۴۷۷۶۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امیدواری سه بانوی شطرنج‌باز ایران به طلسم‌شکنی

سه نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان امیدوار هستند به مرحله بعد برسند.

خبرگزاری ایسنا: افتتاحیه رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی ایران برگزار شد. اولین دور رقابت‌ها امروز (شنبه) از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود. ایران با سه نماینده در این رقابت‌ها حضور دارد که هر سه نماینده ایران امیدوار به راهیابی به مرحله‌ی بعد هستند. تاکنون هیچ نماینده‌ای از ایران نتوانسته به دور دوم قهرمانی زنان جهان برسد. اما نمایندگان ایران می‌خواهند در این دور که میزبان هستند طلسم‌شکنی کنند.

پورکاشیان: رقبای سختی پیش‌رو داریم

آتوسا پورکاشیان که با تجربه‌ترین نماینده ایران در این رقابت‌هاست در خصوص حضور در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان گفت: ما تمرینات زیادی داشته‌ایم و آمادگی خوبی داریم. کار برای ما سخت است و رقبای قدرتمندی پیش‌رو داریم. امیدوارم از امتیاز میزبانی هم به خوبی استفاده کنیم و دور اول را با پیروزی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات شطرنج قهرمانی جهان سطح بسیار بالایی دارد و شاید هموطنان ندادند که میزبان چه مسابقاتی هستیم. من به شخصه تمام تلاش خود را می‌کنم تا به دور بعد برسم.

خادم الشریعه: احتمال پیروزی من زیاد است

سارا خادم الشریعه شطرنج‌باز ۲۰ ساله کشور و نفر اول زنان ایران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: رقیب من نسبت به آتوسا و میترا راحت‌تر است و احتمال پیروزی من شاید بیشتر باشد. رقیب را به خوبی می‌شناسم. او مدت‌ها از مسابقات بزرگ دور بوده و فرصت مناسبی برای پیروزی است. جدول به شکل حذفی است و هر بازی برای ما مهم است.

وی افزود: من خیلی دوست دارم به مرحله بعد برسم و تمرکزم را روی این اتفاق گذاشته‌ام. امکانات خوبی داشته‌ایم و من خیلی آماده‌ام که حضور خوبی در مسابقات داشته باشم تا بتوانم طلسم‌شکنی کنم.

حجازی‌پور: به دنبال پیروزی هستم

دیگر نماینده شطرنج ایران در خصوص رقیب خود در رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان در سطح خیلی بالایی‌ است. من شرایط دشواری دارم و حریف من ریتینگ بهتری دارد. در رنکینگ اولیه نیز فاصله زیادی دارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اما من ناامید نیستم. با تمرینات خوبی که در این چند روز داشتم امیدوار هستم که به مرحله بعد برسم. با اینکه رقیب سختی دارم اما توجهی به این مساله نمی‌کنم و به دنبال پیروزی هستم.
رقابت‌های شطرنج قهرمانی شطرنج زنان جهان با حضور ۶۳ شطرنج‌باز به مدت ۲۲ روز در تهران برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج