۴۷۷۹۵۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا اینترنت ثابت نامحدود باز می‌گردد؟

ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (علی‌اصغر عمیدیان) با اشاره به افزایش حجم خدمات ویدیویی، از محتمل بودن ارائه اینترنت ثابت با حجم نامحدود برای کاربران خبر داد.

وب سایت کلیک: ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (علی‌اصغر عمیدیان) با اشاره به افزایش حجم خدمات ویدیویی، از محتمل بودن ارائه اینترنت ثابت با حجم نامحدود برای کاربران خبر داد.
آیا اینترنت ثابت نامحدود باز می‌گردد؟

عمیدیان در مراسم رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به تعیین شدن چارچوب سیاستهای شبکه ملی اطلاعات در دی ماه سال ۱۳۹۲ خاطر نشان کرد: در راستای دستیابی به این شبکه پنج ماموریت برای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تعریف شده است که عبارتند از تعامل مدیریت شده با سایر شبکه‌ها در قالب موازین قانونی، امکان ارائه انواع محتوا و خدمات ارتباطی با تضمین کیفیت مناسب، در دسترس بودن پهنای باند دارای پوشش سراسری با امکان تحرک، به وجود آوردن تعرفه رقابتی و ساماندهی مراکز داده.

علی‌اصغر عمیدیان از تفکیک کردن ترافیک داخلی و خارجی را به عنوان یکی از موضوعات اصلی شبکه ملی اطلاعات یاد کرد و در ادامه افزود: این مسئله تا کنون انجام شده است اما باید در هزینه پایه، هزینه ترافیک داخلی را به نحوی مقرر کرد که ترافیک‌های حجیم و نامحدود که برای کاربران جذابیت دارند از جمله خدمات ویدئویی VOD و IPTV مورد استقبال واقع شود، زیرا پیش‌بینی شده که ۷۵ تا ۸۰۰ ترافیک شبکه به این خدمات تخصیص پیدا کند. به همین علت حجم‌های نامحدود اینترنت ثابت برای کاربران را در دست بررسی داریم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با اشاره به امکان دسترسی پهن باند با قابلیت پوشش سراسری و امکان تحرک اظهار داشت: از جمله‌ی این اقدامات مجوز TD-LTE و نسل سوم و چهارم موبایل بوده و هم اکنون ۲۶ میلیون مشترک موبایل پهن باند و ۱۰ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت ثابت TD-LTE و ADSL داریم. بعلاوه نقاط تحت پوشش پهنای باند برای روستاها و نقاط کم درآمد نیز مورد توجه قرار دارد.

وی همچنین اجرایی شدن رومینگ ملی، فراهم نمودن ترابردپذیری شماره بین اپراتورها، ورود اپراتورهای مجازی موبایل را از دیگر اقداماتی که در راستای شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، اعلام کرد و افزود: مصوبات متفاوتی را داشتیم که کاهش ۵۰ درصدی قیمت ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی، شکل گیری دیتاسنترها و امتیازات خاصی برای آنهایی که به IXP متصل شوند، انتقال دیتاسنترها و همچنین آئین‌نامه گسترش شبکه‌های اجتماعی داخلی که پیش تر در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و ما نیز با آن موافقت اصولی خود را اعلام خواهیم داشت، از دیگر مصوباتی هستند که در دست سازمان است.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت (محمد جواد آذری جهرمی) گفت: در اقدام نخست ظرفیت شبکه انتقال داخل کشور را به میزان ۵/۲ برابر افزایش دادیم و از میزان ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه به ۱۰ هزار گیگابایت رسید. متعهد بودیم که ۳ مرکز IXP دیگر نیز راه اندازی کنیم که مرکز قم در حال حاضر راه اندازی شده است و شهرهای IXP اهواز و اصفهان نیز آماده بهره برداری بوده ، طی چند هفته‌ی آینده افتتاح خواهد شد.

کم شدن میزان تاخیر در شبکه داخلی کشور

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به بهبود کیفی شبکه ارتباطی گفت: شاخص‌های کیفیت شبکه بطور آنلاین قابل دسترسی بوده و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که میانگین تأخیر در شبکه داخلی کشور کاهش یافته و از ۲۶ میلی ثانیه در گذشته ‌اکنون به ۱۸.۳ میلی ثانیه رسیده است، علاوه بر این در مسیرهای فیبر نوری به علت کم شدن فواصل داخلی تبادل اطلاعات کاهش میزان تاخیر را داشتیم که این موضوع تاثیر زیادی در بهبود کیفیت شبکه گذاشته است.

علی‌اصغر عمیدیان با خاطر نشان کردن این موضوع که پس از افتتاح اولین فاز شبکه ی ملی اطلاعات تا کنون ۷۲ درصد رشد در ترافیک شبکه داشتیم اضافه کرد: ظرفیت مرکز تبادل داده در محتوای داخلی ۸ گیگابیت بوده که امروز ۲۱۲ گیگابیت اطلاعات در مراکز داده داخلی در حال تبادل است. البته اتصالاتی دیگری بجز زیرساخت در شبکه برقرار شده که حاصل شتاب رشد محتوای داخلی است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت با اشاره به توجیه پذیر بودن سرمایه گذاری که ماحصل بزرگتر شدن بازار ارتباطات است، بیان کرد: ما می‌توانیم تعرفه ها را مخصوصا در شبکه داخل دوباره کاهش دهیم که آقای واعظی نیز دستور این موضوع را صادر کرده است و فکر می کنیم برمبنای مدل اقتصادی توان کاهش تا ۲۰ درصد تعرفه ارتباطات داخلی را داشته باشیم البته در این راستا با شرکت مخابرات ایران نیز باید همکاری کنیم که در اینصورت با مدیریت سازمان تنظیم مقررات اتفاق بزرگی رخ می دهد و راه را برای گسترش محتوای داخل راحت تر می‌نماید.

جهرمی با اشاره به چالش پرداخت محتوای دیجیتال در ادامه گفت: در اجرای گسترش محتوای داخلی با چند چالش روبرو هستیم، از جمله موضوع شیوه پرداخت سرویس‌های دیجیتال. در حال حاضر برای محتوای دیجیتال، ارائه‌دهندگان خدمات با مشکل پرداخت روبرو بوده، در همین راستا با بانک مرکزی وارد مذاکره شده ایم تا این مشکل برطرف گردد.

مشکل کپی‌رایت در زمینه ی تولید محتوا

جهرمی یکی دیگر از چالش‌های در اجرای گسترش محتوای داخلی را کپی‌رایت دانسته و گفت: تا قبل از این تولید کننده نبوده ایم و کپی رایت اهمیتی برایمان نداشت، اما اکنون که به تولیدکننده محتوا مبدل شده‌ایم، نیازمند لایحه ی حقوقی جدی برای احترام گذاشتن به قانون کپی‌رایت هستیم و راه حل موجود در حوزه خدمات و محتوای ویدیویی؛ دیجیتال واتر مارکینگ است که البته در حال پیگیری این موضوع نیز می‌باشیم. رفع این چالش‌ها و مشکلات در توسعه و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأثیر خواهد داشت، بعلاوه انتظار داریم این مشکلات در فاز سوم و تکمیلی این شبکه رفع شده باشد.

در این مراسم رسول سراییان (مدیرعامل شرکت مخابرات) با اشاره نمودن به چشم‌اندازی که شرکت مخابرات ایران می‌تواند در سال‌های آتی داشته باشد بیان کرد: بر پایه آمار وسعت بازار ICT باید از ۴۰ هزار میلیارد به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند که نسبت ۴۰ به ۶۰ برای ITبه CT را خواهد داشت. بر اساس چشم انداز مستند تصویب شده در شرکت مخابرات، هدف گذاری گردیده که سهم ما از بازار ۷۲ هزار میلیارد تومانی، میزان ۶۰ درصد خواهد بود. به همین دلیل باید از ۱۶ هزار تومان کنونی از مجموعه همراه اول و بخش ثابت به ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد افزایش پیدا کند.

وی در ادامه اضافه کرد: برای دست پیدا کردن به این هدف؛ سرمایه‌گذاری ۶ تا ۷ میلیارد دلاری را احتیاج داریم که بخشی از آن در حوزه ثابت و بخشی در حوزه همراه خواهد بود. درپی این سرمایه‌گذاری همگرایی خدمات ثابت و همراه، استقرار بستر شبکه با رصد رفتار مشترک و ارائه خدمات آنلاین صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      قرار بود در این دولت نت ارزون بشه بتر گرون شد
      فیلتر هم بیشتر شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج