جاباما
۴۷۴۷۷۷
۲ نظر
۵۶۲۱
۲ نظر
۵۶۲۱
پ

۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

آیا برای جداکردن فضاهای خانه حتما به دیوار نیازی هست؟ در اینجا می خواهیم در مورد ساختن حدودی نامحسوس و انعطاف پذیر برای حد فاصل فضاهای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با شما صحبت کنیم.

وب سایت چیدانه : آیا برای جداکردن فضاهای خانه حتما به دیوار نیازی هست؟ در اینجا می خواهیم در مورد ساختن حدودی نامحسوس و انعطاف پذیر برای حد فاصل فضاهای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با شما صحبت کنیم. ما عاشق این هستیم که با کمی خلاقیت، طرحی ایجاد کنیم که توسط آن حدود بین فضاهای خانه را مشخص کنیم. زمانی که فضای شما محیطی ساده بزرگ برای آشپزی، غذا خوردن، تماشای تلویزیون و تمامی این کارهاست چگونه می خواهید با فضایی که آنقدر وسیله ها کنار هم چیده شده اند که شبیه به یک مغازه بزرگ شده از مهمانان خود استقبال کنید؟

برای جدا کردن بخش های خانه، فضا را نگاه کنید.

قبل از آن که بخواهید در جدا کردن فضای خانه جای وسایل را تغییر دهید، فکر کنید که کدام فضا دقیقا مربوط به نشیمن است. تعیین کنید که کدام بخش مخصوص فرزندانتان و فضای بازی آنها و کدام بخش برای خود شما و تماشای تلویزیون خواهد بود. آیا این حدود مشخص شده برای شما کافی است یا می خواهید کمی آن را وسعت بخشید؟
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

در زمان تصمیم گیری درباره این موضوع رفتار، عادات و شخصیت ها را هم در نظر بگیرید. آیا از آن دسته افرادی هستید که برای استراحت کردن بر روی کاناپه به فضای بیشتری نیاز دارد؟ و یا فقط بر روی یک مبل یا صندلی می نشینید و کتاب می خوانید و یا تلویزیون می بینید؟ آیا فضایی که به تلویزیون اختصاص می دهید نسبت به شومینه اولویت بیشتری دارد؟ بنابراین به همین ترتیب درمورد مقدار فضایی که به هر قسمت اختصاص می دهید به اتفاق نظر برسید.

در جدا کردن فضای خانه کمی مرزها را مشخص کنید.

حالا وقت آن می رسد که هر فضا را به طور کامل تعریف کنید. به گفته ی شرکت مهندسی معماری مارون بهترین کار برای انجام این مرحله استفاده از فرش های مناسب در هر قسمت و یا چراغ دیواری و لوسترهای مختص به آن فضاست.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
لازم نیست که حتما از چراغ های آویخته و لوسترها در بالای میز ناهار خوری استفاده کنید چرا که در کل وجود یک نور معلق بر روی سقف احساس بی نظیری را حتی در نور روز برای مهمانان شما به ارمغان خواهد آورد.

برای جدا کردن بخش های خانه، فضا را دو قسمت کنید.

نشیمن بسیار بزرگ و باز، معمولا احساس خوبی به مهمانان نمی دهد مخصوصا در شرایطی که تمام افراد با فاصله کنار هم قرار گرفته باشند و یا از آن بدتر نیز زمانی است که تمامی مبلمان و صندلی ها دور تا دور اتاق چیده شده باشند که محیط را شبیه به سالن انتظار می کند.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد می توانید این فضای بزرگ را تبدیل به دو فضای مجزای کوچک تر و صندلی و مبلمان را کمی به یکدیگر نزدیکتر کنید تا گرما و احساس صمیمیت بیشتری را به شما و مهمانانتان القا کند. می توانید برای انجام این کار از روش های معماری گونه استفاده کنید. می توانید برای ایجاد نور بهتر برای این فضاهای مجزا شده از لامپ هایی استاندارد و تایید شده در فضای معماری بهره بگیرید تا تاثیر مناسب و کاربردی خود را برای مجزا و تعیین کردن حدود فضاها بگذارد.

جدا کردن فضای خانه با استفاده از فرش

فضای خیلی وسیع برای نشیمن بسیار خشن و سرد به نظر می رسد.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
در جدا کردن فضای خانه استفاده از یک فرش با ابعاد مناسب می تواند چنین فضایی را گرم و مطلوب کرده و احساس صمیمیت را به شما القاکند. به این ترتیب شما حتی می توانید فضاهای تیز و خشن را نیز لطیف و گرم تر کنید.

در جدا کردن فضای خانه به دنبال مقطعی کوچکتر باشید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

زمانی که می خواهید فضای بزرگ و بدون حدود خود را همانگونه که هست و حتی بدون ایجاد شکستگی و تفاوت حفظ کنید استفاده از مبل تخت خواب شو، یک مبل تکی کشیده و وسایلی از این دست بهترین گزینه به حساب می آید. این وسایل می توانند حدود مناسبی را برای بخش نشیمن با سایر بخش ها مشخص کنند.

برای جدا کردن فضاها در خانه یک گوشه ترتیب دهید.

همچنین شرکت مهندسی معماری مارون می گوید یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از یک مبل ال شکل است که برای محدوده نشیمن شما گوشه و مرزی تعیین می کند. فضایی که پشت این مبل قرار می گیرد می تواند آشپزخانه شما را تشکیل دهد و به این ترتیب این گزینه هم می تواند در مجزا کردن نشیمن شما با سایر بخش ها موثر باشد. همچنین می توانید از مبلمانی بخش بخش استفاده کنید که فضای شما را متفاوت تر جلوه دهد.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

لزومی ندارد که حتما مبل ال شکل خود را به شکل دایره ای قرار دهید. شما می توانید از زاویه آن برای بخشیدن زیبایی و جذابیت به محیط خودبهره بگیرید. زمانی که برخی وسایل را به گونه ای متفاوت و برخلاف انتظار چیدمان می کنید قطعا بسیار جذاب و کارآمد خواهد بود.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

فضاهای خانه را به گونه ای شکیل و زیبا مجزا کنید.

شما می توانید برای زیبا و شکیل کردن فضای نشیمن خود مبلمان را به شکلی منحنی و با ظرافت بچینید تا هم چشم نواز باشد و هم محیط را جمع و جور تر و در عین حال خلوت تر کند. علاوه بر این پیشنهاد می کنیم که این مبلمان را پشت به فضای آشپزخانه قرار دهید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
در این عکس می بینید که این مبلمان شکیل و زیبا به گونه ای قرار گرفته اند که فضای مناسب برای رفت و آمد هم فراهم باشد. یکی از بهترین کار هایی که برای گرم تر و زیباتر کردن فضای وسیع نشیمن خود می توانید استفاده کنید استفاده از قفسه و یا یک میز مناسب کنار مبل است. هم چنین با استفاده از لوازم تزئینی، آینه، گیاه و وسایلی از این دست نیز فضا را جذاب تر و دلنشین تر کنید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
نکته : حتما مطمئن شوید که فاصله لبه قفسه و یا طاقچه با مبل مناسب باشد تا در هنگام نشستن سر کسی به آن برخورد نکند.

در جدا کردن فضای خانه یک مکان کوچک در نظر بگیرید.

اگر بین فضای نشیمن و ناهارخوری شما فاصله زیادی وجود دارد شرکت مهندسی معماری مارون پیشنهاد می کند یک فضای کوچک گرم و صمیمی تری را در این میان ایجاد کنید. در این شرایط با قرار دادن یک میز و چند صندلی کوچک می توانید از جمع فاصله گرفته و مکالمه ای کوتاه و خصوصی تر داشته باشید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
نکته: توجه داشته باشید که صندلی ها را در یک گوشه دنجی ترتیب دهید تا برای دعوت افراد برای نشستن و گفتگو کردن جذابیت ایجاد کند.

گاهی هم می توانید قسمتی را برای تنهایی های خود انتخاب کنید؛ بنابر این یک گوشه ای را هم می توانید برای خلوت کردن با خودتان ترتیب دهید. برای بهتر و زیبا تر شدن این قسمت پیشنهاد می کنیم یک صندلی تخم مرغی را از دیوار آویزان کنید. ایجاد چنین فضایی در نشیمن می تواند نشان دهنده زیرکی شما در بهره گیری از تک تک قسمت های خانه باشد پس برای زیباتر شدن این قسمت حتما در انتخاب روشنایی و لامپ هم دقت کافی را اعمال کنید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
نکته: در انتخاب فضا برای این قسمت حتما دقیق تر عمل کنید چراکه استفاده از یک صندلی و مبل بزرگی که بخواهید از سقف آویزان شود می تواند برای رفت و آمد افراد مزاحمت ایجاد کند. برای اینکار می توانید صندلی آویخته شده خود را نزدیک یکی دیگر از وسایل خود قرار دهید.

برای مجزا کردن خانه فضای پشت مبل را زیبا تر کنید.

مبلمان برای جداکردن فضاهای خانه بسیار مناسب و کارآمد هستند اما چه کسی دوست دارد که مدام با منظره پشت مبل رو به رو شود؟ داشتن یک قفسه کوچک و یا یک میز کوتاه در پشت مبل می تواند استفاده مفیدی از چنین فضایی به حساب آید. انباشته کردن بعضی وسایل و کتاب ها همراه با زینت و زیبایی می تواند در جذاب تر شدن این برنامه نیز به شما کمک کند.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
در این راستا می توانید یک ایده مدرن دیگری را نیز اعمال کنید که آن هم قرار دادن یک نیمکت کوچک وکوتاه در محل رفت و آمد است. چنین چیزی می تواند بین کناره مبل و نیمکت تعادل برقرار کند.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

نکته: می توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا، میز مناسب برای نوشیدن قهوه و مطالعه کتاب و وسایلی تزئینی از این دست در کنار مبل خود منظره ای زیبا ایجاد کنید.

در جدا کردن فضای خانه، فضایی برای کار در نظر داشته باشید.

اگر به دنبال این هستید که فضایی برای مطالعه و کار ترتیب دهید می توانید به راحتی و با قرار دادن یک میز در پشت مبل خود به این خواسته برسید. با این کار در حین انجام کارتان می توانید در کنار خانواده خود باشید و یا فرزندانتان نیز در طول انجام تکالیفشان شاهد فعالیت ها و آشپزی شما خواهند بود. اما نکته ای که باید در این زمان رعایت کنید انضباط است؛ بنابراین لپ تاب و یا برگه های خود را در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید مرتب و تمیز بچینید تا فضا را شلخته و شلوغ جلوه ندهد.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

نکته : سعی کنید به دنبال شکلی باشید که بتوانید از لوازم زیبا هم استفاده کنید. چیزی شبیه به یک چراغ زیبا و نه فقط لوازم مورد نیاز روزمره.

برای مجزا کردن فضای خانه،بین نیمکت ها اتصال برقرار کنید.

برای اینکه احساس راحتی بیشتری داشته باشید می توانید یک نیمکت و یا صندلی مناسب برای صبحانه خوردن خود در مقابل آشپزخانه و یا کابینت ها قرار دهید. چنین چیزی فضایی نسبتا مناسب تر از قرار دادن صندلی ها در یک ردیف ایجاد کرده و میز ناهارخوری را مرتب و تمیز نگه می دارد. همچنین یک راه ارتباطی مناسب بین نشیمن و آشپزخانه نیز به حساب می آید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

این نکته را هم مد نشر خود داشته باشید که استفاده از نیمکتی که پشتی داشته باشد به مراتب راحت تر و دلنشین تر نیز خواهد بود.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

حتی می توانید به گونه ای دیگر نیز عمل کنید: نیمکتی که دیواره ای در پشت خود دارد راه مناسبی برای مجزا کردن فضاها به حساب می آید. با این روش می توانید به هم ریختگی هایی که ممکن است در آشپزخانه وجود داشته باشد را پنهان کرده و مانع دیده شدن آنها از قسمت نشیمن شوید.

برای مجزا کردن فضای خانه از پرده استفاده کنید.

گاهی مواقع یک جدایی کوچک در دیوارها بسیار مناسب خواهد بود. برای مجزا کردن فضاهای خانه از یکدیگر استفاده پرده ای که از سقف تا زمین باشد قطعا بسیار کم هزینه تر از ساختن در و دیوار خواهد بود. پس به دنبال یک پرده با ظاهر و کیفیتی خوب و مناسب باشید.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه

استفاده از دیواره ای نیمه نیز به همین نسبت کارآمد خواهد بود. شما می توانید از این قسمت برای قرار دادن تلویزیون خود بهره بگیرید. در زمانی که سیم و کابل های تلویزیون و لوازم جانبی آن سرازیر می شوند می توانید با این روش آنها را مهار کرده و مرتب تر کنید. این کار باعث می شود که این ظاهر مرتب و زیبا برای اعضای خانه جذاب تر و آرام تر به نظر برسد.
۱۲ ایده بدون دیوار، برای جدا کردن فضاهای خانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میزای پشت مبل عالین تا حدود خیلی زیادی از بهم ریختگی خونه جلوگیری میکنن

    • زینب

      منم باهات موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج