۴۷۹۳۴۰
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

ضرغامی گزینه اصولگرایان در مقابل روحانی است؟

پایگاه خبری انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: اخیرا نام جدیدی به کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آینده ایران اضافه شده که بارها و بارها در رسانه های این کشور اسم او شنیده شده است.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: اخیرا نام جدیدی به کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آینده ایران اضافه شده که بارها و بارها در رسانه های این کشور اسم او شنیده شده است.

رییس سابق صدا و سیما دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی عمران و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی است که در سال ۱۹۵۹ به دنیا آمده. ضرغامی در سال ۲۰۰۴ به عنوان رییس صدا و سیما انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۴ در این سمت حضور داشت. او یکی از اعضای دانشجویان پیرو خط امام است که در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران حضور داشته. او در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری ها در سال ۲۰۱۵ داشته درباره حزییات حضورش در این حادثه توضیح داده است.

ضرغامی پس از سپاه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و سپس به صدا و سیما راه پیدا کرده. او به عنوان مشاور ارشد وزیر ارشاد و معاول روابط استانی و پارلمانی وزیر فرهنگ و عضو شورای عالی سازمان صدا و سیما در بخش خط مشی گذاری و معاونت وزیر دفاع نیز خدمت کرده است.

در زمان ریاست او بر صدا و سیما این سازمان به شدت گسترده شده است و پایگاه های رادیویی و تلویزیونی زیادی به آن اضافه شد. شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی یکی از این بخش هاست. با این حال مخاطبان صدا و سیما در زمان او با کاهش چشم گیری مواجه شدند و بیشتر مردم در دوران او آغاز به دیدن شبکه های ماهواره ای کردند.

دوران ضرغامی بدون جنجال هم نبوده است. در مارس سال ۲۰۱۲ او و ۱۶ مقام رسمی دیگر کشور در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

روحانی در مصاحبه ای که با چلچراغ در سال ۲۰۱۳ داشته رویکرد ضرغامی را به شدت مورد نقد قرار داده و گفته بخش قابل توجهی از جوانان ما صدا و سیما را بایکوت کرده اند چرا که این سازمان را صادق و اخلاقی نمی دانند . رسانه باید نیازهای مردم را پاسخ بدهد و یکی از این نیازها دسرسی به اخبار شفاف و اطلاعات درست است. در حالی که در صدا و سیما بیشتر پوشش اخبار خارجی را شاهدیم تا اخبار تحولات داخلی . زمانی که اخبار مربوط به تولد یک پاندا در باغ وحشی در چین مهم تر از پوشش خبرهای کارگران معترض علیه حقوق هایشان باشد طبیعی است نظرات مردم نسبت به صدا و سیما منفی خواهد شد.

ضرغامی پس از پایان دوران کاری اش در صدا و سیما هیچ مقام رسمی ای نداشته است و در عوض همنان طور که خودش گفته زمانش را در اینترنت و به ویژه اینستاگرام می گذراند. او در مصاحبه ای که در نوامبر ۲۰۱۵ داشته گفته بعد از پایان کار در صدا و سیما از من برای همکاری در سازمان دعوت شد اما من همه درخواست ها را رد کردم و ترجیح دادم که نشان دهم به دنبال موقعیت های رسمی هستم.

به این ترتیب ضرغامی به طور ضمنی حضورش را در انتخابات ریاست جمهوری رد کرده است، در واقع او در مصاحبه اش گفته الان هیچ برنامه ای برای کاندیداتوری در سال ۲۰۱۷ ندارم و فکر میکنم وظیقه من حمایت و تقویت نیروهای انقلابی است.

با این حال این یک روش معمول در سیاست ایران است که سیاست مداران تمایلشان را برای ورود به انتحابات ها تا وقت مقتضی افشا نکنند. ابااین حال او در ماه های اخیر به طور مداوم در رسانه های اصولگرا حضور مستمر داشته است.

در سپتامبر اصولگرایان لیست هشت تن از کاندیاداهای احتمالی این جناح را منتشر کردند که ضرغامی نیز به عنوان یک مدیر موفق به آتش زیر خاکستر اصولگرایان بری مقابله با روحانی معرفی شد. در ماه نوامبر احمد پورمختار نماینده مجلس اصولگرا نیز در مصاحبه ای با سایت انتخاب به احتمال کاندیداتوری ضرغامی اشاره کرد. در ماه اگوست یک رسانه اصولگرا به احتمال کاندیداتوری ضرغامی اشاره کرده و اضافه کرد که موفقیت ضرغامی غیر ممکن است.

ضرغامی بارها احتمال کاندیداتوری خودش را رد کرده است با این حال در ماه های اخیر طوری رفتار کرده که میتواند به آمادسازی اش برای انتخابات تعبیر شود.

در ماه سپتامبر مشاور فرهنگی روحانی حسام الدین آشنا در توییتر خود نوشت به طور دوستانه به آقای ضرغامی یک پیشنهاد میکنم: بهتر است صبر کند تا چهار سال دیگر هم سپری شود. زیاد دیر نخواهد شد.

او در اینستاگرام فعال است و اغلب پست های سیاسی می گذارد. ضرغامی در ماه دسامبر در یک پست اینستاگرانی به روحانی یادآور شد با وجود اینکه پیروزی در سال ۲۰۱۳ در انتخابات به این دلیل که او حمله کننده بوده است آسان بوده اما در انتخابات بعدی کار او سخت خواهد شد چرا که او در موقعیت ضعف و دفاعی قرار دارد. دبیر سیاسی یک رسانه اصولگرا فکر میکند که شانس خوبی برای ضرغامی برای کاندیداتوری وجود دارد. او گفته هنوز خیلی زود است که هر چیزی را تایید کنیم. ضرغامی به طور بالقوه توانایی وحدت بخشی میران گروه های اصوالگرا را دارد اما ما در مورد اینکه آیا او واقع یک اصولگرا هست شک داریم.

در این راستا کنعانی مقدم نیز گفته که این احتمال وجود دارد کسانی که اسم او را آورده اند علاقه بیشتری به اجرای مانورهای سیاسی داشته باشند . به هر حال پازل پیچیده اصولگرایان باید به دنبال الترناتیوی باشند. قالیباف و سعید جلیلی هر دو از روحانی در انتخابات قبلی شکست خورده اند و چهره های جدیدی باید در انتظار نوبت بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصولگرایان بازخورد عملکرد و رفتارشان با مردم را در انتخابات گذشته و آینده دیده و میبینند

    • بدون نام

      منبعد اصولگرایان در هر انتخاباتی بازنده خواهند بود

    • بدون نام

      اصولگرایان باید بپذیرند که عملکرد خوبی نداشته اند

    • بدون نام

      ضرغامی بیشتر از دو میلیون رای نداره

    • بدون نام

      اصولگرایانی که به امید پیروزی در انتخابات وارد میدان میشن نشاندهنده عدم اطلاع از تمایلات مردم به آنهاست

    • بدون نام

      چرا اصولگرایان نمیخواهند قبول کنند که مردم با سیاستهای آنها موافق نیستند

    • بدون نام

      هیچ اصولگرایی در مقابل روحانی نمیتواند پیروز انتخابات باشد

    • بدون نام

      ضرغامی، جلیلی، قالیباف،، رضایی، و هیچ اصولگرای دیگری نمیتواند در مقابل روحانی پیروز شود

    • بدون نام

      مشکل اینجاست که اصولگرایان میانه رو بین خود و اصولگرایان تند رو هیچ مرز بندی ندارند

    • بدون نام

      اصولگرایان باید بیایند بین مردم عادی و حس کنند که چه اندازه مقبولیت دارن

    • مهنام

      کی اینها رو تحویل میگیره.

    • بدون نام

      این‌لپ‌لپ‌که از جلیلی هم پایین تره دلواپسان‌ دستشون‌خالیه یه ادم حسابی ندارن

    • بدون نام

      ضرغامی خودت را خراب نکن رای نداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج