جاباما
۴۷۱۰۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ چرا «روند اداری» را صادر نمی‌کنیم؟!

یکی از بخش‌هایی که ما خیلی روی آن حساب باز کرده‌ایم صادرات غیرنفتی است.یعنی به جای اینکه «فقط» نفت و گاز صادر کنیم، یک سری چیزهای دیگر را هم به کشورهای دیگر جسارتا صادر کنیم که خوشبختانه با خواندن خبر...

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

یکی از بخش‌هایی که ما خیلی روی آن حساب باز کرده‌ایم صادرات غیرنفتی است.یعنی به جای اینکه «فقط» نفت و گاز صادر کنیم، یک سری چیزهای دیگر را هم به کشورهای دیگر جسارتا صادر کنیم که خوشبختانه با خواندن خبر«صادرات کاغذ ایرانی به چین،‌ مکزیک و غنا» این نگرانی هم رفع شد و این خبر نشان می‌دهد که ما در بخش صادرات داریم با قدرت عمل می‌کنیم. حالا که کاغذ صادر می‌کنیم، نمی‌شود «کاغذ بازی» را هم صادر کنیم تا بقیه کشورها بفهمند در ادارات کاغذبازی یعنی چی؟ یعنی سال‌هاست که شما بخواهید یک نامه بگیرید باید ۳۲۴۵ تا پله را بالا و پایین بروید، درِ هشت تا اتاق را بزنید که چهار تای آنها معمولا بسته است، در نهایت هم همان نفر اولی که این نقشه گنج را جلوی شما گذاشته، می‌گوید:
« برو شنبه بیا!» خلاصه همزمان با صادرات کاغذ این موارد را هم می‌توانیم به کشورهای دیگر که در کمال تعجب و وقاحت رویه اداری‌شان (باکلاس‌ها بوروکراسی صدایش می‌زنند) خیلی ساده و سریع است، صادر کنیم.حالا این کشورها از ما چرا کاغذ گرفته‌اند؟ بنده فکر می‌کنم چین از ما کاغذ می‌گیرد، پس فردا فرفره کاغذی و بادبادک با همین کاغذها درست کرده و به خودمان می‌فروشد.اما مکزیک که کلا رابطه خاصی با کاغذ دارد.اساسا در این کشور افراد یا هنرمند و نویسنده هستند یا قاچاقچی که برای نیل به این دو مقصود شما به کاغذ نیاز دارید.
اما گره اصلی در مورد غناست.بنده دقیقا نمی‌دانم کاربرد کاغذ در غنا چه‌ می‌تواند باشد. شاید برای چاپ پول لازم دارند.یعنی تا دیروز به جای پول، فروشنده و خریدار با یکدیگر کشتی می‌گرفتند و برنده جنس را بر‌می‌داشت، یا تا دیروز ارزش پولی به گونه‌ای بوده که دوستان پول را روی دیوار می‌نوشتند، الان می‌خواهند آن را با کاغذ چاپ کنند.در پایان هم اشاره‌ای کنم به سخنان اخیر آقای حاجی دلیگانی نماینده محترم مجلس که خطاب به دکتر روحانی گفته: «آدرس بانک‌هایی که وام اشتغال می‌دهند کجاست؟» به همان آدرسی بروید که در هشت سال دولت‌های نهم و دهم می‌رفتید. این دیگر سوال پرسیدن دارد؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج