۴۷۷۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سن يائسگي مردان چند سال است؟

يک متخصص ب، غده پروستات را آسيب پذيرترين عضو بدن در مقابل انواع بيماري‌ها در مردان يائسه دانست.

روزنامه ابتکار: يک متخصص بهداشت باروري، غده پروستات را آسيب پذيرترين عضو بدن در مقابل انواع بيماري‌ها در مردان يائسه دانست.

دکتر ميترا مولايي نژاد با تاکيد بر اين که ويژگي‌هاي فردي، اجتماعي، روحي و رواني در زمان بروز يائسگي مردانه تاثيرگذار است، افزود: يائسگي مردانه با تغييرات هورموني، فيزيولوژيک و شيميايي معمولا در تمام مردان بين سنين ۴۰ تا ۵۵ سالگي رخ مي‌دهد البته اين تغييرات بسته به وضعيت جسمي و جنبه‌هاي رواني، فردي و اجتماعي افراد ممکن است تا ۶۵ سالگي نيز به تاخير بيافتد.

وي در ادامه به مشکلات جدي تهديد کننده سلامتي در مردان يائسه اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد تمام موارد خودکشي‌ها در آمريکا را مردان تشکيل مي‌دهند که ميزان خودکشي مردان ۴۵ تا ۶۵ ساله در اين کشور حدود سه برابر بيشتر از زنان همسن است که البته اين ميزان براي مردان بالاي ۶۵ سالگي تقريبا ۷ برابر بيشتر است.

دکتر مولايي نژاد غده پروستات را آسيب پذيرترين عضو بدن در مقابل انواع بيماريها در مردان يائسه دانست و اظهار کرد: در اين دوران ميزان بيماري‌ها و عوارض مربوط به اين ارگان افزايش مي‌يابد بطوريکه تمام مردان در زمان يائسگي در معرض سه بيماري اصلي نظير پروستاتيت يا التهاب پروستات، بزرگ شدن خوش خيم پروستات و سرطان پروستات قرار مي‌گيرند.

اين استاد دانشگاه اصفهان به مهم ترين تفاوتهاي يائسگي در بين مردان و زنان اشاره کرد و افزود: يائسگي زنان معمولا در سنين محدود بين ۴۵ تا ۶۵ سالگي رخ مي‌دهد ولي در مردان از سن ۳۵ سالگي به بعد، يائسگي در هر زماني رخ مي‌دهد بطوريکه شروع آن در مردان بسيار تدريجي‌تر از يائسگي در زنان است.

وي همچنين يادآور شد: در واقع تفاوت عمده در يائسگي زنان و مردان، تغييرات سريعتر و نشانه‌هاي آشکارتر در زنان و علايم تدريجي‌تر و ملايم تر در مردان است اما تفاوت مهم و اصلي يائسگي در بين زنان و مردان اين است که زنان در دوران يائسگي توانايي باروري را از دست مي‌دهند، در حالي که مردان يائسه، هنوز اين توانايي را دارا هستند.

دکتر مولايي نژاد در پايان به مهم ترين عوارض يائسگي در مردان اشاره کرد و گفت: ترميم ديررس زخم‌ها، توانايي کمتر براي فعاليت جسمي، احساس چاقي يا اضافه وزن، فراموشکاري يا از دست دادن حافظه، گرگرفتگي مشابه زنان يائسه اما با شدت کمتر، عصبي بودن، خستگي، اختلالات خواب، از دست دادن اعتماد به نفس و احساس لذت و انواع اختلالات جنسي از شايع ترين شکايات در مردان يائسه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • khatere

      استفاده کردم مرسی متشکرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج