۴۸۰۲۷
۳۷ نظر
۵۰۰۶
۳۷ نظر
۵۰۰۶
پ

تعداد دقیق بیکاران ایرانی مشخص شد

از مجموع ۲۴ میلیون و ۱۰۵ هزار جمعیت فعال کشور، ۲ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۵۸ نفر بیکار هستند. همچنین نرخ بیکاری در نقاط شهری ۱۳.۸ درصد و در نقاط روستایی ۸.۲ درصد اعلام شده است.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران گزارش داد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) نشان می دهد ۳۷.۷ درصد جمعیت در سن کار (۱۰ ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند. همچنین نتایج نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

برسی نرخ بیکاری حاکی از آن است که ۱۲.۲ درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده اند، این در حالی است که نرخ بیکاری در سال ۹۰ معادل ۱۲.۳ درصد بود. براساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می دهد ۸.۹ درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخشهای عمده اقتصادی حاکی از آن است که بخش خدمات با ۴۷.۵ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخشهای صنعت با ۳۳.۶ درصد و کشاورزی با ۱۸.۹ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله هم نشان می دهد ۲۶.۹ درصد از جمعیت فعال ۲۴-۱۵ ساله بیکار بوده اند، این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

نرخ بیکاری جوانان ۲۹-۱۵ ساله نیز حاکی از آن است که ۲۴.۵ درصد از جمعیت فعال ۲۹-۱۵ ساله بیکار بوده اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی سهم شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر با ساعت کار معمول ۴۹ ساعت و بیشتر نشان می دهد ۴۰.۶ درصد شاغلین به طور معمول بیش از ۴۹ درصد در هفته کار می کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است، نشان می دهد در کشور سهم زیادی از شاغلین بیشتر از استاندارد کار می کنند.

در همین حال، از مجموع ۲۴ میلیون و ۱۰۵ هزار جمعیت فعال کشور، ۲ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۵۸ نفر بیکار هستند. همچنین نرخ بیکاری در نقاط شهری ۱۳.۸ درصد و در نقاط روستایی ۸.۲ درصد اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکسیژن

      منم بیکارم..منم حساب کنین لطفا!!

    • ناشناس

      این آمارتون منو کشته
      خداوکیلی همین قد بیکار داریم؟!
      این اوروپایها یه چیزشون که خوبه به ضررشونم که باشه آمار کشورشونو درست میگن
      نرخ بیکاری بیش از این حرفاس
      یا نرخ تورم ، بابا یکم انصاف داشته باشید نرخ تورم 29 درصد!؟

    • حامد

      منو حساب نکردید!
      میشه 2944159

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم هستم

    • مملی

      منم هستم

    • مهناز

      انصاف هم خوب چیزیه .تو هر خونهای اقلا 2 بیکار وجود داره.مردم ایران خیلی بامرام هستند اینو خیلی جاها به همه دنیا نشون دادند.این جواب صداقت ویک رنگیشون نیست!!!!!!!!!!!!!!!

    • bahram

      بیشترین چیزی که منو حرص میده همین آمارای بی اساسه ...

    • بدون نام

      منم بیکارم. مهندس برقم.

    • reza

      وزیر اقتصاد ایران هشدار داده است که بازار کار ایران در آینده‌ای نزدیک با ۸ و نیم میلیون متقاضی کار روبه‌رو خواهد شد. ۵ میلیون نفر از این متقاضیان کار را فار‌غ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل خواهند داد.
      این آمارتون هم صحیح نیست

      وزیر اقتصاد ایران هشدار داده است که بازار کار ایران در آینده‌ای نزدیک با ۸ و نیم میلیون متقاضی کار روبه‌رو خواهد شد. ۵ میلیون نفر از این متقاضیان کار را فار‌غ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل خواهند داد.
      این آمارتون هم صحیح نیست
      وقتی در کشوری یک ساعت کار در هفته داشته باشی بیکار حساب نمی شوی .
      وقتی در کشوری سربازان و دانشجویان در آمار گیری بیکار به حساب نیایند
      وقتی در شیراز 8000 بیکار داریم که حقوق بیمه بیکاری شاملشان شده است
      وقتی در کشوری این تعداد بیکار را 19 درصد یا کمتر می بینند
      وقتی کسانی را که سواد نداشتند با سهمیه وارد دانشگاه کردیم
      وقتی به جای استخدام نیروی کاری دست به دنبال مدارک تقلبی از هاوایی شدیم
      وقتی که ندانسته پول نفت را دولت خرج می کند
      وقتی که پول نفت به هر ایرانی نرسید
      وقتی نتوانستیم قیمت یک قوطی کبریت را پایین نگه داریم
      وقتی این همه ادعا می کنیم که ماشین تولید داخل داریم
      وقتی میمونی که به فضا رفت رنگش عوض گردید
      وقتی وقتی وقتی
      بعد از چهل سال وقتی برای فکر کردن بیابید
      رای دادن با پرداخت چه مخارجی دوما تعداد کارمندان در ایران و بسیجیان حقوق بگیر بالای 12 میلیون می باشد که اگر خانواده های انها را به حساب اوریم تعداد رای زیاد نیست چون بودن این حکومت یعنی تضمین حقوق این بی سوادان که در ادارات کار میکنند جهت دهی انتخاباتی از 8 ماه قبل سازماندهی می شود . و کاری ندارد به من پول بدهید شاه را باز برمی گردانم .
      وعده ها تحقیق یافت .گرانی دوباره شروع شد و ادامه دارد بعضی با آمار بازی می کنند و ما با دید باز بازار را می بینیم . و اینده بازار را می سنجیم . کو گوش شنوا این 15 درصد است یا 400 درصد .سناریوهای دولت یکی پزشک خانواده بود که هر چه سریعتر جمش کنند ابرو ریزیش و مشکلاتش برای بیمه شدگان کمتر است . به نظر بنده سناریو دولت ایران دلار 10 هزار تومانی است که تا آن موقع حدودا 25 برابر سال 90 قیمت مسکن رشد می کند سپس دولت با برداشتن صفرها پول را پویا می کند به قول یکی از دوستان میمونی را با فرزندش وارد حمام داغی کردند بعد از مدتی مامان میمونه بچه اش را گذاشت زیر پاش تا پاش نسوزد . و بقولی دولت قیمت یک کیلو برنج پاکستانی 500 تومانی را نتونست پایین نگه دارد و حالا 4 هزار و بیشتر فروش می رود چطور می توند مسکن کنترل کند دوما کارگر جوشکار ساعتی 50 هزار تومان کار می کند و استادان بنا و کارگران به علت تورم با حقوق اداره کار که نه حتی با روزی 120 هزار تومان کار نمی کنند و علاقه مند به برداشتن کار به صورت پیمانی هستند که انهم برایشان ساعتی 150 تا 200 هزار تومان درامد دارد . بعضی از کارگران نیز که درشرکتهای ساختمانی کار می کنند یا خودشان مریض خواهند شد یا کودکانشان چون کمبود پول یعنی کمبود مواد غذایی و بعد مریضی و مرگ .این هم اثبات نظر بنده از افزایش قیمتها که از سایتها جمع آوری کرده ام
      کرایه منزل :طبقه دوم حیاط و دستشویی مشترک موکت دارای 2 اتاق و آشپزخانه و حال قیمت 10 میلیون و ششصد
      شیراز دروازه سعدی کوچه عقاقیا

      اگر مملکت جهان سوم درست شود من اسمم را قلی یا زری می گذارم اینا شاید بخواهند ارتباط با امریکا برقرار کنند ولی ادعاهای 40 ساله چه می شود دین خدا عوض کنند و روحانی را خراب کنند و جام زهر رزا به او بنوشانند . در صورتی که شکست ایدئولوژی چیزی بیشتر از این نیست .
      بقول یکی از دوستان اسلام همه چیز دارد فقط پول ندارد .

    • رضا رضایی از شیراز

      من کسی هستم که 6 ماه است بیمه بیکاریم تمام گردیده و هنوز کاری نیافته ام چی می شد اینهمه پول از خارجیا گرفتید یک سال دیگر به ما بیمه بیکاری می دادید
      ضمنا براتون بگم علت کاهش بی کاران در امار برای این است که لیست کسانی که بیمه بیکاری می گیرند و یا بیمه بیکاریشان تمام گردیده در امار نمی باشد .
      برای برداشتن صفر پول باید ادعا کنند بیکاری یک رقمی شده است تا با سند سازی اجازه برداشتن صفر پول را از سازمانهای جهانی بگیرند

    • فرزانه ایمانی فر

      امار تعداد بی کاری دقیق در ایران و تورم ناشی از بیکاری کارگران
      من خودم بعد از 8 ماه که بیمه بیکاریم تمام گردیده هنوز کاری نیافته ام حتی دستفروشی کردیم شهرداری امد 250 هزار تومان وسایلمون رابرد
      تعداد بیکاران در ایران از بیش 29 میلیون می باشد ضمنا زنان بی کار غیر دانشجو در این امار نیستند
      علت چیست
      1- آمار بی کاری در ایران بر مبنای یک ساعت کار هفتگی است پس ما 8 میلیون کارگر داریم که نه بیمه اند و نه به هیچ مرکزی وابسته اند .
      2- امار بی کاری سربازان و دانشجویان را بی کار حساب نمی کنند حالا 6 میلیون سرباز و هفت میلیون دانشجو داریم
      3- کسانی که از سال قبل تا بحال بیمه بیکاری گرفته اند و هنوز بی کارند برابر 12میلیون نفر است
      4- تعداد فارغ التحصیلان معاف این چند ساله که بی کارند برابر 3 میلیون می باشد .
      5- زنان بی کار سرپرست خانوار در کمیته امداد فقط 4 میلیون می شوند .که این را جزو بی کاران محاسبه نکرده ام .

      اینو گفتم دولتیها فکر نکنند نمی شود امار را بدست اورد ما هر چند بی کاریم ولی در کار خود متخصصیم این امار صحیح را می نویسم شاید مسئولی باشد و سرش را زیر برف نکرده باشد .
      من خودم دلیل این موضوع که الان بعد از 8 ماه که بیمه بیکاریم تمام شده هنوز کار گیر نیاورده ام .
      لطفا بنویسید شاید یکی از مسئولین ببیند .

    • بهزاد

      مرگ بر دانشگاه های غیر انتفاعی و علمی کاربردی و پیام نور و آزاد . کمر هرچی مخ تو ایران بودو شکست اینا.

    • حسین از تهران

      23 سال دارم با بدبختی یه سال پیش فوق دیپلم گرفتم...5 سال هست بیکارم و در حسابم 50 هزار تومان پول هست خاک بر سرم شده بعد با این وضعیت می گویند ازدواج را آسان بگیرید ...هر روز با پدرم دعوا میکنم سر مسائل الکی در اگثر خانواده ها دعواست

    • چی توز موتوری

      30 درصد بیکاران از دانشگاه می‌آیند و با توجه به انتقال فشار متقاضیان تحصیلات دانشگاهی از دوره لیسانس به دوره ارشد و دکتری، در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر افزایش تعداد بیکاران در میان فارغ‌التحصیلان دکترا باشیم.

    • کمال

      من دانشجوی دکتری با سن 33 سال متاهل و دارای 2 فرزند، بیکار بیکارم. آمار دروغ تا کی؟ تا کی میخواهید به مردم دروغ بگویید؟ خدا وکیلی تا کی؟

    • مسعود

      دمت گرم آقا بهزاد زدی تو هدف من خودم مدرک فوق دیپلم و از علمی کاربردی گرفتم بعدش دیگه ادامه ندادم یکی از عوامل مهم بیکاری جوانان وجود این دانشگاه هاست که خیلی بی کیفیت هستند و فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستند واقعا مرگ بر اونها

    • بدبخت

      من دانشجوی مهندسی مکانیک هستم. بعد مسافرکشی هم میکنم برا خرج دانشگاه بعد خداوکیلی این قدر وضع کار بد و بد و بد هست که داخل یه ترم یعنی ٣چهار ماه یک میلیون کار نمیکنم برا شهریه دانشگاه.

    • امین

      سلام . من مهندس تاسیساتم . امار من میگه تو ایران حداقل 10میلیون بی کار داریم .البته خیلی ام که میرن سر کار دخلو خرجشون نمیخونه . حقوق به ریالو خرج به دلار . نبودن شایسته سالاری و عدالت اجتماعی . ...رانت خواری و پارتی بازی . خدایا خدایا . هیچی نمیخوایم . حداقل حقوق انسانی داشته باشیم

    • امین

      جوان های مردم رو با پیش دانشگاه و دانشگاهدسرگرم میکنن .با سن بالا فارغ میشن که دیگه بی ازار باشن ووبی در دسر امان از سیاست.نمیتون برنامه ریزی بکنن تا وقتی فکر جیب خودشون هستن...............

    • م م

      90درصد بیکارن اون10درصد هم دولت وخانواده هاشون هستن که کار دارن هرچند اگه کارم نمیداشتن پول کافی برای اونا هست واقعا از زندگی کسی خبر ندارن که چن روز پیش تورشت اگهی فروش کلیه زده بود البته از سر بلندیه دولت ماست که مردم از جونشون بزنن که به زندگیشون برسن واقعا واست متاسفم دولت

    • محید

      منم با لیسانس تازه خدمتم تموم شده 1 ماه بیکارن
      نزدیک 80 درصد بیکارن

    • حسن

      باسلام. خیلی از ارگانها از اوایل انقلاب که نیرآو جذب کردن تا الانم بازنشسته نشدن تو ادارها که میری همشون عملا هیچ کاری ندارن و حقوق های بالایی هم‌میگیرن وباحرص ولع چسبیدن ول کنم نیستن خیلی هاشونم چندتا شغل دارن با سیستم سیاسی کشور هم‌ طوریه که این موضوع رو تشدید هم کرده

    • امین

      همه امارا دروغه.فقط همین اصفهان ما 2 ملیون بیکار داره

    • آ ب

      کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرسم ۵ساله فارغالتحصیلم بیکارمم دارم دیوانه میشم رزومه عالی معدل بالای ۱۹/۵ شاگرد اول از کارشناسی وارشدم دو مقاله دارم هرجا میرم خانواده شهدا وجانبازان وایثارگران میخوان دارم دیوانه میشم دارم دیوانه میشم آینده مملکت با استخدامهای غیر منطقی ومعیارهای غلط به کجا خواهد رسید نمیدانم

    • محمدرضا

      این دولت فقط به فکر خودشونه بعد الکی میاین برای جوانها گریه میکنن که بیکارن از اون ور هم میلیارد میلیارد دزدی میکنن بعد میگن جمهوری اسلامی نگاه به این کشور های دیگه بندازید فقط بلدید بگید مرگ بر ...

    • شاهین

      لعنت بر هرچی دروغگو،این دولت..........اول بیچارمون کرد بعد سر همه رو کرد توی تلویزیون........

    • بدون نام

      خدایا فقط عذاب الهی را بر این مملکت نازل کن تا راحت بشیم از این همه دروغ و فساد و دزدی......

    • افشین

      من اهل گیلانم وقتی میخوایی تو مغازه فروشنده باشی حقوقی که به شما میدن اگه بگم خندتون میگیره حقوق ماهیانه همه مغازه ها 450 هزار تومن هستش اخه با این پول میشه خرج زن و بچه رو دراورد خدایی شما بگین

    • بیکار

      من کارشناس ارشد کامپیوتر 14 سال بیکارم منم حساب کنید جز بیکارها هنوز دارم نفس میکشم

    • محمدرضا مرزوقی

      سلام منم بیکار هستم بیکار ی اعصابوم خورده کرده بیکاری خلیی خسته من از دست بیکاری خسته شدم

    • بهنام

      خدا وکیلی ریئس جمهور درد بیکارا را نمیفمد مگه کار هست جمع کنید من بیکارم از سال 80لیسانس گرفته ام

    • بیکار

      منمم مهندس صنایعم چند ساله دنبال کار. الانم بیکارم

    • علی

      سلام
      منو از آمار بیکران کم کنید چون تصمیمم برای خودکشی قطعی است
      من میرم جهنم شما ها بروید بهشت

    • بدون نام

      نابودی و ترک جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها ، فقر و عقب ماندگی روستاها ، نداشتنن صنعت کشاورزی و دامداری قوی و فعال ، اشرافی گری و مصرف گرایی در جامعه ، چند شغله بودن قشر میانسال و کهنسال ، حقوق های نجومی و میلیونی کارمندان دولت ، سودهای بانکی که در نوع خود در دنیا بی نظیر و بی سابقه ست و این قبیل موارد موجب گرانی و تورم و از طرف دیگر موجب بیکاری جوانان و فقر و رکود در جامعه ایران شده است .

    • لاج

      منم هستم ارشد مکانیک بیکار

    • بیکار

      انقدر بیکار بودم.که حالا کار جدید پیدا کردم.شمردن بیکار مملکت.کار خوبی.خیلیا تازه مشغول این کارند

    • بیکار

      انقدر بیکار بودم.که حالا کار جدید پیدا کردم.شمردن بیکار مملکت.کار خوبی.خیلیا تازه مشغول این کارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج