جاباما
۴۷۵۸۲۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

«ایراج راد» و «رزیتا غفاری» از «حسن جوهرچی» می گویند

به بهانه درگذشت «حسن جوهرچی»، با ایرج راد و رزیتا غفاری گفتگویی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

وب‌سایت هنرمند - امین کردبچه‌چنگی: ایرج راد، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در پی ضایعۀ درگذشت «حسن جوهرچی»، ضمن ابراز تأسف از این امر که در این روزها عزیزان بزرگی را از دست می‌دهیم، گفت: برخی از اوقات که بعضی از بزرگان و پیشکسوتان ما از میان ما می‌روند، هرگز نمی‌شود جای خالی آنان را پر کرد، اما وقتی سنی از آنان گذشته است، ما با تمام حسرت‌هایی که داریم از دست دادن آنان را تجربه می‌کنیم و این امر بسیار دردناک است و در عین حال وقتی جوانی از میان می‌رود و کسانی که در عین سن کمشان، جایگاه ویژه‌ای در هنرهای نمایشی دارند، خلأ آنان در ارزش‌های انسانی حس می‌شود.
«ایراج راد» و «رزیتا غفاری» از «حسن جوهرچی» می گویند
وی در ادامه، با اشاره به این امر که از ساخت مجموعۀ «در پناه تو» حسن جوهرچی را می‌شناخته است، افزود: این اثر به عنوان اولین اثری بود که حسن جوهرچی در آن به صورت حرفه‌ای به ایفای نقش پرداخت و در عین حال با تمام وجود در این اثر حضور پیدا کرد. راد، ادب، افتادگی، وارستگی، وقت شناسی، دقت نظر و اخلاق والای مرحوم جوهرچی را از مهم‌ترین خصوصیات شخصیتی مثال زدنی این بازیگر دانسته و ادامه داد: ویژگی‌های شخصیتی «حسن جوهرچی» قابل تحسین بود. این بازیگر پیشکسوت با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در مجموعۀ «در پناه تو» و دقت نظر بسیار زیاد «حمید لبخنده» در مقام کارگردان، اظهار داشت: «حسن جوهرچی» با تمام وجود راهنمایی بزرگان را به کار می‌گرفت و خود را با گروهی که در آن فعالیت می‌کرد، تطبیق می‌داد.
«ایراج راد» و «رزیتا غفاری» از «حسن جوهرچی» می گویند
بازیگر نمایش «راپورت‌های شبانۀ دکتر مصدق» به کارگردانی اصغر خلیلی، در ادامه با اشاره به این که حضور «حسن جوهرچی» مانع از بروز خستگی در گروه‌هایی که در آن فعالیت می‌کرد، می‌شد، تصریح کرد: این ویژگی مرحوم جوهرچی برای من و دیگر عزیزانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند، بسیار ارزشمند بود. وی در همین راستا، با اشاره به این که همۀ عوامل دست‌اندرکار در مجموعۀ «در پناه تو» بسیار پر تلاش و خلاق بودند و امروز نیز با موفقیت راه و مسیر خود را در حوزۀ هنر ادامه می‌دهند، تأکید کرد: من در سریال «فاکتور هشت» نیز با «حسن جوهرچی» هم بازی بوده‌ام و در این حوزه نیز، تمامی ویژگی‌های مثبت ایشان، از جمله ادب، متانت، وسواس، علاقه مندی به کار و شخصیتکاری را برای خود حفظ کرده بود. راد، ضمن ابراز خرسندی از این امر که مرحوم «حسن جوهرچی» جنبۀ شهرت و ادامۀ کار حرفه‌ای را در وجود خود داشت، ادامه داد: در کنار «حسن جوهرچی» اخلاق مداری، پاکی و خانواده داری به وضوح حس می‌شد و امروز از دست دادن این هنرمند ارزشمند برای من بسیار دردناک و باعث تأسف است.

این پیشکسوت بازیگر، ضمن ابراز تسلیت به خانوادۀ جوهرچی و تمامی دوست داران این بازیگر فقید، اظهار داشت: به تمامی کسانی که «حسن جوهرچی» را دوست داشتند و او را به عنوان یک بازیگر منزه مورد توجه قرار می‌دادند، تسلیت عرض می‌کنم. وی در پایان، ضمن تأکید به این امر که هر کسی که در هر یک از عرصه‌های هنری وارد می‌شود، به نوعی جایگاهی پیدا می‌کند و می‌تواند با مخاطبان خود ارتباط پیدا کند باید الگو باشد، تصریح کرد: کسی که در هنر وارد می‌شود باید جنبۀ محبت‌هاو قدرشناسی مردم را داشته باشد و با تمام توان کاری خود با مردم ارتباط برقرار کند و فروتنی خود را در ارتباط با مردم حفظ کند، چرا که فروتنی، تواضع و افتادگی، رمز موفقیت یک هنرمند در ارتباط با مردم است.

احساس کردم یکی از اعضای خانواده‌ام را از دست دادم

رزیتا غفاری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در پی درگذشت «حسن جوهرچی»، ضمن ابراز تأسف از این ضایعۀ دردناک، با اشاره به این امر که آشنایی وی با آن مرحوم به سال ۱۳۷۲ و به سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده باز می‌گردد، گفت: تعداد بازیگرانی که از این سریال به عنوان بازیگر رسمی به جامعۀ هنری کشور معرفی شدند بسیار زیاد بود و ساخت این سریال مدتی طولانی زمان برد.
این بازیگر با اشاره به این که حمید لبخنده پیش از ورود به تلویزیون کارگردان تئاتر بوده است و پیش از ورود به ضبط تمرینات تئاتر برای بازیگران انجام می‌داده است، افزود: طی دو یا سه ماه تمرین و وجود تمرینات تئاتری در این اثر موجب شد که آشنایی بیشتری در تیم هنرمندان این مجموعه و از جملۀ آشنایی بازیگران با مرحوم حسن جوهرچی صورت پذیرد. بازیگر مجموعۀ در «در قلب من» اثر حمید لبخنده، با اذعان به این امر که صحبت کردن و حتی فکر کردن پیرامون از دست دادن هنرمند بزرگی همچون حسن جوهرچی امری بسیار سخت و دشوار است، ادامه داد: این اتفاق برای همۀ ما غیر قابل باور بود. غفاری، در ادامه «جوهرچی» را بازیگر بسیار با اخلاق و متعهد دانسته و اظهار داشت: همکاری من با «حسن جوهرچی» تنها به «در پناه تو» محدود نمی‌شود و در مجموعۀ «روزهای زیبا» نیز مدتی طولانی، به عنوان برادر من به ایفای نقش می‌پرداختند و با هم همکاری کرده‌ایم.
«ایراج راد» و «رزیتا غفاری» از «حسن جوهرچی» می گویند
بازیگر مجموعۀ تلویزیونی «همسفر»، با اشاره به این که سالیان دراز به اتفاق همسرش در کنار مرحوم جوهرچی به همکاری در پروژه‌های متعدد پرداخته است، تصریح کرد: تمامی افرادی که در حوزه‌های مختلف تصویر، از جمله تئاتر، سینما و تلیوزیون فعالیت می‌کنند، مانند خانواده‌ای هستند که تعداد آن‌ها زیاد نیست. وی در همین راستا با اشاره به این امر که پیش از این ارتباطات میان هنرمندان بیشتر از این بود و این روزها این ارتباطات به دلیل محدود شدن تولید آثار در این حوزه کمتر و کم رنگ‌تر شده شده است، یادآور شد: رابطه‌های بازیگران نسل قبل بیشتر از این بود و یک خانواده بودیم.
این بازیگر در ادامه، با اشاره به این که زمانی که خبر فوت این هنرمند را شنیده است حس از دست دادن یکی از اعضای نزدیک خانواده را داشته است، تأکید کرد: اخلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حسن جوهرچی بود و هیچ گاه از اخلاق دور نمی‌شد. غفاری ضمن اذعان به این امر که کمتر اتفاق می‌افتد که فردی همۀ خصوصیات خوب اخلاقی، رفتاری و حرفه‌ای را باهم داشته باشد، گفت: حسن جوهرچی هیچ گاه اهل تفرقه اندازی و غیبت نبود و پیرامون او می‌توان گفت که جوهرچی، انسان بسیار پرانرژی و مثبتی بود که تنها با ارائۀ کار با کیفیت می‌اندیشید.
«ایراج راد» و «رزیتا غفاری» از «حسن جوهرچی» می گویند
بازیگر مجموعۀ تلویزیونی دیگری، ضمن ابراز تأسف از این که اخباری از بیماری این هنرمند ارزشمند مخابره نشد و با طرح این پرسش که چرا می‌بایست هیچ کس از بستری شدن ایشان خبر داشته باشد، افزود: باید پرسید که آیا حسن جوهرچی در اواخر عمر خود مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند و اگر این طور بوده است، باید بپذیریم که این اتفاق برای همۀ ما رخ خواهد داد. غفاری در پایان ضمن اذعان به این امر که هنرمندان با وجود بیشتر مشکلات در زندگی شخصی خود، هرگز حق حرف زدن، گلایه کردن و شکایت کردن ندارند، ادامه داد: در کشور ما بازیگران را تا اوج ارتقاء می‌دهند و زمانی که به اوج رسید او را رها می‌کنند و شما می‌مانید و بسیاری از سؤال‌هایی می‌بایست به آنها پاسخ دهید. این بازیگر در پایان این گفتگو، ضایعۀ از دست دادن این هنرمند را به جامعۀ هنری و خانوادۀ مرحوم جوهرچی تسلیت گفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی مظلومانه درگذشتند، خیلی، متاسفم برا سینما و تلویزیونی که افراد متین و محجوب جایی درشون ندارند ،کلا دنیای سینما مال پرروهاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج