۴۸۱۳۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حضور پررنگ آیفون های قاچاق در بازار!

در حالیکه قرار بود با اعطای مجوز واردات رسمی برای گوشی‌ های آیفون، بساط آیفون های قاچاق برچیده شود اما با وجود ۲۴ شرکت واردکننده رسمی نه تنها آیفون قاچاق از بازار حذف نشده که همچنان حضور پررنگی دارد.

فارس: در حالیکه قرار بود با اعطای مجوز واردات رسمی برای گوشی‌ های آیفون، بساط آیفون های قاچاق برچیده شود اما با وجود ۲۴ شرکت واردکننده رسمی نه تنها آیفون قاچاق از بازار حذف نشده که همچنان حضور پررنگی دارد.

پس از ساماندهی بازار گوشی‌های آیفون که با هدف مقابله با واردات آیفون های قاچاق کالا و اعطای مجوز رسمی واردات انجام شد، نتیجه طرح ایراداتی را نشان می‌دهد.
حضور پررنگ آیفون های قاچاق در بازار!

طبق آخرین آمار، هم‌اکنون ۲۴ شرکت مجوز واردات قانونی گوشی آیفون را اخذ کرده‌ اند که تعداد شرکت‌ها زیاد است، اما علیرغم وجود این تعداد شرکت دارای مجوز، هم‌اکنون واردات قانونی جوابگوی نیاز بازار گوشی آیفون نیست. همچنان بازار با کمبود کالای آیفون مواجه است که خساراتی را به همراه دارد.

از گذشته و اکنون چند واردکننده بزرگ به صورت قاچاق گوشی آیفون را وارد کشور می‌کنند که این افراد از قدرت مالی زیادی برخوردار هستند.

اکنون با ورود رسمی ۲۴ شرکت به بازار واردات آیفون شاهد شکل‌ گیری شرکت‌ های کوچک با سرمایه‌ های اندک برای واردات کالای گران آیفون هستیم که در نتیجه این امر هر شرکت توان مالی محدودی برای واردات یک محموله کالا دارد.

به این معنا که یک شرکت با سرمایه یک میلیاردی در یک نوبت تنها ۳۰۰ گوشی آیفون ۳ میلیونی و شرکتی با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی ۳۰۰۰ هزار گوشی آیفون را می‌تواند وارد کشور و در بازار توزیع کند که این میزان جوابگوی نیاز بازار ایران نیست. همچنان که اکنون نیز در بازار بیشتر کالای وارداتی یکی از شرکت‌های مجاز وجود دارد.

در نتیجه تمایل بازار به گوشی آیفون بیشتر، واردات محدود رسمی و ادامه واردات غیررسمی، شاهد تخلف صدور کارت گارانتی بیشتر از تعداد کالای واردشده رسمی از سوی برخی شرکت‌های مجاز هستیم.

تجربه نشان می‌دهد ۲ تا ۳ نفر وارد کننده عمده غیر رسمی آیفون که پیش از این بازار را در اختیار داشتند از سرمایه بزرگی برخوردارند و این افراد به دلیل ذات تجارت خود با دولت همکار نمی‌کنند زیرا از عملی نشدن وعده‌های دولتمردان می‌ترسند.

همچنان که در دوره جدید قانونمند شدن ورود آیفون به کشور، این افراد جزء دریافت کنندگان مجوز رسمی واردات نبوده‌ اند و اکنون به تجارت خود مانند روال سابق ادامه می‌دهند.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج