جاباما
۴۸۱۴۲۱
۴ نظر
۵۴۸۷
۴ نظر
۵۴۸۷
پ

فرار از زندان در این کشور مجازات ندارد

بنا بر ماده ی ١٥٤ سیستم قضایی مكزیک اقدام به فرار از زندان مجازات ندارد، مگر اینکه با یک یا چند زندانی دیگر تبانی کند و یا رفتارهای خشونت آمیزی در طول فرار علیه دیگران از آنها سر بزند، در این صورت با شش ماه تا سه سال حبس مجازات خواهد شد.

وبسایت تابناک باتو : اگر یک زندانی در آلمان فکر فرار به سرش بزند، برای این کار مجازات نمی شود، به دلیل اینکه فرار از زندان در این کشور کاملا مشروع و قانونی است.

بنا بر این گزارش، بر خلاف قوانین سایر کشورها، آلمان زندانیانی را که از زندان ها فرار می کنند مجازات نمی کند.
فرار از زندان در این کشور مجازات ندارد
این در حالی است که در سایر کشورهای جهان فرار از زندان باعث افزایش مجازات، از دست دادن امتیازات های به دست آورده توسط زندانی و یا اقدامات تأدیبی مقتضی همراه شود تا به نوعی پیام و درس عبرتی برای اقدامات مشابه باشد، ولی این قضیه در آلمان شکل و سیاق دیگری دارد.

تاریخ وضع قانون فرار از زندان در آلمان به سال ۱۸۸۰ میلادی بازمی گردد. قانونگذاران آلمانی بر این باور بودند که آزاد بودن و تلاش برای دستیابی به آزادی فطری بشر است. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا فرار از زندان را غیرقانونی اعلام نکنند، ولی با وجود این، یک راز در ورای این قانون وجود دارد.
فرار از زندان در این کشور مجازات ندارد
در چه صورت فرار از زندان در آلمان جرم نیست؟!

فرار از زندان در آلمان مغایر با قانون این کشور نیست، ولی تنها در صورتی که زندانی در فرآیند فرار به دارایی های زندان آسیبی وارد نکند؛ بریدن میله ها با اره، ویران کردن حصار و دیوارها، آسیب رساندن به فرد دیگر از جمله این کارها هستند‌.
اگر زندانی در طول فرار یکی از این کارها را انجام دهد، مجازات می شود‌. به همین دلیل، تعداد خیلی کمی از فرار از زندان های آلمان با عدم مجازات روبه رو می شوند.

اتریش و مکزیک هم قانون مشابهی دارند، ولی در صورتی که زندانی در اثنای فرار پنجره را بشکند و از آن بیرون بپرد و یا به دارایی های زندان آسیب وارد کنند مجازات می شود.
فرار از زندان در این کشور مجازات ندارد
بنا بر ماده ی ١٥٤ سیستم قضایی مكزیک اقدام به فرار از زندان مجازات ندارد، مگر اینکه با یک یا چند زندانی دیگر تبانی کند و یا رفتارهای خشونت آمیزی در طول فرار علیه دیگران از آنها سر بزند، در این صورت با شش ماه تا سه سال حبس مجازات خواهد شد. در غیر این صورت، پس از دستگیری مجازات معهود خود را بدون کم یا زیاد از سر خواهند گذراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      وا یعنی چی

      پاسخ ها

      • محمد

        بطور ساده اگه زندانی فرار کنه مجازات اضافه تری نداره فقط درصورتی که ضرری به کسی یا وسیله ای هنگام فرار وارد کرده باشه باید مجازات بشه اگه فرار هم کنه باز پلیس تعقیبش میکنه و باید ادامه دوران محکومیتش رو بگذرونه اما به محکومیتش بخاطر فرار اضافه نمیشه

    • بدون نام

      گریتخن از بند جز سرشت آدمهاست و اگر در کشورهای متمدن همچین قوانینی وضع شود جای تعجب ندارد...
      آنجا باید تعجب کرد که مسئولین ما قوانین حقوق بشری این کشورها را اصلا قبول ندارند...

    • بدون نام

      پس چطوری فرار کنه، با درخواست کتبی ههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج