جاباما
۴۷۴۷۳۲
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

مشخصات فنی موشک قاره‌پیمایی که چین آزمایش کرد

چین به تازگی با آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای خود با قابلیت حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای نشان داده که قوانین بازی در منطقه آسیا -اقیانوسیه در حال تغییر است. اما دانگ فنگ ۵ سی که به تازگی پرتاب شده است چه مشخصات فنی دارد؟

خبرآنلاین: چین به تازگی با آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای خود با قابلیت حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای نشان داده که قوانین بازی در منطقه آسیا -اقیانوسیه در حال تغییر است. اما دانگ فنگ ۵ سی که به تازگی پرتاب شده است چه مشخصات فنی دارد؟
مشخصات فنی موشک قاره‌پیمایی که چین آزمایش کرد

اطلاعات ارائه شده توسط وزارت دفاع آمریکا نشان مي‌دهد كه چين موشك DF-۵C را از مركز ماهواره‌هاي خود پرتاب كرده و به هدف آزمايشي در منطقه غرب چين برخورد كرده است. اين آزمايش موشكي در برهه‌اي صورت گرفته كه از زمان آغاز رياست‌جمهوري دونالد ترامپ تنش‌هاي ميان واشنگتن و پكن افزايش پيدا كرده و در واقع هشداری به دولت جدید آمریکا به حساب می‌آید.

آزمايش موشك بالستيك قاره‌پيما با قابليت حمل ۱۰كلاهك هسته‌اي نشان مي‌دهد كه چين طي سال‌هاي گذشته برنامه پيشرفته هسته‌اي خود را به‌صورت مخفيانه پيش برده و زرادخانه تسليحات هسته‌اي خود را به‌شدت گسترش داده است. گفته می‌شود نمونه بهبود یافته DF-۵C برد حدود ۱۴ هزار کیلومتر دارد و به همین خاطر از داخل خاک چین می‌تواند به راحتی آمریکا را هدف قرار دهد.

دانگ فنگ 5 ( با نام گذاری ناتو : CSS-4 ) موشک بالستیک قاره پیمای سوخت مایع توسعه یافته توسط آکادمی پرتابگر های چین ( که با نام آکادمی یکم هم شناخته می‌شود) است.هم اکنون در حدود 20 الی 30 فروند از مدل توسعه یافته دانگ فنگ 5A در اختیار ارتش چین قرار دارد و بازدارندگی اتمی چین را ایجاد کرده است. از جمله موشک هایی که پایه و حاصل توسعه این موشک محسوب می‌شوند پرتابگر های فضایی فنگ بائو 1 (FB-1) و چانگ ژنگ 2 (CZ-2) هستند که پایه و اساس برنامه فضایی چین را تشکیل داده‌اند.
این موشک دو مرحله ای سوخت مایع از دی متیل هيدرازين نامتقارن (UDMH) به عنوان سوخت و از نيتروژن تتراكسيد به عنوان اکسید کننده استفاده می‌کند. دانگ فنگ 5 با سرجنگی 3 مگاتنی گداختی (هیدروژنی) به وزن 3200 کیلوگرم ، بردی در حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار کیلومتر در مدل‌های مختلف خود دارد.با این برد اولین موشک بالستیک ساخت چین است که می‌تواند مناطق غربی ایالات متحده آمریکا و اکثریت بخش های اروپا را هدف قرار دهد.
مشخصات فنی موشک قاره‌پیمایی که چین آزمایش کرد

دانگ فنگ ۵ موشکی دو مرحله‌ای است. مرحله اول شامل چهار پیشرانه موازی YF-۲۰ هر کدام با کشش ۷۵ تن با نازل های نوسانی (swinging nozzles) و مرحله دوم شامل یک پیشرانه YF-۲۲ با کشش ۷۵ تن و نازل ثابت (fixed nozzle) و یک پیشرانه تقسیم شده با چهار محفظه احتراق با کشش ۴.۸ تن است که نیروی لازم برای ادامه پرواز و هدایت در مدت ۱۹۰ ثانیه پس از خاموش شدن پیشرانه اصلی را فراهم کرده و زاویه گردش گسترده‌ای را در سطوح فوقانی جو برای کلاهک ایجاد می‌کند. مخزن سوخت موشک از آلیاژ بسیار مقاوم و سبک وزن آلومینیوم ساخته شده است.

استفاده از هدف‌گیری مستقل چندگانه

دانگ فنگ ۵ سی نمونه‌ای بهبودیافته نسبت به هم اعضای دیگر این خانواده است و قابلیت حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای دارد که به عنوان کلاهک چندگانه با هدف گیری مستقل (MIRV) به کار گرفته شده‌اند. هدف گیری مستقل چندگانه سیستم حامل کلاهک موشکی هدف گیری پرشمار مستقل (MIRV) (multiple independently targetable re-entry vehicle) مجموعه‌ای از کلاهک‌های موشکی جداگانه در مقابل کلاهک موشکی تکی که یک کلاهک موشکی در یک موشک است.
مشخصات فنی موشک قاره‌پیمایی که چین آزمایش کرد

هنگام استفاده از موشک های تک کلاهکی،هر موشک برای یک هدف شلیک می شود . اما با یک موشک دارای قابلیت هدف گیری پرشمار مستقل،شلیک موشک های فراوان برای انهدام یک منطقه پهناور عملا بدون توجیه خواهد بود.این سیستم کارآمدی "سیستم پدافند ضد بالستیک تقویت شده" را برای مقابله با موشک‌های خاص کاهش می‌دهد، درحالی که یک موشک تهاجمی هدف گیری پرشمار مستقل می‌تواند چندین کلاهک موشکی را حمل کند تسلیحات بازدارنده تنها می‌توانند یک کلاهک ِ هر موشک را ساقط کنند.
این موشک این موشک از قابلیت حمل یک یا چند طعمه (decoy) در کلاهک ۳۲۰۰ کیلوگرمی خود برخوردار است تا با استفاده از آن ها شانس عبور موشک از سیستم های پدافندی افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش خودمون بتونیم بسازیم

    • بدون نام

      امریکا جرات نمیکنه به چین اخم کنه

    • بدون نام

      ماسلاحهای راهبردی و فوق پیشرفته زیادی داریم که به وقتش.....مطمعن باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج