۴۷۶۹۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لزوم تقسیم قوای آبی‌ها

حالا که استقلال با عبور از سد «السد» قدم به جدول اصلی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا گذاشته، لزوم تقسیم قوای این تیم بین دومیدانی که در آنها به طور توأمان شرکت دارد، کاملا ضروری شده است.

ایران ورزشی: حالا که استقلال با عبور از سد «السد» قدم به جدول اصلی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا گذاشته، لزوم تقسیم قوای این تیم بین دومیدانی که در آنها به طور توأمان شرکت دارد، کاملا ضروری شده است. از روز ۲ اسفند که فصل جدید جام باشگاه‌های آسیا به راه می‌افتد مشغولیت آبی‌های تهران مضاعف و دوگانه می‌شود.

استقلال باید از یک سو 10 بازی باقیمانده‌اش در لیگ برتر ایران را مدیریت کند و از جانب دیگر مهیای حداقل 6 مسابقه سنگین خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود که نیروی فراوانی را از آبی‌ها خواهد گرفت. این امر به یک نظارت دقیق و برنامه‌ریزی کارآمد نیاز دارد زیرا در صورت عدم دقت در این زمینه ممکن است زحمات فراوان آبی‌ها در دو جام همزمان، اثر مطلوب را نگذارد و آنها در هر دو جام متضرر شوند.

نحوه شرکت در دو جام

استقلال پس از صعود اخیرش در جدول رده‌بندی لیگ برتر در مسیر کسب سهمیه آسیایی از طریق این مسابقات قرار دارد و در نتیجه نوع شرکتش در لیگ قهرمانان آسیا باید به گونه‌ای باشد که کسب موفقیت فوق در میدان‌های داخلی را به خطر نیندازد. عکس آن نیز صادق است و شکل حضور استقلال در لیگ برتر نباید به گونه‌ای باشد که بر نحوه شرکتش در جام آسیایی تأثیر منفی بگذارد و این تیم را از کسب بهترین نتایج در آن میدان باز دارد.

از حالا

این امر در جداول از کادر فنی آبی‌ها طلب می‌شود و علیرضا منصوریان سرکرده این کادر که ساعات پرتنشی را سپری کرد تا استقلال از سد السد قطر بگذرد و وارد جدول اصلی لیگ آسیا شود، باید از حالا به تدوین دقیق برنامه‌های حضور توأمان تیمش در دو جام فوق مشغول شود. وی با تاکید بر اینکه جشن غلبه استقلال بر السد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فقط 24 ساعت است، نشان داد که متوجه اهمیت مسائل پیش رو است و نیک می‌داند شرکت همزمان در دو جام فوق چه نیروی عظیمی را از تیمش خواهد ستاند. وی این را نیز می‌داند که به هم خوردن جذب آندو تیموریان و سرور جباروف و همچنین جدایی گریزناپذیر روزبه چشمی تجربه درجه اولی را که استقلال برای سه ماه پیش رو به شدت به آن نیازمند بود و هست، از تیم وی دریغ داشته اما راهی برای مقابله موثر با حکم اخیر فیفا وجود ندارد و به واقع خود کرده را تدبیر نیست.

یک ثروت

آنچه به منصوریان در راه سخت پیش رو امید می‌بخشد ظهور و اوجگیری نسبی جوانان بالنده‌ای است که او پس از بروز مشکلاتی در ارتباط با مسن‌ترهای تیم ناچارا دست نیاز به سوی‌شان دراز کرد و آنها هم به بهترین وجه جواب این اعتماد را دادند و با جداسازی آبی‌ها از دوران بدشان در فصل جاری، یک نیم فصل دوم موثرتر و موفق‌تر را برای آنها پی ریخته‌اند و اگر خوب روی‌شان کار شود نه فقط امروز بلکه فردا را نیز به خود متعلق خواهند ساخت و به ثروتی بزرگ تبدیل خواهند شد.

نیاز به مدیرانی بهتر

مشکلی را که برشمردیم، پرسپولیس نیز به زودی با شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حس خواهد کرد و برانکو ایوانکوویچ نیز باید برای حضور دوگانه تیمش در ایران و آسیا در ادامه فصل چاره‌هایی را بیندیشد اما تا آنجا که به استقلال مربوط می‌شود، این تیم باید اضافه بر شدت و حدت بخشیدن به کارهای بازیکنان و کادر فنی خویش بر مدیریتی قوی‌تر و بهتر نیز نایل شود و هیات مدیره‌ای را داشته باشد که یاور طراز اول تیم و تقویت‌کننده آن باشد و نه اینکه محصول عملکردش مجازات‌های اخیر فیفا باشد و این هم کاری مهم و ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج