۴۷۱۴۳۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد ایجاد موزه آتش‌ نشانی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آمادگی دارد تا حمایت‌های فنی و اداری را از تاسیس موزه آتش‌نشانی انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آمادگی دارد تا حمایت‌های فنی و اداری را از تاسیس موزه آتش‌نشانی انجام دهد.

رجبعلی خسروآبادی پیشنهاد داد: لباس‌ها و تجهیزات آتش‌نشانان ایثارگر، لوگوی فلزی ساختمان که تاریخ ساخت آن را نشان می‌داد و از قضا سالم از زیر آوار درآمد و حتی گاوصندوق‌های سوخته و بخشی از شبکه فلزی پنجره‌های این ساختمان ۵۴ ساله می‌تواند در محلی با عنوان موزه آتش‌نشانی نگهداری شوند.

او با بیان این‌که ایجاد این موزه باعث می‌شود تا رشادت‌های آتش‌نشانان فداکار ما هیچ‌وقت فراموش نشوند، بیان کرد: میراث فرهنگی تهران آمادگی دارد تا حمایت فنی و اداری را از تاسیس چنین موزه‌ای داشته باشد. همچنین میراث فرهنگی استان تهران با ارسال نامه‌ای به شماره ۱۰۶۱۴/۱۲۶/۹۵۲ به معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، آمادگی خود را برای حمایت فنی و اداری از تاسیس موزه آتش نشانی اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای آتش‌نشان با حضور گسترده شهروندان و مسئولان هرچه با شکوه انجام شد، اما آنچه از حادثه پلاسکو در حافظه پایتخت ماندگار شد فرهنگ و روحیه ایثار و شهامت بود، روحیه‌ای که وجودش در جامعه حس آرامش و امنیت را به شهروندان خواهد داد و نشان می‌دهد افرادی هستند تا جان خود را فدای آسایش و امنیت آنها کنند.

خسروآبادی افزود: از امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی شهر از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است تا بر اساس رسالت ذاتی خود از میراث معنوی صیانت کنند که خاطره جمعی مردم کشور از حادثه پلاسکو را تا ابد زنده نگه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: هویت، روح شهری است که جامعه بدون آن حیات نخواهد داشت و فداکاری آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو بخشی از هویت تهران بود که حفظ آن برای تاریخ پایتخت لازم و ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      واااای ک چقد این مسئولین جوگیرن..بعد مردمو میگن...الان یادتون افتاده موزه بسازین واسشون!مجسمهاشونو بسازین...موقعیکه زنده بودن و احتیاجتون داشتن کجا بودین مسئولیییین!!!!

    • علی 110

      ضمن در خواست صلوات برای عزيزان شهید یک روز در تقویم به نام روز آتش نشان نام گذاری کنیم،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج