جاباما
۴۷۱۳۲۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

حضور کیمیایی در «قاتل اهلی» به خواهش پرستویی بود!

پس از مصاحبه های پولاد کیمیایی و یادداشتهای پرستویی و کیمیایی، لشکری قوچانی در دفتر خودش واقع در خیابان آفریقا، مسائل پیش آمده معمای درگیریها در فیلم قاتل اهلی را برای اهالی رسانه رمز گشایی کرد.

سینما پرس: پس از مصاحبه های پولاد کیمیایی و یادداشتهای پرستویی و کیمیایی، لشکری قوچانی در دفتر خودش واقع در خیابان آفریقا، مسائل پیش آمده معمای درگیریها در فیلم قاتل اهلی را برای اهالی رسانه رمز گشایی کرد.

قاتل اهلی فیلمی در ژانر اجتماعی و آخرین فیلم مسعود کیمیایی است که به تهیه کنندگی منصور لشکر قوچانی و بازی بازیگرانی چون پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، پولاد کیمیایی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی در آن بازی می کنند.

لشکری قوچانی با انتقاد از جنجال پیش آمده در حاشیه فیلم قاتل اهلی آن را خطری بزرگ برای فیلم دانست. لشکری قوچانی با بیان اینکه تهیه کننده هرچقدر هم که از نظر سنی از کارگردان کوچکتر باشد حکم پدر فیلم را دارد، مسائل پیش آمده در حاشیه قاتل اهلی را موجب رنجش خاطر عمیق و بیخوابی اش دانست . وی با گله از یادداشت کیمیایی گفت: «وقتی بازیگری قرارداد را سفید امضا می کند چطور می توانیم به او بگوییم که برای پول در پروژه حاظر شده است. ما بارها با آقای کیمیایی تماس گرفتیم تا با او جلسه مشترک بگذاریم. حضور آقای پرستویی در این جلسات کاملاً پذیرفتنی است، اگر پرستویی نبود این فیلم کلید نمی خورد.» لشکری قوچانی با بیان اینکه دستمزد عوامل فیلم بر عهده تهیه کننده است، از کیمیایی خواست اگر طلبی دارد می تواند به خانه سینما شکایت کند نه اینکه موضوع را به رسانه ها بکشاند و با دقت در گفتارش نگذارد حاشیه بر متن غالب شود.»

تهیه کننده عصر یخبندان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از حضور پولاد کیمیایی در فیلمش، قبول حضور او در فیلم را به خاطر خواهش پرستویی عنوان کرد. وی با بیان اینکه به پولاد کیمیایی گفته بود مایل نیست در فیلمش حضور داشته باشد، او را تنها کسی در بازیگران معرفی کرد که قرارداد را سفید امضا نکرده و به چک و چانه در قبال رقم قرار داد پرداخته است. وی شش نفر از جمله حافظ ناظری، اشکان خطیبی و پژمان بازغی را کاندیداهای نقشی که پولاد کیمیایی آن را بازی کرده بود عنوان کرد. لشکری قوچانی یکی از درونمایه های فیلمهایش را مبارزه با رانت خواری و آقازادگی دانست و از اینکه کیمیایی با رانت پسرش را در فیلمها شرکت می دهد ابراز ناراحتی کرد و این موضوع را سبب خارج شدن چند تهیه کننده فیلمهای کیمیایی از دنیای سینما دانست. وی حضور پولاد کیمیایی را حتی در فیلمنامه نویسی نیز موثر دانست، لشکری در این مورد گفت: «پس از آنکه ما دو ماه روی فیلمنامه کار کرده بودیم یک روز پولاد آمد و در مورد قصه اظهار نظر کرد. این اظهار نظر باعث رنجش خاطر یکی از نویسندگان شد ولی من به احترام آقای کیمیایی با آن نویسنده قطع همکاری کردم.»

تهیه کننده خط ویژه خود را یک تهیه کننده مستقل عنوان کرد که در صورت عدم فروش فیلمش نمی تواند فیلم بعدیش را تهیه کند. وی در مورد فیلمی که دهقان آن را تدوین کرده بود گفت: «دهقان فیلم را بر اساس فیلم نامه تدوین کرده بود و کیمیایی پس از تماشا آن را بسیار پسندید. سپس کیمیایی به سفر رفت و زمانی که از سفر برگشت پولاد با من تماس گرفت و گفت پدرش می خواهد سکانسهایی در این فیلم اضافه شود.

لشکری قوچانی یکی از تفاهمات میان خود و کیمیایی را محتوای فیلم دانست که قرار بود زنگ خطری برای اوضاع جامعه باشد.زنگ خطری که به رنج اقشار ضعیف در فشار فساد اقشار بالاتر تحمل می کنند اشاره می کند. یکی از نکته های مهم این هشدار نمایش عاملان اصلی فساد هستند که در طبقات مدیران میانی وجود دارند اما مردم را تحریک می کنند تا مطالباتشان را از راس هرم بگیرند. این تهیه کننده یکی دیگر از صحبتها با کیمیایی را برای فیلمنامه معرفی افراد نفوذی در نظام دانست.

وی بحث دیگر راجع به قاتل اهلی را درخواست از کیمیایی برای بیشتر کردن جذابیتهای بصری عنوان کرد چرا که کیمیایی به عنوان یک رمان نویس به دیالوگ علاقه بیشتری دارد. لشکری با بیان اینکه نسخه کارگردان ۱۱۹ دقیقه بدون تیتراژ است گفت: « آقای کیمیایی می خواستند ما از فیلم ۳۵ برای فیلمبرداری استفاده کنیم. وقتی گفتیم برای این کار ۱۰۰ حلقه فیلم نیاز داریم چرا که تقریبا با هر حلقه ۴ دقیقه می توانیم بگیریم، او گفت کار من پرتی ندارد، ولی الآن من ۲۱ ساعت راش دارم!»

لشکری قوچانی با تاکید بر اینکه نمی گذارد به فیلم ضربه بخورد، نسخه اکران را نسخه ای دانست که حیثیتش را حفظ خواهد کرد و از عوامل کار خواست تا با حفظ صبوری به اعتماد کنند. وی با اشاره به اینکه کیمیایی بسیار باهوش و خلاق است، ذهن او را آشفته توصیف کرد و این آشفتگی را خاصیت افراد باهوش دانست. این تهیه کننده یکی از وظایف خود را مدیریت این ذهن دانست و از افراد کنار کیمیایی که باعث حاشیه سازی می شوند انتقاد کرد. لشکری قوچانی نمونه این موضوع را اینچنین بیان کرد: در زمان فیلمبرداری از یک مقطعی کیمیایی از فیلمنامه خارج شد. در یکی از سکانسها آقای پرستویی سکانس خود را بر اساس فیلمنامه بازی کرد و رفت ولی بازی پولاد بر اساس فیلمنامه انجام نشد که عصبانیت پرستویی را در پی داشت.»

تهیه کننده قاتل اهلی با انتقاد شدید از فریدون جیرانی که در برنامه تلویزیونی ترانه های فیلم او را بدون اجازه پخش کرده بود، از تنظیم شکایت از وی خبر داد و زمان ارجاع این شکایت را پس از اکران فیلمش اعلام کرد.

لشگری قوچانی در پایان قول داد نسخه فیلمنامه و نسخه کیمیایی هر دو دیده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدائیش پولاد بازیگر نیست و پدرش اصرار دارد که او را درتمام فیلمهایش بچپاند.

    • بدون نام

      آقای قوچانی تهیه کننده سرمایه گذار است نه مالک فیلم ، حد خودتان را بدانید و با بزرگان سینما بنحوی صحبت نکنید که آینده خودتان را بر باد دهید . امیدوارم استاد مسلم سینمای ایرانبدلیل بی تجربه گی شما رنجیده خاطر نشوند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج