۴۸۱۱۲۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

رقم کل دارایی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: کل دارایی معلمان در این موسسه شامل مانده واریزی اعضا، مانده واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی حدود ٤٣٦٩ میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار گزارش این خبرگزاری با عنوان «این روزها در صندوق ذخیره فرهنگیان چه می‌گذرد/ نیکدل: ۱۲ مدیر خودروی i۲۰ گرفتند»، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، توضیحاتی را ارائه کرده است.

در این توضیحات آمده است: «در حالی که نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت تحقیق و تفحص مشغول بررسی موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه هستند به نظر می‌رسد عده‌ای به صورت آگاهانه و پیشاپیش نهادهای نظارتی، موضوع بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را به هم مرتبط می‌کنند.

از سوی دیگر با وجود اینکه چند ماه تا پایان نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان باقی مانده و هنوز به طوری رسمی عدد و رقمی اعلام نشده است، برخی بر اختلاس هشت یا یازده هزار میلیاردی اصرار می ورزند در حالی که کل دارایی معلمان در این موسسه شامل مانده واریزی اعضا، مانده واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی حدود ٤٣٦٩ میلیارد تومان است بنابراین تکرار ادعای هشت هزار میلیارد تومان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان با دارایی‌های مؤسسه همخوانی ندارد.

همچنین آنچه که مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از نظارتی و اجرایی در مورد آن ابراز نگرانی کرده‌اند عمدتا مربوط به وام‌های بدون پشتوانه بانک سرمایه است که متاسفانه تلاش برخی جریان‌ها و افراد برای خلط آن با موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان به معنی سنگ‌اندازی در مسیر تحقیق و تفحص خواهد بود.

همچنین در حالی خبرگزاری فارس دوباره موضوع ارائه خودروهای خارجی به نقل از علی قطب الدینی مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و از مدیران قبلی شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان پرداخته که پیشتر موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جهت تنویر افکار عمومی، مطلبی را در آن رسانه محترم منتشر کرده بود و آقای قطب الدینی نیز واکنشی نشان نداد.

همان طور که قبلا نیز ذکر شد بنابر درخواست‌های مکرر معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی ارائه خودروهای خارجی در کنار خودروهای داخلی، توزیع خودروهای خارجی در دستور کار قرار گرفت و در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ طی فراخوان عمومی برای فرهنگیان عضو و ثبت‌نام از طریق سایت شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در یک مرحله تعداد ۳۲۷ دستگاه خودرو خارجی در بین فرهنگیان توزیع شد بنابراین رقم ۸۰۰ خودروی لوکس آن هم به مدیران موسسه کذب محض است. زیرا اولا تعداد خودروها ۳۲۷ دستگاه بوده و ثانیاً تعداد مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با محاسبه مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و حتی معاونان و مدیران موسسه و شرکت های تابعه به این رقم نمی رسد.

همچنین بر خلاف ادعای آقای قطب الدینی، فقط یک نفر از مدیران عامل شرکت های تابعه خودرو خارجی دریافت کرده و هیچ کدام از مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان خودرو خارجی تحویل نگرفته‌اند.

از سوی دیگر ادعای آقای قطب الدینی در مورد قیمت خودروهای مورد نظر به ارزش ۱۹۶ میلیون تومان نیز کذب است زیرا از تعداد ۳۲۷ دستگاه خودرو خارجی، ۲۳۹ دستگاه آن با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان، ۷۵ دستگاه با قیمت حدود ۱۱۷ میلیون تومان و تعداد ۱۳ دستگاه نیز با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان به فرهنگیان عضو موسسه واگذار شد که ۷۰ درصد آن به صورت وام و مابقی به صورت نقد و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از منابع شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است. البته توزیع این خودروها در زمان حضور خود ایشان در شرکت لیزینگ صورت گرفته بنابراین لازم بود اگر قصد افشاگری دارند آمار و ارقام را به صورت دقیق اعلام کرده و همچنین از نقش خودشان در این پروژه نیز سخن می گفت.

در عین حال همچنان که آن خبرگزاری محترم نیز تاکید کرده است، باید منتظر بود و دید که دستگاه های نظارتی که با جدیت کامل موضوع بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی می کنند، گزارش نهایی خود را منتشر کنند تا نگرانی های فرهنگیان معزز عضو موسسه و همچنین افکار عمومی را مرتفع سازند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلم بیچاره کی میتونه خودرو خارجی بخره؟
      لطفا به ما احترام بگذارید و ما را نادان فرض نکنید.
      ...

    • بدون نام

      پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 95 که از پاداش پایان خدمت همه ارگانها کمتر است چرا پرداخت نمیشود ولی چندین میلیارد تومان برای اختلاس وجود دارد

    • آموزگار

      درطی این چندسال که اگر خودرویی به فرهنگیان داده شده بصورت نقدواقساط هدف دلسوزی برای معلمان نبوده صرفا باتبانی وزارت آموزش وپرورش ووزارت صنعت ومعدن ونجات کارخانه های خودرو سازی از رکود وورشکستگی بود که دراوایل سال ۹۵ با دریافت ۱۸میلیون نقد و۱۴میلیون وام ازصندوق ذخیره فرهنگیان خودروی سمند که دربازار باقیمت حدود۲۹۵۰۰هزارتومان عرضه می شد باقیمت ۳۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان وبا سود آن مبلغی درحد ۳۶میلیون تومان آنهم با باصطلاح قرعه کشی به تعدادی معلم واگزار کردند درصورتیکه وام از صندوق ذخیره ازسرمایه خود فرهنگیان که هرماه ازحقوقشان کسر می گردد پرداخت شده ونباید سود دریافت شود ،سرانگشتی حساب کردیم حدود ۴میلیون تومان سود واختلاف قیمتی که نسبت به بازار یعنی ۳میلیون تومان دارد مجموعامبلغی حدود۷میلیون ضررمتوجه معلم بیچاره ای که این خودرو سمند لگن را به انها انداختند شده فقط بخاطر منافع شرکت ایران خودرو، وگرنه کی دلش به حال این قشر زحمتکش سوخته !!!!!!

    • بدون نام

      معلم حقوقش به اواسط ماه هم نمیزسه و اونوقت خودرو خارجی برادر دروغ کمتر بگو

    • بدون نام

      ایا ما معلمان که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم به پولمان خواهیم رسید که هر ماه از حقوقمان کم میشود

    • احسان

      خودتونید....

    • بدون نام

      نگران نباشید صندوق و دوباره پر می کنیم .بخورید نوش جونتون .ما فقط به تماشای جهان آمده ایم.....

    • احمدی

      سلام حتما معلم ها دور از جان شان وبلا نسبت اقایان هم دوتا گوش دراز دارند که کل سرمایه نزدیک ۵هزار میلیارد بوده و این قدر نیست اقای عزیز ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج