۴۷۱۴۰۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

فیلم جدید فرهادی سه برابر بیشتر از «جدایی» فروخت

استقبال کم‌سابقه امریکایی ها از «فروشنده»

در بحبوحه اجرای حکم منع ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور با اکثریت مسلمان به خاک امریکا و خشمی که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور برانگیخته است، «فروشنده» اصغر فرهادی توسط کمپانی «کوهن مدیان» در شماری از سینماهای نیویورک و لس آنجلس روی پرده رفت و با استقبال سینماروهای امریکایی روبه‌رو شد.

وب سایت آی ‌سینما: در بحبوحه اجرای حکم منع ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور با اکثریت مسلمان به خاک امریکا و خشمی که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور برانگیخته است، «فروشنده» اصغر فرهادی توسط کمپانی «کوهن مدیان» در شماری از سینماهای نیویورک و لس آنجلس روی پرده رفت و با استقبال سینماروهای امریکایی روبه‌رو شد. ظاهرا اعلام انصراف فرهادی از حضور در مراسم اسکار به عنوان نماینده ایران در رشته فیلم خارجی زبان و حمایت آکادمی از فیلمساز برنده اسکار و همچنین شماری از سینماگران مطرح جهان از جمله جرج میلر در کنار تعریف و تمجید منتقدان از فیلم، تماشاگران را بیش از پیش به تماشای آخرین ساخته فرهادی ترغیب کرده است.
استقبال کم‌سابقه امریکایی ها از «فروشنده»

به گزارش «ایندی وایر»، اکران محدود «فروشنده» در مقایسه با فیلم‌هایی که در چند سال اخیر جایزه رشته خارجی زبان را با خود به خانه برده‌اند، با استقبال گسترده‌تری روبه‌رو شده است. فیلم فرهادی از جمعه گذشته (۲۷ ژانویه) توسط کوهن مدیا در سه سالن سینما روی پرده رفت و در پایان روز یکشنبه، فروش افتتاحیه خود را به بیش از ۷۱ هزار دلار رساند. به عبارت دیگر، متوسط فروش فیلم در هر سالن برابر با ۲۳.۶ هزار دلار بوده است که رقمی کم‌سابقه به شمار می‌رود.

به این ترتیب، از میان اکران‌های محدود گیشه آخر هفته امریکا، «فروشنده» تنها فیلم خارجی زبانی بوده که در سه روز نخست افتتاحیه خود، شمار قابل توجهی از سینماروهای امریکا را راهی سالن‌های سینما کرده است. آخرین‌بار حدود پنج سال پیش، کمدی فرانسوی «دست نیافتنی‌ها» (Intouchables) در دو شهر امریکا به صورت محدود اکران شد و توانست رکورد بزند.

نقدهای مثبت، کسب نامزدی اسکار و همچنین استقبال جامعه ایرانیان مقیم نیویورک و لس آنجلس به فروش درخشان افتتاحیه «فروشنده» کمک کرده است. جالب‌تر آن که «جدایی» فیلم قبلی فرهادی پنج سال پیش، در شرایطی مشابه در گیشه امریکا روی پرده رفت و کم‌تر از بیست هزار دلار فروخت.

کسب نامزدی در رشته بهترین فیلم خارجی زبان معمولا نمي‌تواند به خودی خود به موفقیت فیلمی بیانجامد. بعد از برد اسکار بود که فروش «جدایی» به رقم شگفت‌انگیز هفت میلیون دلار رسید. فرهادی امسال رقابت دشواری با دیگر مدعیان این رشته از جمله «مردی به نام اوه» و «تونی اردمان» پیش رو دارد، اما با توجه به جنجال‌ها و حواشی روزهای اخیر، به نظر می‌رسد بخت فرهادی برای دست یافتن به دومین جایزه اسکار کارنامه‌اش به مراتب بالاتر رفته است.

افتتاحیه محدود

«فروشنده» (کمپانی پخش: کوهن) - متاکریتیک: ۸۴

جشنواره‌ها: کن، تورنتو، بنیاد فیلم امریکا ۲۰۱۶

کل فروش: ۷۱.۰۷۱ هزار دلار در سه سالن سینما

متوسط فروش در هر سالن (PTA): برابر با ۲۳.۶۹۰ هزار دلار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با آرزوی موفقیت های بیشتر برای فیلم فروشنده

    • بدون نام

      مردم امریکا واقعا خوبن..این سیاست امریکاست که منزجر کننده هسته

    • golbahar

      بله.ایرانیا یه اینطور چیزایی تو خودشون دارن :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج