جاباما
۴۸۲۵۷۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

احتمال استیضاح ترامپ

استاد علوم سیاسی دانشگاه ویسکانسین و مدیر مرکز تحقیقات انتخابات فضای کلی آمریکا بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید و رابطه آن با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی را تشریح کرد.

خبرگزاری ایلنا: استاد علوم سیاسی دانشگاه ویسکانسین و مدیر مرکز تحقیقات انتخابات در این دانشگاه در گفت‌وگو با ایلنا، فضای کلی آمریکا بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید و رابطه آن با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی را تشریح کرد.

تحقیقات «بری بردن»‌ روی انتخابات الکترال و نمایندگان متمرکز بوده است. وی همچنین تا کنون مقاله‌ها و کتاب‌های متعددی در این زمینه منتشر کرده است.

متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:
تاثیر سیاست‌های مهاجرتی ترامپ روی وجهه دولت جدید آمریکا و تعامل آن با جامعه جهانی چیست؟

بسیاری از کشور‌های جهان این سیاست‌ها را خصمانه دانسته و تا کنون در مقابل آن موضع‌گیری کرده‌اند، چرا که این سیاست‌ها وضعیت مهاجران را تهدید می‌کند.

در داخل آمریکا، کسانی که به ترامپ رای دادند، از تحقق شعار‌های انتخابی خرسند هستند. اما اکثریت رای‌دهندگان الکترال این دستورات را بر خلاف اصول قوانین کشور می‌دانند.

با توجه به در پیش بودن انتخابات در آلمان و فرانسه، در صورت پیروزی راستگرایان افراطی و همچنین روی کار آمدن ترامپ، چه سرنوشتی برای مهاجران و پناهجویان متصور است؟

برای مثال اگر آلمان را در نظر بگیریم، با توجه به این مسئله که این کشور پذیرای شمار بالایی از مهاجران است، در صورت بروز احزاب راست‌گرا با سیاست‌های ضد مهاجرتی چنین مسئله‌ای می‌تواند وضعیت این پناه‌جویان را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد. این مسئله در رابطه با فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی نیز صادق است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال استیضاح ترامپ است. این مسئله تا چه حد می‌تواند درست باشد؟

این مسئله در حال چندان مطرح نیست اما اگر در آینده مسائلی چون تضاد منافع یا سیاست‌های خاص اتخاذ شده گسترده‌تر شده و از منظر قانونی وضعیت جدی‌تری پیدا کند، ممکن است این مسئله نیز بیش از پیش در محافل مطرح شود.

با توجه به روابط خوب پوتین و ترامپ، لغو تحریم‌ها علیه مسکو تا چه حد محتمل است؟

مواضعی که تا کنون ترامپ در قبال پوتین اتخاذ کرده بسیار متناقض بوده و خیلی از این مواضع بیشتر تنها در حد شعار‌های انتخاباتی بوده است. در نتیجه با توجه به پیچیدگی‌های روابط میان دو کشور هنوز آینده این روابط مبهم است.

با توجه به مواضع متناقض ترامپ در قبال «سیاست چین واحد»‌ چه آینده‌ای برای روابط پکن و واشنگتن پیش‌بینی می‌کنید؟

مسئله چین نیز مانند روسیه بیشتر در حد شعار‌های انتخاباتی بوده و مثلا بسیاری از منافع آمریکا در روابط با چین تا کنون در موضع‌گیری‌ها انعکاس نداشته است. این موضوع باعث شده که مواضع اتخاذ شده بسیار متناقض باشد. نمونه دیگر این نوع موضع‌گیری مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس است. ما شاهد این هستیم که اظهارات ترامپ در این خصوص تا کنون بارها تعدیل شده است.

دلیل قرار نگرفتن عربستان در فهرست‌ حکم مهاجرتی ترامپ چیست؟

من از دلایل این انتخاب‌ها بی‌خبرم اما به طور حتم نباید روابط تجاری میان عربستان و آمریکا را نادیده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج