حرف و حدیث کاهش قیمت خودروها
دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.
خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.
احمد نعمتبخش در پاسخ به اینکه براساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی در حد قابل ملاحظهای باید کاهش یابد، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: شرکتهای خودروساز نمیتوانند محصولات خود را با زیان بفروشند بنابراین قیمتها کاهش نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمتها زیان ۳۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکتهای خودروساز تحمیل شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه، در صورت جلوگیری از واقعی سازی قیمت یک کالا دولت باید ضرر و زیان وارده به تولیدکننده را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
نعمتبخش ادامه داد: مصوبه قیمتگذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است بهگونهای که این شورا مبنای قیمتگذاری را نرخهای شهریور ماه سال ۹۱ به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال ۹۱ خودروها همان قیمتهای مصوب اسفند ماه سال ۹۰ بود.
وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمتگذاری را نرخهای اسفند ماه سال ۹۰ به اضافه تورم ۱۲ ماهه سال ۹۱ قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکتهای خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمیتوانند به بهانههای مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.
احمد نعمتبخش در پاسخ به اینکه براساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی در حد قابل ملاحظهای باید کاهش یابد، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: شرکتهای خودروساز نمیتوانند محصولات خود را با زیان بفروشند بنابراین قیمتها کاهش نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمتها زیان ۳۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکتهای خودروساز تحمیل شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه، در صورت جلوگیری از واقعی سازی قیمت یک کالا دولت باید ضرر و زیان وارده به تولیدکننده را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
نعمتبخش ادامه داد: مصوبه قیمتگذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است بهگونهای که این شورا مبنای قیمتگذاری را نرخهای شهریور ماه سال ۹۱ به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال ۹۱ خودروها همان قیمتهای مصوب اسفند ماه سال ۹۰ بود.
وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمتگذاری را نرخهای اسفند ماه سال ۹۰ به اضافه تورم ۱۲ ماهه سال ۹۱ قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکتهای خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمیتوانند به بهانههای مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.
پ
نظر کاربران
لگن سازان نامحترم اگه واردات خودرو ازاد میشد و100 درصد گمرکی اخذ نمیشد لگن هایتان را هیچ احدی
نمی خرید به امید ان روز امروز نمیخریم.
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
ضرر و زیان؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! کدوم ضرر و زیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
اصلاً به فرض (محال) هم که تولید کننده ضرر و زیان میکنه
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
نمـــــــــــــــــــــــی خریـــــــــــــــــــــــــــم
به درک! میخوام صد سال سیاه ارزون نشه. موضوع اینه که محصولات درپیتی شما دیگه خریدار نداره.
با تمام وجود امیدوارم این 2 غول تو خالی خودرو ساز ورشکست بشن تا مجبور نباشیم برای حمایت از این 2 کارخونه مزخرف انواع موانع رو برای واردات خودرو بزاریم تا با پرداخت پول بنز و پورشه تو کشورهای دیگه اینجا پژو و پراید و 207 بخریم و برونیم!!!!
....?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
َما شرکتهای خودروساز نباید قیمت ها رو کم کنید، بلکه باید به طور کلی حذف بشید!!
واقعا خیلی مسخره است!!!
آخه کدوم ضرر؟؟؟
الان ده ها ساله این ارابه سازای کشور دارن جون مردمو با این لگناشون به خطر میندازن ...صرف نظر از سود کلانی که تا حالا کردن ... آخه یه تیکه حلبی به اسم پراید چی داره که باید این همه قیمتش باشه ؟؟؟
اصلا"چرا باید زمینه ای فراهم شود که مردم بایدبه ناچار محصولات سایپا و ایران خودرو بخرند
چرا واردات خودرو آزاد نمیشود ؟چرا باید مردم ضرر وزیان خودرو فروشان را جبران کنند؟
واعا که. لگن و قوطی کبریت هاشون رو به قیمت چند برابر می فروشند و صدها هزار نفر رو به کشتن می دهند بعد می گن ضرر دادیم . مردم دیگه گول شما رو نمی خورند. ایشا ا... زودتر ورشکست بشید.
اقای احمد نعمت بخش
واقعا به دستور رییس جمهور .
ودستور رییس مجلس و رییس کمسیون اصل 90 و شورای رقابت اهمیت نمیدهی ؟ پس عجب قدرتی داری !
پرایدو دادین افغانستان 3تومن پس فرستاد سمندو با کلی امکانات اضافی دادید سوریه 7 تومن خریدار نداشت
ضرر می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میگن مرگ حقه ولی چرا خودرو سازی ما شده وسیلش؟؟؟؟؟؟؟
ضرر می کنید؟ خوب نسازید درش رو تخته کنید
من نمی دونم هر ماشینو چند درصد می خواین روش سود کنید 200% 300%
با سلام
اين دو شركت خودرو سازي در تمام ايران مشاغل فراواني را ايجاد كرده اند و مطمئنا حذف آنها يك صحبت كليشه اي و احساسي مي باشد . بهترين راهكار فشار صنايع و استاندارد برآنها جهت افزايش كيفيت و كاهش قيمت است .