۴۷۴۰۵۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

قلعه‌نویی: هرجا اتفاقی رخ می‌دهد من مقصرم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: مسابقه فردا فینال است و می‌تواند تکلیف قهرمانی را تاحدودی مشخص کند.

خبرگزاری فارس: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: میلاد باسعادت حضرت زینب را تبریک می‌گویم. درگذشت حسن جوهرچی را هم تسلیت می‌گویم. او فقط متعلق به جامعه هنر نبود. من یکی دو بار با او برخورد داشتم. بحث بعدی من راجع به بازی است این مسابقه فینال است و می‌تواند تکلیف قهرمانی را تاحدودی مشخص کند.

وی ادامه داد: بازی فردا تا حدودی قهرمان لیگ را مشخص می‌کند یا اینکه تراکتورسازی را به کورس می‌آورد. ما در داخل زمین آماده هستیم و با انگیزه زیادی هم تمرین می‌کنیم، اما واقعیت فوتبال داخل زمین است. ما از هر نظر آماده هستیم و به عنوان یک برادر از کسانی که به استادیوم می‌آیند درخواست می‌کنم که فقط تیم خودشان را تشویق کنند و به حریف احترام بگذارند. به هر حال فوتبال تمام می‌شود،‌اما اگر پدر یا مادری مصیبت ببیند این موضوع سال‌ها در ذهنش می‌ماند.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: چه کسی الان در مورد قهرمانی پرتغال صحبت می‌کند؟ این قهرمانی الان در آمار است، اما باید از فوتبال لذت برد همان‌گونه که در همه جای دنیا همین اتفاق می‌افتد. می‌بینیم که در حساس‌ترین بازی‌ها بعد از بازی با همدیگر دست می‌دهند و همه چیز تمام می‌شود. امیدوارم فردا هم همین‌طور باشد. حضور در کنار آذری‌های پرشور از بهترین اتفاقات سال‌های خوب زندگی من است و افتخار می‌کنم در تبریز بزرگ و آذربایجان هستم. من این همه جام آوردم اما الان لیاقت دارم تا در کنار مردم تبریز باشم،واقعاً در تبریز احساس آرامش و افتخار دارم و از مردم تبریز سپاسگزارم، همچنین از پرسنل هتل پارس که محل اقامت من است به من محبت دارند، امیدوارم فردا هر درصدی از هواداران به استادیوم آمدند، فقط تیم خودشان را تشویق کنند و به حریف احترام بگذارند تا این مسئله ملکه ذهن‌ها شود. دیدید که در بازی با النصر که ما صعود نکردیم، هواداران تیم خودشان را تشویق کردند و حتی در بازی با نفت آقای دایی را که اعتقاد دارم همه جا باید او را تشویق کنند، تشویق کردند. ما باید از فوتبال لذت ببریم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه می‌تواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند یا نه، گفت: نمی‌دانم می‌توانیم یا نمی‌توانیم امروز جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است و آنجا تعیین تکیلف می‌شود اگر قرار باشد از آنها استفاده کنیم این کار را می‌کنیم وگرنه از بازیکنان دیگر استفاده می‌کنیم.

وی در مورد اینکه دیروز گفته بود چلوکباب دارند اما نمی‌توانند آن را بخورند، گفت: بهروز وثوقی را خیلی دوست دارم، زمانی که جوان بودم فیلم‌های او را زیاد نگاه می‌کردم. در یک فیلمش چلوکباب را نگاه می‌کرد و می‌گفت وقتی من بودم تو نبودی، الان تو هستی من نیستم. ما می‌خواستیم از سجاد شهباززاده استفاده کنیم و قرار بود با حضور این بازیکن سیستم‌مان را عوض کنیم، اما اکنون نمی‌توانیم. نمی‌توانیم چلوکباب را بخوریم خداوند به همه هنرمندان عزیزمان سلامتی بدهد و حسن جوهرچی را رحمت کند.

سرمربی تراکتورسازی درمورد اینکه فردا تراکتورسازی می‌تواند از نوراللهی و عالیشاه استفاده کند یا نه، گفت: جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است و نماینده سازمان لیگ هم در آنجاست تا مشخص شود ببینیم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم یا نه. ما قانونمند هستیم، ضمن اینکه من در عمرم برای کسی پپسی باز نکرده‌ام و دوست هم ندارم چنین کاری کنم، اما آجرلو از زمانی که به باشگاه آمده، مورد هجوم بازیکنان طلبکار خارجی قرار گرفته و هرکدام از این موارد که پیش آمده ایشان با او یا مذاکره کرده‌اند یا طلب پرداخت شده است. نمونه‌اش لوپز، تونی اولیویرا هم شکایت کرده که اگر طلب او پرداخت نشود ۶ امتیاز از تیم کسر می‌شود. آجورلو و همکارانش در تلاش هستند، اما هنوز نمی‌دانم که می‌توانیم از این دو بازیکن استفاده کنیم یا نه، عصر امروز این مسئله مشخص می‌شود.

قلعه‌نویی درمورد اینکه چطور از نامه محرومیت بی‌خبر بوده‌اید و هیأت مدیره باشگاه شما ۸ ماه است تشکیل جلسه نداده، گفت: این هم حکایت همان لیست استقلال شد، دشمنان قلعه‌نویی آن را به من ربط داده‌اند. اگر نامه‌ای آمده باشد آجورلو و همکارانش حتماً‌ رسیدگی می‌کنند و ربطی هم به این ندارد که چند ماه جلسه برگزار شده یا نشده. من از این مسئله بی‌خبرم. اما آنچه که مشخص است این است که هر نامه‌ای که آمده آجورلو تیمی را گذاشته تا رسیدگی کنند، یک وکیل خبره هم برای این پرونده گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: دشمنانی که لقمه‌شان ایراد داشت لیست استقلال را به من ربط دادند، آن زمان من سرمربی تیم ملی بودم و می‌خواستم به نظری جویباری در یک روز کمک کنم، من که نباید نامه را ببرم پای فکس و بنشینم آیا جواب آمده یا نه. اینها به کادر فنی ربطی ندارد.

سرمربی تراکتورسازی درمورد اینکه در ابتدای نشست به شوخی گفتید به‌هم‌ریخته هستید و آیا اکنون تیم‌تان تمرکز دارد و آماده هستید یا نه، گفت: به هم ریخته نیستیم. من یک ربع است که از آمادگی تیمم می‌گویم. البته این مسئله تأثیر می‌گذارد، اما از نفرات دیگر که ۱۰ یا ۲۰ درصد بالا و پایین دارند استفاده می‌کنیم و آنها به تیم کمک می‌کنند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه مقصر اصلی محرومیت تراکتورسازی چه کسی است، گفت: امیر قلعه‌نویی! هرجا اتفاقی رخ می‌دهد من مقصرم. دو سه سال پیش میکروفن‌های آلوده و قلم‌های عمروعاصی من را مقصر قلمداد می‌کردند. می‌خواهم بدانم اگر من بروم، به چه کسی می‌خواهند گیر بدهند. نباید دنبال مقصر بگردیم. باید مشکلات اساسی فوتبال را حل کنیم. ۱۵ سال پیش گفتم زیرساخت‌های فوتبال‌مان مشکل دارد، زمین چمن مناسب باید داشته باشیم،اما وقتی کی‌روش این حرف‌ها را زد همه به به و چه چه گفتند. باید به روز باشیم از سلطانی‌فر وزیر ورزش تا روحانی رئیس جمهور می‌خواهم تکلیف ورزش را روشن کنند. ۳۸ سال است که تکلیف ورزش مشخص نشده است یا حیاط خلوت آقایان و رئیس‌جمهورها شده است. در شورای عالی ورزش ۷ وزیر حضور داشت. ورزش آنقدر مهم بود که ۷ وزیر در شورای عالی آن حضور داشت، اما اکنون تکلیف ورزش مشخص شده است. شما ببینید زمین‌های فوتبال ما چگونه است. من یک ماه در انزلی بودم. ورزشگاه تختی را ببینید. ورزشگاه‌های دیگر هم همین شرایط را دارد. از سلطانی‌فر وزیر ورزش می‌خواهم که تکلیف ورزش را مشخص کند. اینکه یک مدیر صنعتی می‌آید و علاقه‌مند است و هزینه می‌کند،‌اما بعد چه می‌شود. راه‌آهن کجاست، هما، تهران جوان، شاهین بزرگ کجا هستند. خدابیامرز دکتر اکرامی در ویمبلی لندن صندلی داشت. تکلیف ورزش باید مشخص شود. همیشه در نزدیک المپیک همه روسای فدراسیون ها از بی‌پولی گلایه دارند. کشور ثروتمند و بزرگ ایران نباید چنین شرایطی داشته باشد. مقصر همه چیز امیر قلعه‌نویی است.

وی در مورد اینکه تقصیر پلاسکو را هم گردن بگیرید،‌ به خنده گفت: اگر تهران بودم این کار را می‌کردم.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: من فاجعه پلاسکو را هم تسلیت می‌گویم. آتش‌نشانان افراد رشیدی هستند که در ادوار تاریخ این موضوع را نشان داده‌اند. امیدوارم دولت هم به کاسبانی که دچار ضرر شده‌اند، کمک کند و افرادی هم که بدهکار هستند، برای آخرت خودشان بدهی‌ها را بدهند.

قلعه‌نویی درباره اینکه با مشکلات عدیده‌ای که در فوتبال وجود دارد،‌تکلیف لیگ ما چه خواهد شد، افزود: ما نباید بحث لیگ داشته باشیم، بلکه باید به بحث برنامه‌ریزی و ساختار سازی ورود کنیم. یک مدیر می‌آید و می‌گوید تیم بانک ملی را جمع کنیم. اما من مطمئن هستم این تیم ۱۰۰ بازیکن به فوتبال معرفی کرده است. وقتی این‌همه بلاتکلیفی هست باید ساختارسازی کنیم.

وی درخصوص اینکه بازیکنان خارجی به فوتبال ایران می‌آیند اما بدون کارآیی می‌روند و باشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کنند، تصریح کرد: در ابتدا برای تیم استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم؛ چراکه این تیم باید از سد حریف قطری بگذرد تا سهمیه ۴ ما در آسیا حفظ شود، اما به هر حال در همه جای دنیا ارتباطات وجود دارد، شما اگر پزشک فوق تخصص هم باشید، اما ارتباطاتی نداشته باشید از علم عقب می‌افتید. ما برنامه ساختاری نداریم، مشکلات مالی داریم و باید در این زمینه الگوبرداری کنیم. می‌توانیم از ترکیه یا ژاپن الگوبرداری کنیم که چه‌کاری کردند در این ۳۵ سال که در دنیا حرف برای گفتن دارند. هر مدیری که می‌آید وارث ویرانه قبلی است و به خاطر همین است که به جز ۴-۳ تیم همه تیم‌ها مشکل دارند. بودجه باشگاه‌ها مشخص نیست و مدیر به هر نحوی می‌خواهد تیمش را ببندد. البته بازیکنانی هم به ایران آمدند که تأثیرگذار بودند اما به هر حال در این چند سال قیمت بازیکنان نجومی بالا رفت و دلار از هزار تومان به ۴ هزار تومان رسید. درباره دلال‌ها و ایجنت‌ها هم باید بگویم که من از ریز مسائل آنها خبر ندارم، اما مدیر برنامه همه جا هست و حتی زمانی که من به آلمان رفته بودیم می‌دیدم بازیکنان یک و حتی دو مدیربرنامه داشتند.

سرمربی تراکتورسازی درمورد اینکه تراکتورسازی فصل آینده هم نمی‌تواند بازیکن بگیرد، گفت: از الان که سخت است بخواهیم در این باره حرف بزنیم، اما اگر لیاقت داشته باشم و در تراکتورسازی بمانم و مردم هم دوست داشته باشند که من اینجا بمانم، دوست دارم به این تیم خدمت کنم، البته ما هنوز لیگ و فینال جام حذفی را در اردیبهشت‌ماه داریم، اما امیدوارم با درایت آجرلو و مسئولان فدراسیون این مسئله حل شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه کی‌روش گفته بود اگر مربیان ایرانی از او انتقاد می‌کردند، ناراحت نمی‌شد اما چون برانکو به عنوان یک خارجی از او انتقاد کرده، ناراحت است و آیا این موضوع توهین به مربیان ایرانی نیست، تصریح کرد: من صحبت‌های کی‌روش را نخواندم، چون اصولاً زیاد روزنامه نمی‌خوانم. اما به اعتقاد من ۹ هزار سال و به اعتقاد رئیس‌جمهورمان ایران ۷ هزار سال قدمت دارد و باید به ایرانی‌ بودن‌مان افتخار کنیم. ایران جزو ۲۰ کشور دنیاست و ببینید که ما در داخل و خارج از کشور چقدر نخبه داریم و چقدر پیشرفت کردیم. مطمئناً اگر مدیران بهتری داشتیم، بین ۲۰ کشور اول دنیا بودیم که البته الان هم هستیم. همه ما ایران را دوست داریم و کی‌روش را هم به خاطر ایران دوست داریم.

وی ادامه داد: اگر کی‌روش مربی امارات بود آیا مردم ایران او را دوست داشتند؟ اگر برانکو سرمربی تیم مردمی پرسپولیس نبود و در کشور خودش کار می‌کرد، آیا مردم او را اینقدر دوست داشتند؟ همه ما به ایران افتخار می‌کنیم و کشور ۴ فصل هستیم. کجای دنیا مثل ایران شما می‌توانید در کیش شنا کنید و دو ساعت بعد با پرواز به ایستگاه ۷ توچال بروید و اسکی کنید؟ خاک و هوای ایران طلاست و مردم باصفایی داریم که هیچ جای دنیا این‌طور نیست که مردم با این‌همه فشار اقتصادی بازهم تحمل کنند.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا نگران ۳ بر صفر شدن بازی‌هایتان نیستید، گفت: این موضوع را آقای قلیچ‌خانی بهتر می‌داند اما طبق قوانین بازی‌ها ۳ بر صفر نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرشا

      یادته روزیکه باعث خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال شدی؟ حالا موقع تسویه حسابه

    • فرزاد

      شعور امیرخان و نوع حرف زدن و تفکرش قابل تحسین است.درسته که سواد اکادمیک نداره ولی همینکه صداقت داره و همیشه خودشه و حرف دلش را میزنه ارزشمنده بر خلاف خیلیا که ادعای دکتر و مهندس بودن بودن دارن ولی دریغ از یک سر سوزن شعور...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج