۴۷۸۴۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خاتمی: کسانی که خواب تشریفاتی کردن ولایت فقیه را می بینند این آرزو را به گور خواهند برد

آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: برخی تلاش دارند ولایت فقیه را به اصلی تشریفاتی تنزل دهند و حال آنکه این اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده و غیرقابل تغییر است.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: برخی تلاش دارند ولایت فقیه را به اصلی تشریفاتی تنزل دهند و حال آنکه این اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده و غیرقابل تغییر است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم تربت حیدریه در هیات رزمندگان اسلام این شهر افزود: اسلامیت، جمهوریت، ولایت فقیه و مذهب رسمی کشور چهار اصل تغییرناپذیر قانون اساسی ما است و کسانی که خواب تغییر قانون اساسی و تشریفاتی کردن ولایت فقیه را می بینند این آرزو را به گور خواهند برد.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: تمام گزینه های روی میز رییسان جمهوری آمریکا در ۳۸ سال گذشته همان جنگ تحمیلی ۸ ساله بود که با تمام توان اجرا کردند، اما به برکت ولایت فقیه و حضور همیشگی مردم آسیبی به انقلاب نرسید.

سیداحمد خاتمی از انقلابی گری به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در دهه چهارم انقلاب یاد کرد و گفت: معظم له در طول یکسال گذشته بارها بر حفظ روحیه انقلابی و انقلابی گری تاکید کرده اند.

وی، نخستین شاخصه انقلابی گری را حجت مدارانه عمل کردن دانست و گفت: این بدان معنا است که بر اساس هوس و سلایق شخصی عمل نکنیم و در همه امور حجت شرعی را مد نظر داشته باشیم و امروز ولی فقیه حجت شرعی برای همگان است.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از انقلاب، تداوم آن را در سایه حضوری هدفمند و تکلیف مدارانه برشمرد و گفت: در یوم الله ۲۲ بهمن مردم ایران اسلامی، عزتمندانه حضور یافتند و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز همه باید تکلیف مدارانه به میدان بیایند و همه هم نتیجه انتخابات را در چهارچوب نظام بپذیرند.

خاتمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: رئیس جمهوری آینده کشور باید شجاع باشد و در برابر عربده کشی دولت های استکباری مقتدرانه بایستد، در عین حال برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بیکاری جوانان با برنامه عمل کند که این معضلات تنها با رونق تولید داخلی برطرف خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی موضع گیری ها در باره فتنه ۸۸ گفت: برخی افراد می گویند تا کی می خواهید از فتنه سخن بگویید و پاسخ ما این است تا زمانی که فتنه گری باشد و فتنه گران از کردار خود در به آشوب کشاندن کشور توبه نکنند بر تبیین فتنه و فتنه گری محکم ایستاده ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج