جاباما
۴۸۰۶۶۲
۵۰۶۱
۵۰۶۱
پ

ماهی مرکب با چشم های عجیب

در اعماق اقیانوس آرام ماهی های مرکبی زندگی می کنندکه چشمان عجیب و ناهمسانی دارند. درهمین راستا دانشمندان تحقیقاتی را برای بررسی علت این ناهمسانی انجام داده اند.

خبرگزاری مهر : در اعماق اقیانوس آرام ماهی های مرکبی زندگی می کنندکه چشمان عجیب و ناهمسانی دارند. در همین راستا دانشمندان تحقیقاتی را برای بررسی علت این ناهمسانی انجام داده اند.

چشم چپ این ماهی بزرگ و زرد رنگ و چشم راست بسیار کوچکتر و شفاف است. کیت توماس زیست شناس دانشگاه دوک در کارولینای شمالی آمریکا که درباره این حیوان تحقیقی انجام داده می گوید: چشم های این ماهی بسیار عجیب هستند.

البته فرضیات زیادی درباره عملکرد چشم های ماهی وجود داشت اما چون در عمق ۳۳۰۰ فوتی دریا زندگی می کند، مطالعه آن بسیار مشکل است.

به همین دلیل توماس و همکارانش فیلم های ویدئویی مربوط به ۳۰ سال را که از آکواریوم تحقیقاتی انسیستو مونتری بی را بررسی کردند.

او متوجه شد چشم بزرگ به سمت بالا نگاه می کند و سعی دارد سایه ها را در مقابله نور کمرنگ خورشید شناسایی کند. چشم کوچکتر نیز به سمت پایین نگاه می کند و به دنبال بارقه هایی از نورهای درخشان طبیعی است.

مطالعه درباره این مخلوقات نه تنها درباره شکل گیری بینایی به انسان می آموزد، بلکه به محققان کمک می کند روبات ها و دوربین هایی با توجه به شرایط محیطی بسازند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
ماهی مرکب با چشم های عجیب
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج