۴۷۶۵۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جزییات واریز «پاداش باسواد شدن»

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام این خبر که از شنبه (۲۳ بهمن ماه) ثبت نام در دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان آغاز می شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد گفت: از سال ۹۶ همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه گواهی شرکت در این دوره امکان پذیر است.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام این خبر که از شنبه (۲۳ بهمن ماه) ثبت نام در دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان آغاز می شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد گفت: از سال ۹۶ همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه گواهی شرکت در این دوره امکان پذیر است.

علی باقرزاده در مراسم رونمایی از سامانه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد با اشاره به تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از سال ۹۰ به دنبال تاکید مقام رهبری اظهار کرد: سالانه ۶۰ هزار نفر از شهروندان تحصیلکرده از طریق مراکز غیردولتی آموزش می‌بینند.

وی افزود: قبلا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزشی پیش بینی می کردیم اما نسبت به اثربخشی برنامه های آموزشی تردید داشتیم، از این رو وارد تعامل با جهاددانشگاهی شدیم، ظرفیت قابل توجهی در جهاددانشگاهی وجود دارد. یک برنامه آموزش ۱۲۶ ساعته در نظر گرفته شد که ۸۲ ساعت آن دروس تخصصی و مابقی عمومی است.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن اعلام این خبر که از شنبه، ۲۳ بهمن ماه ثبت نام در این دوره‌ها شروع می شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد گفت: از سال ۹۶ همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه گواهی شرکت در این دوره امکان پذیر است و آموزش دهندگانی مجاز به قبول و جذب افراد بیسواد برای آموزش از اردیبهشت هستند که در این سامانه ثبت نام کرده باشند و اگر در پایان دوره این گواهی را ارائه نکنند امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.

باقرزاده ادامه داد: بخش اندکی از هزینه آموزش و آزمون را آموزش دهندگان می پردازند که عمدتا هزینه آزمون های حضوری در شهرستان هاست.

باقرزاده با بیان اینکه معادل ۴۴ ساعت محتوای آموزشی پیش بینی شده است گفت: مبانی و فلسفه آموزش بزرگسالان، روانشناسی بزرگسالان، روش‌های سوادآموزی بزرگسالان، اصول و فنون کلاس داری و تجارب موفق سوادآموزی در جهان، عناوین دروسی هستند که در بخش عمومی ارائه می شوند.

وی افزود: کلیات زبان آموزی و روش تدریس زبان فارسی، روش تدریس قرآن، زبان، بررسی کتابهای درسی و تدریس ریاضی نیز از جمله عناوین دروس ارائه شده در بخش تخصصی هستند.


رییس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه اگر این پروژه موفق شود برآورد ما این است که می توانیم شش میلیون نفر ساعت آموزش به همکاران ارائه کنیم عنوان کرد: پس از ثبت نام برای هرشخص پروفایلی ایجاد می شود و تمام اطلاعات و محتویات برای وی قابل دسترس است.

باقرزاده با بیان اینکه پس از پایان ثبت نام، فایل‌های دروس بتدریج تا خرداد ارائه می شود گفت: از ابتدای تیرماه امکان انجام آزمون آنلاین فراهم و امیدواریم تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه جهاد دانشگاهی آمادگی داشت برنامه را برای همه علاقه مندان ارائه کند اما این دوره برای 75 هزار آموزش دهنده ما در نظرگرفته شده است. در مراحل بعدی اگر کسی علاقه مند بود می تواند وارد این سیستم شود. این دوره هدف ارتقای دانش و بروزرسانی اطلاعات آموزش دهندگان را مدنظر دارد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی درباره علت تاخیر در پرداخت حق الزحمه بخشی از آموزش دهندگان گفت: تا امروز 470 هزار نفر را تحت پوشش بردیم که 260 هزار نفر از آنها در گروه 10 تا 49 سال قرار دارند، 29 درصد در دوره دوم سوادآموزی و 16 درصد در دوره تحکیم سواد قرار دارند. 87 درصد سوادآموزان زن و مابقی مرد هستند و 25 درصد در گروه جوانان قرار می گیرند.

باقرزاده ادامه داد: تعهد ما با دولت در سال 95، آموزش 420 هزار نفر بود در حالی که ما 470 هزار نفر و 12 درصد بیش از تعهد افراد بیسواد را تحت پوشش بردیم اما 144 میلیارد تومان و معادل 52 درصد بودجه مصوب تا کنون به ما تخصیص داده شده است و 30 درصد کسری تخصیص داریم و نتیجه این می شود که بخشی از آموزش دهندگان حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند که امیدواریم تا پایان سال بودجه تخصیص یابد.

وی درباره واریز پاداش باسواد شدن افراد گفت: از 145 هزار نفر سوادآموز فارغ التحصیل فقط 89 هزار نفر شماره حساب بانکی داده بودندکه 55 هزار نفر شماره حساب به نام خودشان بود. تا امروز صبح 36 هزار نفر پاداش گرفته اند و 18 هزار نفر هم تا پایان وقت امروز دریافت می کنند. حدود 3400 نفر نیز زمان ثبت نام اعلام کردند که پاداش نمی خواهند و مایل اند بودجه آن صرف اقدامات فرهنگی شود.

وی افزود: افراد با ورود به این سایت می توانند لینک آموزش نهضت را گشوده و وارد سامانه شوند. برنامه ریزی شده تا نیمه اسفند ثبت نام و از فروردین ارائه دروس شروع شود و از تیرماه برگزاری آزمون ها کلید بخورد و افراد به تناوب می توانند در آزمون ها شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، آشنا، معاون سازمان جهاددانشگاهی تهران با بیان اینکه آدرس دسترسی به سامانه آموزشی، www.imooc.ir است گفت: این سامانه به منظور آموزش های گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و آموزش های مختلفی را در قالب این سامانه در دست داریم که امیدواریم در آینده گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، احمد شریفی زاده، رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران نیز در مراسم رونمایی از سامانه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی نیز گفت: برای جهاددانشگاهی افتخاری بود که درکنار نهادی که ضرورتی که امروز جامعه است و با فرمان امام شکل گرفته قرار بگیرم. توسعه آموزش از طریق فناوری های نوین انتخاب هوشمندانه‌ای بود.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی فرصت ویژه ای فراهم کرده که می توان آن را تا سطوح بین المللی توسعه داد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی از طریق فناوری این امکان را فراهم می کند که کاربر با کمترین هزینه و در زمان های موردنظر و وقتی امکان استفاده از کلاس های حضوری را ندارند از آموزش بهره مند شوند عنوان کرد: در دنیای امروز که وقت طلاست استفاده از آموزش های مجازی یک ضرورت قطعی شده و همه به دنبال استفاده از دوره های مجازی هستند تا ازوقت خود استفاده بیشتری کنند و گرفتار شلوغی و ترافیک شهر نشوند.

وی ادامه داد: با آموزش های مجازی، هزینه ارائه دهندگان این خدمات نیز کاهش می یابد. موضوع مورد اهمیت امکان بهره مندی فراگیران از بهترین دروس و بهترین اساتید است.

شریفی زاده افزود: علاقه مندیم در حیطه پژوهشی نیز همکاری هایی را با نهضت سوادآموزی کلید بزنیم. هرگاه در جهاد به موفقیت دست یافتیم در پشت صحنه همکاری داشتیم که حمایت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج