۴۷۹۶۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هفت ویژگی هیجان انگیز و جدید Android Wear ۲

درست است که گوگل با عرضه ساعت های اندرویدی هیچ وقت قول نداده بود که این ساعت ها بتوانند به عنوان یک پیشرفت شگرف در حوزه تکنولوژی ایجاد کند اما با این حال همیشه سعی کرده با ارائه امکانات جدید استفاده از آن ها را آسان کند .

مجله سخت افزار - محمد یوسفی زاده: درست است که این به سیستم عامل به تازگی فقط بر روی دو مدل از ساعت های LG استفاده شده اما به نگاه کردن به لیست بلند بالای کمپانی هایی که مترصد انجام آن هستند ، می توان گفت به زودی شاهد وجود آن بر روی اکثر ساعت های تحت اندروید خواهیم بود مخصوصا وقتی که موتورولا و اچ تی سی اعلام کرده اند می خواهند بار دیگر وارد کارزار ساعت های دیجیتال شوند . اگر شما یک ساعت اندرویدی داشته باشید به احتمال زیاد بخواهید این اپدیت را نیز امتحان کنید اما اگر ساعت اندرویدی ندارید ، آیا Android Wear ۲.۰ می تواند شما را قانع به خریدنش کند؟

احتمالا جوایش خیر خواهد بود ولی اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید می دانید که اگر یک وسیله در مسیر درست پیشرفت قرار بگیرد ، طبق تجربه ، تا چند مدت آینده بسیار کاربردی خواهد بود. در حال حاضر این ساعت ها بیشتر مناسب اعلان ها ، همراهی در استفاده از برنامه های سلامت و ورزشی و مقداری هم اطلاع رسانی هستند که اگر این ها برای شما به اندازه کافی راضی کننده است ، با به روز رسانی Android Wear ۲.۰ بسیار خوشحال خواهید شد چرا که امکانات اضافه شده به آن ها بهتر و بیشتر از همیشه خواهد بود .

هفت ویژگی هیجان انگیز و جدید Android Wear 2

شاید مهمترین خبری که می تواند ما را به شوق بیاورد این باشد که این ساعت ها بیش تر از همیشه به نقطه ای نزدیک شده اند که می توان روی آن ها به عنوان دستگاه های مستقل حساب باز کرد ؛ چراکه که هم با اندروید سازگار هستند و هم با سیستم عامل iOS و همچنین قابلیت اتصال به شبکه وای فای و گاهی هم LTE را دارند و علاوه بر این ها این قابلیت را دارند که به طور مستقل برایشان برنامه نصب کنید و آن ها را با دستگاه های دیگر جفت کنید . شاید میران پیشرفت آن ها را بتوان بسیار چشم گیر توصیف کرد اما هنوز هم کافی نیست . با اینکه حرکت به سمت قابلیت استفاده بدون حمایت تمام مدت برای آن ها یک گام بزرگ به حساب می آید . در این مقاله قصد داریم برخی از امکانات جدید این ساعت ها را به شما معرفی کنیم :

1 - رابط کاربری راحت تر

اگر از مدل های قدیمی تر استفاده می کنید می دانید که رابط کاربری ساعت های هوشمند به نوعی نا کار آمد هستند . یعنی استفاده از آنها چندان ساده نیست و دسترسی به منو های مختلف تا حدی پیچیده است . گرچه این موضوع را اپل زود تر از سایرین متوجه شد اما برطرف کردن این ایراد در ساعت ها به دلیل کوچک بودنشان چندان ساده نبود و به نظر بلند پروازانه می آمد که بتوان کار کردن با آن ها را ساده کرد .

درست است که گوگل با عرضه ساعت های اندرویدی هیچ وقت قول نداده بود که این ساعت ها بتوانند به عنوان یک پیشرفت شگرف در حوزه تکنولوژی ایجاد کند اما با این حال همیشه سعی کرده با ارائه امکانات جدید استفاده از آن ها را آسان کند . برای مثال با ایجاد قابلیت Long Click یا Swip over و امکاناتی نظیر این ، رابط کاربری ساعت ها بسیار روان تر شده اند فقط مشکل اینجاست که شاید با تعدد این حرکات یادتان برود که چه حرکتی برای چه کاری است .

در ورژن 2 ، بالا کشیدن صفحه notification bar را نمایان می کند ، پایین کشیدن صفحه یک سری تنظیمات را در اختیارتان می گذارد و حرکت به چپ و راست برای حرکت بین برنامه ها در نظر گرفته شده . دکمه اصلی برای باز شدن منو و ضربه طولانی بر روی این دکمه مخصوص ظاهر شدن دستیار گوگل خواهد بود . همچنین این امکان وجود دارد تا این تنظیمات را به دلخواه خودتان تغییر دهید. در واقع هدف اصلی رابط جدید در دسترس قرار دادن امکانات اصلی ساعت در نزدیک ترین حالت ممکن است و امکانات اضافی آزاردهنده نخواهند بود . شاید آخرین موردی که بتوان در مورد ساده سازی رابط کاربری نام برد ، پشتیبانی از دستورات چرخشی برای مثال در ساعت و غیره خواهد بود .
هفت ویژگی هیجان انگیز و جدید Android Wear 2

2- ساعت بسیار کاربردی تر

ار آنجایی که رسالت اصلی این دستگاه ها ساعت بودن است شاید بر همین اساس بتوان گفت این که در Android Wear ها این قابلیت وجود دارد که بتوان برای ساعتتان اشکال متفاوتی را برای انتخاب کردن داشته باشید یک مزیت بسیار مطلوب به نسبت Apple Watch است . اما زمانی که کمیت انتخاب ها زیاد می شود به همان مقدار ممکن است کیفیت آنها در جهت عکس کم شود . برای همین معمولا برنامه هایی که به کاربر اجازه می دادند تا ساعت خود را طراحی کنند بسیار پرطرفدار بود اما از آنجایی که هر کسی استعداد این کار را ندارد چیزی که نتیجتا ایجاد می شد با چیزی که در ذهن بود متفاوت و دلسرد کننده بود .

از همین رو در ورژن جدید این امکان ایجاد شده که بتوان بدون نصب کردن برنامه ای دیگر بتوانید ساعت گوشی را هر آن طور که مایل هستید تغییر دهید .

۳- مشکلات نرم افزارهای Third Party

شاید یکی از مشکلات اصلی این ساعت ها مشکلاتی بود که برنامه های نصب شده روی آنها ایجاد می کردند ؛ کند شدن و کاربردی نبودن در کنار تا کار آمد محیط کاربری اصلی ساعت دست به دست هم می داد تا بعضی اوقات استفاده از قابلیت های ساعت اعصاب خورد کن باشد . اما در ورژن های جدیدی که برای برنامه ها ارائه شده تا حد امکان سعی شده تا این نقیصه ها بر طرف شود . یک سری جزییات کاربردی به آن ها اضافه شده و به کاربر این اجاره را می دهد تا بتواند بهتر با برنامه ها کار کند و شاید بهترین چیزی که در این میان دیده می شود این است که رابط کاربری این امکان را می دهد که دکمه های دسترسی به برنامه ها در محیط کاربری اصلی نیز موجود باشد و نیازی به گشتن به دنبال آن ها نباشد .

4- برنامه های مستقل از گوشی

شاید هیجان انگیز ترین قسمت مجهز بودن ساعت ها به اپ Google Play باشد که این امکان را ایجاد می کند تا به طور مستقل برای ساعتتان برنامه دانلود کنید . حال این قابلیت به نظر می رسد برای آیفون دارانی که از ساعت های اندرویدی استفاده می کنند بهتر نیز باشد چون وجود Google Play به طور مستقل بر روی ساعت الزام به پیروی از قوانین و چهار چوب های شاید بعضی اوقات سخت گیرانه Apple وجود نداشته باشد .

برای کاربران اندرویدی نیز مزیت هایی به طور قطع وجود دارد و همین بس که دیگر نیازی نیست هر آنچه که بر روی گوشی خودتان داری بر روی ساعت هم داشته باشید. البته دانلود با ساعت از روی Google Play به نظر کمی عجیب و غیر عادی می آید به همین دلیل گوگل این امکان را ایجاد کرده که با یک دستگاه دیگر به مارکت بروید و دستور دانلود بر روی ساعت را به ساعت منتقل کنید

۵- عملکرد بهتر Google Fit

بهتر است بگوییم حالا دیگر گوگل متوجه شده که دقیقا انتظار کاربران از ساعت هوشمندشان چیست و به همین دلیل تغییرات قابل توجهی در Google Fit به وجود آورده مانند حالت های مختلف ورزشی ، امکان انتخاب تمرین های متفاوت و البته کمی هم جذابیت های گرافیکی و در آخر و از همه مهمتر تحلیل بهتر حرکات توسط Motion Sensor
هفت ویژگی هیجان انگیز و جدید Android Wear 2

۶- بیشترین تعداد سنسور ها از ابتدا تا کنون

هر بار که سری های جدید ساعت ها روانه بازار می شوند ، تعداد قابلیت های اتصال آن ها بیشتر می شود و حالا در ورژن ۲ همه دستگاه ها علاوه بر مجهز بودن به بلوتوث می توانند قابلیت اتصال به شبکه وای فای ،LTE ، GPS و NFC را نیز داشته باشند.

البته گوگل اعلام کرده که خو ساعت با در نظر گفتن شرایط تشخیص می دهد که چه زمانی از کدام سیستم ارتباطی استفاده کند. مثلا در نسخه اسپرت ساعت LG ،ساعت توانایی ارتباط به شبکه های نسل چهارم را خواهد داشت تا امکان استفاده از GPS در هنگام دویدن و یا قابلیت استریم کردن موزیک در کنار قابلیت تماس و ارسال پیامک موجود باشد

7- قابلیت ارسال پیام

قبل تر پیشرفت های خوبی در مورد پاسخ گویی به پیام ها برای ساعت های اندرویدی انجام شده بود که می توان گفت امکانات به مراتب بیشتری به نسبت ساعت های اپل به کاربران ارائه می کرد مانند پاسخ گویی هوشمند و یا امکان تایپ یه وسیله دست خط اما چیزی که در این مورد ما را شگفت زده می کند اضافه شدن یک کیبرد QWERTY به ساعت است که در کنار اموجی ها و Voice input کار کردن با ساعت برای پاسخ گویی به پیام ها را به مراتب ساده تر می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج