۴۸۲۲۷۹
۲۰ نظر
۵۰۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۲
پ

رسایی: خودِ روحانی به «حصر» رای داد

شعار آشتی ملی که از سوی خاتمی و اذناب وی مطرح شده است، در حقیقت چند هدف را دنبال می کند. طرح این موضوع در حقیقت خیانت به امنیت ملی است. این ادعا به معنای آن است که جمهوری اسلامی در حالت آسیب پذیری قرار دارد و در میان مردم دو دستگی وجود دارد.

حجت السلام رسایی در هفته نامه ۹ دی نوشت: ۲۵بهمن سالروز حصر سران فتنه است. به همین مناسبت در کنار طرح شبهاتی درباره حصر سران فتنه، طرح آشتی ملی نیز از سوی اصلاح طلبان در رسانه ها و در فضای مجازی مطرح شده است. درباره این تصمیم نظام اسلامی، سئوالات و شبهاتی مطرح می شود و این یادداشت در مقام پاسخ اجمالی به این شبهات است:


یکم- آیا حصر سران فتنه، با اهداف سیاسی و به منظور حذف رقیب صورت گرفته است؟

غلط بودن این ادعا روشن است. چون سران فتنه در 25 بهمن 89 یعنی یک سال و هشت ماه پس از آغاز درگیری های خیابانی، وقتی آنها برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در روز 25 بهمن سال 89 برنامه ریزی کرده بودند، محصور شدند. در حقیقت دلیل حصر آنها اقدامات براندازانه ایشان در کودتا و فتنه 88 نیست بلکه تلاش آنها برای انشقاق و تفرقه افکنی بین ملت در بهمن 89 است. اگر حصر آنها سیاسی و با هدف حذف رقیب بود، در فاصله این یک سال و هشت ماه، بهانه های موجه تری برای تصمیم گیرندگان این موضوع وجود داشت؟!

دوم- آیا حصر سران فتنه و کودتای سال 88 قانونی نیست؟
حصر آنها قانونی و مطابق اصل 176 قانون اساسی و از جمله اختیارات شورای عالی امنیت ملی است. این شورا بعد از برنامه ریزی سران فتنه برای برگزاری راهپیمایی در 25 بهمن، به اتفاق آرا تصمیم به حصر آنها گرفت. حکم حصر یک قرار تأمینی و برای حفظ نظم و امنیت است و نه یک قرار جزایی و قضایی. طبعا بعد از پایان دوره حصر، توقع این است که محاکمه قضایی سران فتنه و رسیدگی به جرایم آنها آغاز شود. سران کودتا و فته سال 88 بارها در بیانیه‌های مختلف (16بیانیه) و در مناسبتهای مختلف (13آبان، 16آذر، 25 بهمن) مردم را به تجمع و آشوب در خیابانهای تهران و شهرستانها دعوت کرده اند و عامل تخریب اموال عمومی و دولتی و کشته شدن 36 جوان بیگناه در کشور بوده اند.

سوم- سران فتنه بر اساس نظر کدام قاضی حصر شده اند؟
بدیهی است که سران فتنه، وقتی به قانون اساسی کشور تن ندادند، به حکم یک قاضی هم تن نخواهند داد. علاوه بر این، اگر دادگاه قضایی بررسی جرایم سران فتنه برپا شود، طبعا یکی از قضات محترم که با چند واسطه منصوب رئیس قوه قضائیه است باید به این پرونده رسیدگی کند. حالا به جای آن که یک قاضی با چند واسطه با حکمی که از رئیس قوه قضائیه اخذ کرده، بخواهد درباره سران فتنه نظر بدهد، علاوه بر رئیس قوه قضائیه، رهبر انقلاب به عنوان یک ناظر مطلع، عادل و منصف که در جریان تمام جزئیات جرائم عوامل و اطراف موضوع هست با تأیید مصوبه شورای عالی امنیت ملی، حصر سران فتنه را تایید کرده است.

چهارم- حصر سران فتنه اقدامی بی سابقه است!
حصر خانگی مجرمان توسط ولی و حاکم اسلامی، امری مسبوق به سابقه است. حضرت علی (ع) بعد از جنگ جمل، دستور داد تا 40 خانم اهل بصره لباس مردانه بپوشند و صورت‌های خود را بپوشانند و عایشه را تحت الحفظ به مدینه ببرند و بدون برگزاری دادگاه علنی و بنا بر حفظ مصالح موجود آن روز بلاد اسلامی در مدینه حصر کرد. امام امت (ره) در سال 61 و با افشای طرح کودتای صادق قطب زاده و معاونت سیدکاظم شریعتمداری دراین حرکت، در اقدامی تأمینی و تنبیهی شریعتمداری را در منزلش محصور کرد تا اینکه در فروردین 65 بر اثر بیماری سرطان مثانه در بیمارستان درگذشت. در کنار اینها باید اضافه کرد حصر حسینعلی منتظری در سال 71 را که با حکم شورای عالی امنیت ملی به دبیری حسن روحانی بود.

پنجم- چرا نمی گذارند حسن روحانی مشکل حصر را برطرف کند؟
حسن روحانی خودش از جمله افرادی بود که در بهمن سال 89 به عنوان یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی به حصر سران فتنه رای داده است. در حال حاضر نیز وی رئیس شورای عالی امنیت ملی است. اگر فکر می کند دلایلی که به خاطر آنها سران فتنه در سال 89 در حصر خانگی شده اند، برطرف شده، چرا موضوع رفع حصر را در جلسه این شورا مطرح نمی کند و به رأی نمی گذارد تا مسئولیت آن را از خود رفع کند؟

ششم- نظر امام خمینی درباره «حصر» سران فتنه، بدون «محاکمه» چیست؟
امام خمینی (ره) معتقد بودند کسانی که جرم مشهود دارند، نیاز به محاکمه ندارند. بر همین اساس از آنجا که جرم سران جنایتکار رژیم پهلوی مشهود بود، برای مجازات آنها اعتقادی به محاکمه نداشتند و می فرمودند: «اصلًا معنا ندارد محاکمه مجرم؛ محاکمه مجرم یک امرى است که مخالف با حقوق بشر است. حقوق بشر اقتضا مى‏کند که ما آنها را همان روز اول کشته باشیم براى اینکه مجرمند، و معلوم است که اینها مجرم هستند. آنکه باید براى او وکیل گرفت، آنکه باید به ادعاى او گوش کرد، او متهم است نه مجرم. اینها متهم نیستند، اینها مجرم هستند.» (صحیفه امام، جلد 6، صفحه 459) با این وصف و با توجه به عملکرد سران کودتای سال 88، قطعا اگر سران فتنه در دوره حیات امام خمینی(ره) آن تحرکات همسو با جریان برانداز را صورت می دادند، امام امت در پاسخ به کسانی که از محاکمه سران فتنه سخن می گویند، همین نکته را یادآور می شدند.

هفتم- طرح شعار آشتی ملی در این مقطع زمانی با چه هدفی صورت می گیرد؟
شعار آشتی ملی که از سوی خاتمی و اذناب وی مطرح شده است، در حقیقت چند هدف را دنبال می کند. طرح این موضوع در حقیقت خیانت به امنیت ملی است. این ادعا به معنای آن است که جمهوری اسلامی در حالت آسیب پذیری قرار دارد و در میان مردم دو دستگی وجود دارد. بدیهی است که القای چنین پیامی، بیش از هر کس دشمن بیرونی را برای تهدید بیشتر تحریک می کند. طرح «آشتی ملی» ازسوی اصلاح طلبان، در حقیقت چراغ سبز به ترامپ است که اگر قصد تهدید داری الان وقت آن است. از طرفی جریان اعتدال و اصلاحات، برای بازی انتخاباتی خود به دوگانه سازی «جنگ وصلح» نیاز دارد که تشدید تهدیدات آمریکا نیز مکمل این پروژه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز این رسایی حرف زد خخخخخ

    • پ د

      کسی نیست بگه رسایی توجز مردودیهاهستی

    • بدون نام

      مردم به تو نمره رد دادند لطفا برو خونه ات.
      اصلا این چیزی هم که نوشتی چه کمکی به حل مشکل میکنه.
      دیدی بلد نیستی به این خاطر رد شدی.

    • محمد

      سلام بر سانسورچي گرامي
      ظاهرأ نظرات هجو و بد و بيراه تاييد ميشه ولي نظر بنده خير. !

    • بدون نام

      دروبررسائی ولعنت برفتنه گران وحامیان آنها.ان شاالله رییس جمهوربه اصطلاح محترم هم دست ازحمایت این هابرداشته وباخاطره خوبی ریاست جمهوری سال بعدراتحویل فردی اصلح دهد

    • اسد

      رسایی تودیگه حرف نزن اصلا توچکاره ی مردمی هان!!!بگو بدانم نماینده ای، وزیری، وکیلی ،دادستانی به توربطی نداره .

    • بدون نام

      رسایی. در پی مطرح کردن خود. و تخریب. رئیس جمهور میباشد

    • بدون نام

      خودت میبری و خودت میدوزی

    • بدون نام

      اینقدر از مردم حرف میزنی یکبار هم شده در مورد تصمیمات بزرگ نظر مردم را در یک رفراندوم بگیرید

    • بدون نام

      مشکل اینه که در بین مردم نیستید و خبر نداری که اونها نسبت به شماها چه نظری دارند

    • بدون نام

      گفتید بعد از گذراندن دوران حصر، مگه محاکمه ای صورت گرفته که مدت آن تعیین شده باشه؟

    • بدون نام

      با توجه به پوست اندازی ملت ایران و تعدد جوانها و خارج شدن افراد قدیمی تر از جامعه قطعاً تفکرات جدیدتر و متفاوت تری را نسبت به اوضاع کشور شاهد هستیم

    • بدون نام

      نظر مردم کجای این نوشته بود؟

    • بدون نام

      شما در همین نظام رد صلاحیت شدی، اگه قبول داری که متخلفی بنابراین حق نداری نسبت به رفتار دیگران نظر بدی و کسی را متهم کنی و اگه قبول نداری که متخلفی ، پس چطور نتیجه‌گیری میکنی که محصوران قوه‌قضاییه را قبول ندارند، یعنی خودت هم قوه‌قضاییه را قبول نداری

    • ایرانی

      کی گفته امیرالمومنین آن خانم را محصور کرد چرا حرف مفت میزنید؟

    • بدون نام

      بروید خجالت بکشید از کشور ی که به اصطلاح دشمن می نامند ولی آزادی عقیده خیلی بیشتر از ما وجود دارد. زمانی که ترامپ رای آورد، چه راست یا دروغ، هزاران نفر در آمریکا بر علیه او به خیابان ها آمدند ولی بحث اینکه بگیر و ببندی در کار باشه و یا عاملان و رهبران آنها را فتنه گر بنامند! نیست. یعنی حق کسی که اعتراض علنی داشته باشد حتی اگر منجر به کشته شدن دهها و صدها نفر شده باشد باید بدون محاکمه حبسشان کنند و نتوانند حرفی بزنند! قطعا من با هر کسی در این خصوص صحبت داشته ام نظرشان این بوده که خیلی ها ترس از افشای حقایقی دارند که نباید فاش شود. در هر صورت خداوند آگاه به حال بندگانش است.

    • قاسمی

      انشاالله در انتخابات ریاست جمهوری مردم منتظر دم مسیحایی سید محمدخاتمی خواهندبود تامردم به انتخاب خاتمی عزیز رای دهند.تا مخالفان ببینند خاتمی در قلوب مردم جا دارد.

    • ناقوس

      هرمسئولی برای همه قاضی شده وداره داستان سرایی و خودنمایی میکنه هرکس سرش به کارخودش باشه وسمت و وظیفه خودش روبدونه خوب میشه

    • عماد

      کامنت18/37لایک

    • ابوالفضل

      هر کسی که علیه رسایی بود هیچ حرف منطقی نداشتن و همش دارن به سخره میگیرن در حالی که کاملا حرف رسایی درسته. ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج