۴۷۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۳۶
۱۴ نظر
۵۰۳۶
پ

راه‌ های شناختن افراد معتاد!

آمارها نشان می‌دهد ۹۰ درصد جوانان در معرض تعارف مواد مخدر هستند و بنابر همین آمارها پنجاه درصد خانواده‌ها پنج سال دیرتر متوجه اعتیاد جوانانشان می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: آمارها نشان می‌دهد ۹۰ درصد جوانان در معرض تعارف مواد مخدر هستند و بنابر همین آمارها پنجاه درصد خانواده‌ها پنج سال دیرتر متوجه اعتیاد جوانانشان می‌شوند.

یک شعار می‌گوید «این معتاد نیست که خطرناک است بلکه باید از خود اعتیاد ترسید» پس باید یاد بگیریم که چطور می‌شود یک معتاد هرچند تفننی را شناسایی کرد و چطور باید با او برخورد کرد که نه سنگ و نه سیخ سوزانده نشوند.

اصولا معتاد جماعت تمام انرژی‌اش را برای مخفی کردن اعتیادش صرف می‌کند. اینکه بالای سر کسی رسید که دارد مواد تزریق می‌کند یا لوله پایپ آزمایشگاهی را برداشته و شیشه تنفس می‌کند، سند واضح و مبرهنی است، اما تنها یک درصد کشفیات اعتیاد اینطور اتفاق می‌افتد.

با این وجود همواره یک سری علائم و تغییرات روانی، اجتماعی و رفتاری از فرد معتاد سر می‌زند که باید کشف شوند و هر کدام از نشانه‌ها به تنهایی نمی‌تواند نشانگر اعتیاد باشد، بلکه باید مجموعه‌ای از نشانه‌ها در کنار یکدیگر را مدنظر قرار داد.

متهم به اعتیاد آدم چشم تنگی می‌شود، اما هر آدم چشم تنگی را هم نباید به اعتیاد متهم کرد و ماجرا از این قرار است که اغلب مواد مخدر (تریاک) باعث تنگ شدن مردمک چشم انسان می‌شوند.

دومین مورد این است که یک فرد متهم به اعتیاد دیگران را با رفتارش گیج می‌کند و به قول روانشناس‌ها فردی دو قطبی می‌شود. زمانی حسابی بی‌قرار، تحریک پذیر، عصبانی و بسیار مضطرب و زمانی بسیار سرخوش است به گونه‌ای که همه در حسرت لذت بردن وی از دنیا می‌شوند.

متهم به اعتیاد خانواده گریز است و رفیق باز، و برایش هم بسیار معرفت خرج می‌کند و نسبت به نظر خانواده خود به این دوستان بسیار حساس است.

چهارمین گام شناسایی فرد معتاد این است که متهم به اعتیاد هیچ شباهتی به خروس ندارد، شبها مثل جغد بیدار است و صبح و ظهرش یکی می‌شود، اما میل به صبحانه‌اش همواره محفوظ است.

فردی که به اعتیاد متهم شده است مثل ماشینی است که کاربراتورش تنظیم نباشد هم مصرفش بالا می‌رود و هم حسابی دود و پول خرج می‌کند. او شروع می‌کند به دروغ گفتن‌های اغلب باور نکردنی برای پولهای وقت و بی وقتی که از آدم‌های متفاوت می‌خواهد.

ششمین نکته‌ای که می‌توان در شناسایی فرد معتاد از آن کمک گرفت، علاقه وافری است که فرد معتاد به نشستن طولانی پشت دربهای بسته دارد؛ نشانه‌ای که ممکن است شما را به این اشتباه بیاندازد که عاشق شده است، اما در اغلب موارد او یا دارد در عالم هپروت چرت می‌زند یا خمار است. دستشویی نیز یکی از لوکیشن‌های معمول این حالت است.

آخرین نکته‌ای که در شناسایی یک معتاد می‌توان به آن توجه داشت، این است که متهم به اعتیاد یک دهم بلکه یک صدم میزانی که حرف می‌زند عمل نمی‌کند تا دلتان بخواهد پرگویی، یاوه گویی، دروغ گویی و بلف زدن در کارش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرور

      ایییشششش!!!!

    • سپهر

      سلام
      والا اینجوری که شما گفتید، فک کنم معتادم!!!! آخه من به نشستن پشت درهای بسته علاقه وافری دارم!!!!

      پاسخ ها

      • امیر

        من پشت در بسته دلم میگیره

      • بدون نام

        ایول
        منم معتادم!

      • علی

        بله آقا با این تعاریف منم بله

      • بدون نام

        من دیروز با نامزدم قرار داشتم اون تازگیا خیلی عوض شده قبلنا همش بهم میگفت ببا ببینمت ولی از وقتی که خونه‌مستقل گرفته و من عملا میبینم که اشخاص معتادو تریاکی رو به خونه راه میده خیلی عوض شده دیروز من دستشو بوکردم ریششو بو کردم دقیقا بوی تریاک میداد این درحالی بود که دوسه ساعت وقت ناهاریش رو خونه رفته بود
        وقتی بهش گفتم این بوی تریاک چیه حاشا کرد. من بخاطرش رو همه ی موقعیتهای زندگیم پا گذاشتم اینا برام مهم نیست اون همه ی زندگی منه حالا من باید چیکار کنم

    • احمد

      اي ول به آقايون وخانوماي معتاد شناس .. كاش انسان معتاد مواد باشه ومعتاد چرت وپرت نباشه .. به نظر من يه نگاهي به خودت انداختي واين مزخرفات رانوشتي مرد مومن متهم چيه متهم كيه نميتوني بگي يه بيمار؟؟ اوني كه بيمار مواد شده لااقل كمتر ميخوره وميپوشه كه به من وتو برسه ..به خدا مردم براي پول چيكارا ميكنند؟؟؟؟

    • مینا

      شوهرمن تمام این علائم رو داره وای خاک بر سرم شد شوهرم معتاد بوده من خبر نداشتم از اول ازدواج به زور منو میفرستاد خونه مامانم میگفت میخوام با دوستم برم خونه ببینم و....تو خونه با یک بچه تنها میمونی برو خونه مامانت الان که سه تا بچه دارم واقعا به بن بست رسیدم البته خدا رو شکر خودم شاغلم

    • بدون نام

      شوهر من این علائم داره ولی بیماریش دوقطبیه

    • بدون نام

      من تازه نامزد کردم واقعا قاطی کردم نمیتونم تشخیص بدم معتاد یا نه لطفا یه راه حل بگین که صد در صد بفهمم معتاد که همین الان به هم بزنم همه چیو

    • maryam

      واي منم تازه نامزد کردم نامزدم اين علائم هارو داره نگران شدم اگه ميشه مطلب بيشتري بزاريد تا اگه نامزدم معتاده بهم بزنم تا دير نشده

    • مهران

      سلام من در اهواز زندگی میکنم پسرم معتاده 25 سالشه متاسفانه در اینجا این مواد فروشان آزادانه مواد را دراختیار معتادان میگذارند وقانون مملکت ما هیچ کاری برای دستگیری فروشندگان مواد حرکتی انجام نمیدهد وروز به روز به تعداد معتادان اضافه میشود.فقط خدا باید کاری کند.

    • نفس

      وای خدا شوهر منم این علایم داره ی بچه هم دارم

    • بدون نام

      سلام داداشی دارم خیلی کم رفت و امد شده و خیلی لاغر اما ظاهرش اراسته است والا خیلی بهش مشکوکم . حقیقتا از اینکه بخواهم بهش بگم هم واهمه دارم ناراحت شه . و چون متاهل هم هست زیادی بهش دسترسی ندارم راهی واضحتر داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج