جاباما
۴۷۱۷۵۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (۳۸)

همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

برترین ها: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

رکورد موج سواری روی بزرگترین موج

«شاون دلار» ۳۲ ساله با سوارشدن روی بزرگترین موج وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد. موج سواری تاریخ ساز شاون در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ در کورتس بانک، در ۱۰۰ مایلی غرب سان دیگو، کالیفرنیا رخ داد. حداکثر ارتفاع این موج ۱۸.۶ متر تایید شد. رکورد قبلی متعلق به «شین دوریان» با موجی به ارتفاع ۱۷.۴ متر در هاوایی بود. رکورد جدید دلار فصل جالب توجهی را در موج سواری آغاز کرد.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
طولانی ترین راه آهن پلاستیکی ساخته شده از لگو

سفر در این مسیر ممکن است دوساعت طول بکشد اما برای علاقمند لگوی دانمارکی «Henrik Ludvigsen» هرلحظه سفر روی این راه آهن باورنکردنی، جالب و خوشایند است. هنریک و تیم 80 نفره او طولانی ترین راه آهن اسباب بازی پلاستیکی را به طول 4000.25 متر در 6 ساعت ساختند که تمام آن از راه آهن پلاستیکی که در خانه هنریک وجود داشت ساخته شد. هنریک می گوید این پروژه در اصل یک سال و نیم پیش آغاز شده و در نهایت از 93000 قطعه برای ساخت آن استفاده شده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بلندترین دستبند

طولانی ترین دستبند از زنجیره 7507 دستبند دوستی در مدرسه ابتدایی «راس» در پنسیلوانیا ساخته شده و 816.26 متر طول داشت که در تصویر زیر آن را در حالیکه به دور یک قرقره پیچیده شده مشاهده می کنید.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بیشترین اتومبیلی که به طور همزمان حرکت نمایشی دونات را اجرا کردند

این رکورد با 107 اتومبیل توسط انجمن دریفت لتونی در لتونی به دست آمد. برای ثبت این رکورد لازم بود هر اتومبیل حرکت دونات را به مدت حداقل 10 ثانیه اجرا کند. 107 راننده به نمایندگی از 7 کشور مختلف لتونی، استونی، روسیه، یلاروس، نروژ، سوئد و فنلاند در این چالش حضور داشتند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بزرگترین موزاییک توپ برنجی

این موزاییک 113.96 مترمربع مساحت داشت و در ژاپن ساخته شد. این تصویر از 31100 توپ برنجی اونیگیری در 6 رنگ مختلف ساخته شده است. تلاش برای ثبت این رکورد به منظور افزایش آگاهی از مناسب بودن برنج منطقه فوکوشیمای ژاپن که در آن پس از زلزله سال 2011 یک انفجار هسته ای رخ داد، انجام شده است.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بزرگترین گردهمایی افراد با سیبیل مصنوعی

۱۵۳۲ نفر در این گردهمایی در گرند رپیدز در میشیگان شرکت کردند. این فستیوال عمومی سالانه به دنبال رکوردجهانی آن ها برای بزرگترین گردهمایی پرتاب مرغ پلاستیکی و حالا بزرگترین گردهمایی افراد با سیبیل های مصنوعی انجام شده است.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
پیرترین ویولونیست حرفه ای

«Adelci Groia Paulino» از سانتوس، برزیل با 96 سال و 363 روز سن، پیرترین ویولونیست حرفه ای جهان است. خام پائولینو حرفه خود را به عنوان یک ویولونیست از سال 1950 در ارکستر سمفونیک سانتوس آغاز کرد. او چندین دهه این کار را ادامه داد و اجرای او در کنار برخی از مهم ترین نوازندگان برزیل دیده شده است.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
طولانی ترین سفر با اتومبیل در یک کشور

رکورد طولانی ترین سفر با اتومبیل در یک کشور 10218 کیلومتر توسط شرکت کنندگان روسی و آلمانی در سه خودروی جداگانه از مسکو تا «Petropavlovsk-Kamchatsky» در روسیه انجام شد. این سفر به طور همزمان و یک ماه کامل طول کشید.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بیشترین حرکت اسکات در یک دقیقه درحال حمل یک کوله ۲۷.۲ کیلوگرمی

این رکورد توسط «پادی دویل» از انگلستان در بیرمنگام و با ۴۴ حرکت اسکات به دست آمد. پادی چندین دهه است که برای شکستن رکورد شاهکارهای جهانی گینس در زمینه قدرت و تناسب اندام شناخته شده است. او این رکورد را تنها سه ماه بعد از به دست آوردن رکورد قبلی خود با همین موضوع ولی با وزنه ۱۸.۱۴ کیلوگرمی به دست آورد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
بزرگترین گردهمایی افراد با لباس خواب یک تکه

این رکورد با تجمع 700 نفر در استافوردشایر انگلستان به دست آمد. این سومین تلاش «دیترون مانور» در سه سال برای کسب رکورد جهانی گینس اخیر بوده است. دو تلاش اول به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی با شکست مواجه شد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (38)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج