۴۷۸۵۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شروع دور جدید اکران هنر و تجربه

یادداشت مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، اعلام آثار منتخب یک بخش جشنواره تئاتر دانشگاهی و آغاز اکران فیلم «مهتاب» در گروه هنر و تجربه از مهم‌ترین خبرهای سینما و تئاتری ۲۳ بهمن‌ماه هستند.

خبرگزاری ایسنا: یادداشت مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، اعلام آثار منتخب یک بخش جشنواره تئاتر دانشگاهی و آغاز اکران فیلم «مهتاب» در گروه هنر و تجربه از مهم‌ترین خبرهای سینما و تئاتری ۲۳ بهمن‌ماه هستند.

طبق اعلام روابط عمومی گروه هنر و تجربه، «مهتاب» اولین ساخته بلند وحید پاکزاد است که کارگردانی چندین فیلم کوتاه و نیمه بلند و تله فیلم را در کارنامه دارد.

این فیلم که در سال ۱۳۹۳ به صورت سکانس پلان ساخته شده، روایت‌گر زندگی زنی به نام مهتاب است که مجبور به اجرای دستورهایی است که او را مرحله به مرحله از روند طبیعی زندگی‎اش دور می‎کند. «مهتاب» در اصفهان فیلم‌برداری شده و عوامل آن به جز مدیر فیلم‎برداری و صدابردار، همه اهل اصفهان هستند. نقش‎های اصلی فیلم را دو خواهر و برادر بازی می‎کنند که در واقعیت نیز همین نسبت را با هم دارند. به گفته کارگردان آن‎ها در طول فیلم هفت کیلومتر راه را طی می‎کنند و در این مسیر با ۱۲۳ نفر روبه‎رو می‎شوند.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان، طرح اولیه فیلم‎نامه و تهیه کننده: وحید پاکزاد- نویسنده فیلم‎نامه: زهره جوکار، علی سید معلمی- مدیر فیلم‎برداری: امیر معقولی - مدیر تولید: خسرو دهقان - صدابردار: فرامرز مختاری مبارکه- طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی- دستیار اول کارگردان ومدیربرنامه‎ریزی: مجتبی موسوی‌زاده- بازیگران: مهتاب دهقان، ماهان دهقان.

آثار منتخب بخش تجربه های اجرای بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی برای ارائه و مشورت توسط هیئت انتخاب اعلام شدند.

به گزارش روابط عمومی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، اسامی شرکت کنندگان و آثار پذیرفته شده به تشخیص هیئت انتخاب برای (ارائه و مشورت) بخش تجربه های اجرا اعلام شد.

هیات انتخاب این بخش شامل آزاده گنجه، امیر راد و سعید بهنام خانیکی با توجه به شرایط و ضوابط این بخش مندرج در فراخوان، و نظر به رویکردهای این جشنواره (فرم نو، اندیشه نو)، اسامی آثار پذیرفته شدگان را به شرح زیر اعلام می دارد.

لازم به ذکر است در روزهای دوشنبه و سه شنبه، مورخ ۲۵ و ۲۶ بهمن جلسات ارائه و مشورت برگزار خواهد شد و بعد از آن لیست نهایی پذیرفته شدگان مرحله اول بازبینی این بخش متعاقبا اعلام می‌شود.

دانشجویان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اسامی منتخبین این بخش می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.iiutf.ir مراجعه نمایند. بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از تاریخ از ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ به دبیری مهدی گمار برگزار خواهد شد.

فیلم مستند «اُورنجی» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی هایده مرادی، در روستاهای استان اردبیل از ۲۴ بهمن‌ماه کلید می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هایده مرادی مستندساز موفق اردبیلی در جدیدترین فیلم مستند خود، وضعیت تحصیلی دختران نوجوان روستایی را روایت می‌کند که به دلیل نبود مدرسه راهنمایی، از ادامه‌ی تحصیل محروم می‌شوند.

مستند «اُورنجی» در ادامه دغدغه‌های این مستندساز پیرامون مسائل و مشکلات دختران و زنان روستایی است. وی پیش از این، با ساخت فیلم مستند تحسین شده‌ی «قارلی داملار» (پشت‌بام‌های برفی) به روایت زندگی برخی دختران روستایی پرداخته بود که با گذر از سن ازدواج، مجبور به گذران زندگی مجردی می‌شوند؛ مستندی که برنده‌ی چندین جایزه از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جشن خانه سینما، جشنواره فیلم کوتاه تهران و... شد.

تولید فیلم مستند «اُورنجی» به معنای آموزش، از صبح فردا (۲۴ بهمن‌ماه ۹۵) با مدیریت فیلمبرداری «عبدالله شکری» و مدیریت تولید «امین صبور»، در روستاهای استان اردبیل آغاز می‌شود.

هایده مرادی متولد سال ۱۳۵۳ در اردبیل و فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او، ساخت آثار مستند لچک، فریم‌های خالی، قارلی داملار و... به چشم می‌خورد.

سه فیلم از تولیدات موسسه تصویر شهر در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، این موسسه پس از انتشار فراخوانی از تمام فیلمسازان جوان و مستعد برای ارسال طرح فیلمنامه برای تولید و ارسال به جشنواره ۱۰۰ دعوت به همکاری کرد که پس از بررسی، ۱۳ طرح به عنوان طرح برتر، انتخاب و به جشنواره ارسال شد که از این میان ۳ فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

فیلم های «همزاد» ساخته عطیه سادات حجتی با موضوع کودکان کار، «منفی ۱۸» به کارگردانی مهدی شاهسواری با موضوع جنگ ایران و عراق و «ریموت» ساخته حسین فلاح آبادی که به موضوع بازتاب و انعکاس اعمال افراد می پردازد، در بخش مسابقه جشنواره فیلم ۱۰۰ حضور دارد.

همچنین فیلم های «عروس» به کارگردانی محمدحسین صفری و «لی لی» و «خانه مادری» به کارگردانی حسین فلاح آبادی در بخش اکران و خارج از مسابقه نمایش داده می شود.

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ از ۴ الی ۶ اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

سید صادق موسوی ـ مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران ـ به مناسبت بازگشت سیمرغ بلورین بخش فیلم کوتاه یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، متن این یادداشت به شرح زیر است:

«سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر با بازگشت سیمرغ بلورین فیلم کوتاه و کسب یک دست‌آورد بزرگ برای فیلم کوتاه به پایان رسید. می‌گویم فیلم کوتاه به جای این‌که بگویم انجمن سینمای جوانان ایران چرا که معتقدم انجمن کارش تنها حمایت از تولیدات خودش نیست که حمایت از تولید فیلم کوتاه در سراسر کشور است. حتی معتقدم هر کجای این کره خاکی فیلمساز ایرانیِ فیلم کوتاه، اثری را خلق کند، انجمن سینمای جوانان ایران موظف به حمایت از اوست.

پس مرز میان تولیدات انجمن و دیگر فیلم‌های تولید شده‌ی فیلم‌سازان ایرانی باید یک جایی شکسته شود و چه جایی بهتر از اینجا که حرف از یک موفقیت بزرگ برای فیلم کوتاه مطرح است. لاجرم با چنین ذهنیتی لازم می‌دانم بازگشت فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر که دست‌آورد همه جامعه بزرگ فیلم کوتاه است را تبریک گفته و خرسندی‌ام را از خرسندی این جامعه شریف و خلاق اعلام نمایم. امروز که جشنواره فیلم فجر پایان یافته و سیمرغ فیلم کوتاه بر شانه‌های یکی از جوانان این مرز و بوم نشسته است باید بگویم که این بازگشت ساده نبود و سختی‌هایش تا ساعاتی پیش از اختتامیه نیز ادامه داشت، اما اکنون حرف زدن از آن جدال‌ها و مخالفت‌ها ضرورتی ندارد. مهم این است که سال‌ها تلاش جمع عظیمی از فیلم‌سازان برای دیده شدن در جشن سینمای ایران به ثمر نشست و این شادمانی را نباید با حاشیه‌های ناگزیر همیشگی تلخ کرد.

در این بین هرگز نباید تلاش مجدانه جناب آقای دکتر ایوبی را از یاد برد. به سهم خودم از صبر و شکیبابی و منطق مثال زدنی‌شان در این امر سپاسگزارم که بیش از هر چیز کلاس درسی بود برای من.
اینجانب به عنوان خادم تازه وارد جامعه پر پشتوانه فیلم کوتاه ضمن تبریک به کارگردان و گروه برگزیده فیلم کوتاه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، امیدوارم این جایزه انگیزه‌های فیلم‌سازان فیلم کوتاه را دوچندان کند. هر چند موفقیت هیچ هنری در گروی جایزه‌ها نیست. آرزو می‌کنم جایزه اصلی سینمای کوتاه از مردم و مخاطبان آگاه این سینمای شریف دریافت شود؛ به امید آن روز.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج