از چینیا بهتره ؛ از خیلی ماشینای دیگه ایرانی هم بهتره قیافش هم دیگه باید ببخششید
      ایرانخودرو از این بهتر نتونسته دیگه

    • مجتبی

      واقعا لیاقت ما اینه یه خودرو صددرصدبراطبقه پایین نداریم همه به فکرجیب خودشون.

    • جواد

      ال ۹۰ خیلی قیافه نداره ولی از لحاظ موتوری نسبت به تولیدات دیگه ایرانخودرو و سایپا سره درسته که اینقدر ارزش نداره ولی فراموش نکنیم اینجا ایرانه دوست عزیز و ما هم مجبوریم بخریم

    • جواد

      ال ۹۰ خیلی قیافه نداره ولی از لحاظ موتوری نسبت به تولیدات دیگه ایرانخودرو و سایپا سره درسته که اینقدر ارزش نداره ولی فراموش نکنیم اینجا ایرانه دوست عزیز و ما هم مجبوریم بخریم

    • بدون نام

      منم موندم پارط تندر بخرم یا ساندرو معمولی؟
      لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پارس تندر بخر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • علی ازتبریز

      باسلام حضور دوستان ال نودمن مدلش 95 هست موتورش خوبه اما اتاقش خشکه سینش صدا می کنه کیفیت مدل قدیمی رو نداره به نظر من الان تعریف کردن زیاد دراین زمان زیاد درست به نظر نمی یاد

    • الن

      لذت خاصی دارد رانندگی باال90،به نظرمن یک هماهنگی مهندسی شده دراین خودرو وجودداردکه باعث شده افرادی که پشت فرمان این خودرومیرانند سرمست میشوند،کو حالا گوش شنوا!!!!!!

    • بدون نام

      ببینید با مردم ایران چه کردند که خودروی زشت تندر نود شده برامون آرزو

    • بدون نام

      امان از جیب مردم با این پول میشد گزینه های خیلی بیشتری داشت البته نه در ایران

    • سرسن

      من به تازگى استپ وى خريدم ولى از شتابش اصلا راضى نيستم ميكن بعد از ١٠٠٠٠ كيلومتر شتابش خوب ميشه ولى از جهات ديگه خوبه
      حالا بايد ديد

    • حميد

      خوشم نمياد

    • آرین

      دوستان بنظر من از لحاظ کیفیت بی شک رنو ساندرو بهتره .چون 4تا ستاره ی کیفیت داره ولی پارس تندر تنها3ستاره ی کیفیت داره.این تست نادرست بود چونکه باید خودرو هایی که کلاس بدنه شون مثل هم هست رو با هم مقایسه کنن. بخ جای مقایسه ی رنو ساندرو با پارس تندر باید پارس تندر را با تندر پلاس مقایسه کنن.یا رنو ساندرو رو باپژو 206مقایسه کنن.

    • بنده خدا

      جدا ماشین بیخود تر از ل 90 و ساندرو نیست. زشت . آشغال. بجای این اشغال ها برید سراتو یا ماکسیما دست دوم بخرید.

    • کیارش

      من۱۰سالمه وال۹۰داریم وخیلی هم ازش راضی هستیم درسته نه قیافه داره ونه امکانات ولی جعبه عقبه بزرگی داره وموتور خوبی داره وماشین مسا فرتی هست که مابااون مسافرت هایه زیادی رفتیم.

    • اتو خسروانی

      خودرو ساندرو خیلی بهتر از تندر 90 هستش

      پاسخ ها

      • مجید

        چرا؟
        لطفا دلیل بفرمایید

    • جعفر

      من یه زانتیا 86 خریدم همه میگفتن دیگه وقتش گذشته همه جور ماشین روندم اما این زانتیا عجب ماشین نرمیست وچه تیزی...در عجبم .... این ماشین صد حیف که صفرش نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج