۴۸۲۹۲۳
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

وطن امروز: واژه «آشتی ملی» را نجس نکنید

اگر چند ماه مانده به انتخابات، دوباره دل‌تان هوس «پست» کرده است این همه «پَست» نباشید و آنچه «هست» را بگویید نه آنچه «نیست»! نه! این مردم با هم قهر نیستند که اندک نیازی به نسخه «آشتی ملی» داشته باشند!

حسین قدیانی در وطن امروز نوشت: برای ثبت در تاریخ می‌نویسم: رهبری که چهارشنبه هفته پیش، باز هم بر لزوم قهر انقلابی با فتنه‌گران علیه ۴۰ میلیون رای انتخابات ۸۸ تاکید کردند و دوباره نشان دادند به این راحتی‌ها قصد گذشتن از حق‌الناس آرای مردم را ندارند، همان رهبری هستند که روز دوشنبه ۲۱ تیر ۷۸ در یک سخنرانی عمومی از حق شخصی خویش گذشتند.
بنابراین آنچه برای حضرت آقا هیچ موضوعیتی ندارد، حب و بغض شخصی است و آنچه برای ایشان واجد اهمیت مضاعف است، حق و حقوق مردم است. سال ۸۸ قریب ۴۰ میلیون رای درون صندوق آرا ریخته شد لیکن جماعتی خواهان ابطال کل آن انتخابات شدند، چرا که رای اکثریت طبق میل‌شان نبود! بعضی از این جماعت شگفتا! خودشان دقیقا با همین سازوکار رئیس‌جمهور شده بودند! با وجود این، بی‌هیچ سندی، نظام را متهم کردند به تقلب! و «تقلب» را کردند «اسم رمز آشوب» تا دشمن خبیث ناظر بر ناآرامی چند خیابان مهم ام القرای جهان اسلام، فرصت را برای وضع تحریم‌های معروف به فلج‌کننده، مغتنم بشمرد!
جماعت وقیح، با فتنه بزرگ خود آبرویی از این مردم و از این نظام بردند که بعید می‌دانم در تمام عمر نزدیک به ۴۰ سال جمهوری اسلامی سابقه داشته باشد. حالا اما چند ماه مانده به یک انتخابات ریاست جمهوری دیگر، نامه می‌نویسند که بیایید با ما آشتی کنید! البته این اقل از صداقت را هم ندارند، چرا که مگر ملتی که با وجود همه تفاوت سلیقه‌ها و حتی اختلاف عقیده‌ها، همه با هم متحد و یکصدا هر سال ۲۲ بهمن را در شمایل حماسه‌ای بزرگ‌تر از سالیان قبلش برگزار می‌کنند، احتیاجی به چنین نسخه‌ای دارند؟! مگر ملتی که با وجود رای به نامزدهای غیریکسان، وقت لزوم، حماسه ماندگار «۹ دی» را در یک صف واحد، سراسری و حقیقتا ملی می‌آفریند، احتیاجی به چنین نسخه‌ای دارد؟! مگر ملتی که روز انتخابات، صف دور و دراز و پررمز و راز رای‌گیری را مبدل به خاری در چشم دشمن قسم خورده می‌کند، احتیاجی به چنین نسخه‌ای دارد؟!
پس اگر چند ماه مانده به انتخابات، دوباره دل‌تان هوس «پست» کرده است این همه «پَست» نباشید و آنچه «هست» را بگویید نه آنچه «نیست»! نه! این مردم با هم قهر نیستند که اندک نیازی به نسخه «آشتی ملی» داشته باشند! آنچه اما «هست» فی‌الواقع تمنای شما برای نشستن دوباره روی صندلی است! یعنی هنگام منت‌کشی هم حاضر نیستید برای لحظه‌ای از برج عاج تکبرتان پایین بیایید و بدون هزینه از واژه مقدس «ملی» مایه از خود غیرملی‌تان بگذارید؟! ممنون می‌شویم نجس نکنید این واژه مطهر را! از جمله مهم‌ترین مظاهر «ملی» همین صف دشمن‌شکن روز انتخابات است که شما اندک حرمتی برایش نگه نداشتید و ۴۰ میلیون رای شمارش شده را به هیچ گرفتید و با پرهیز از پیگیری اعتراض‌تان از مجاری قانونی، رسما ثابت کردید که «انتخابات بهانه است؛ اصل نظام نشانه است»!
می‌رود محل حضور، محل حماسه، محل وحدت، محل سرنوشت تا اولین رای را درون صندوق انتخابات بیندازد؟! واقعا چه کردید شما با حرمت آن پدر شهید روستایی؟! واقعا چه کردید شما با حرمت رای‌اولی‌های انتخابات ۸۸ که با کلی امید و آرزو و نشاط آمده بودند آرزوی بزرگ خود را بدل به خاطره‌‌ای شیرین کنند؟! به چه حقی تلخ کردید این خاطره را؟! مگر حتی همان سال ۸۸ که تنور رقابت، داغ‌تر از حد معمول بود، مردم در روز انتخابات، جلوه‌ای جز «اتحاد» داشتند و بذری جز «وحدت ۴۰ میلیونی» در زمین صندوق آرا کاشتند که اینک دعوت‌شان می‌کنید به آشتی با هم؟! از قضا، آنچه بعد از روز انتخابات، محل بعضی بگومگوها میان مردم شد، ناشی از ادعای دروغ شما بود لیکن هر چه بیشتر معلوم شد «انتخابات بهانه است؛ اصل نظام نشانه است» ‌اهداف شوم شما هم بیشتر برای مردم معلوم شد و معلوم شد که حقیقتا اصل انتخابات، بهانه است و نشانه، اصل دیگری است!
و از ورای فهم همین مهم بود که یوم‌الله ۹ دی تجلی حضور «همه مردم» شد در «همه کشور»! و آنقدر خودجوش و درون‌زا که در بعضی شهرها یک روز پس و پیش این یوم‌الله هم یوم‌اللهی دیگر آفریده شد. اینک چه مضحک که دعوت‌کننده این مردم به «آشتی ملی» شما پرچمداران اختلاف و علم‌داران دروغ بزرگ تقلب باشید! سال ۸۸، دست‌اندرکاران انتخابات که عمدتا امنای مردم و خود مردم هستند، ۴۰ میلیون رای را شمردند، ۴۰ میلیون رای! آسان است؟! و اما شما به همه این ۴۰ میلیون عدد لگد تمرد از قانون زدید و زحمات رای‌دهنده و رای‌شمارنده را نادیده گرفتید و خستگی‌ها را به تن باقی گذاشتید و باغی شدید علیه مردم و رای‌شان! بشمار ببینم آقای مدعی، از یک تا ۴۰ میلیون چقدر زمان می‌برد؟! ۴۰ میلیون بار آن هم در همه رسانه‌های مکتوب و مجازی، با صدای رسا باید بگویید «غلط کردیم» و این «غلط کردیم» را آنقدر باید تکرار کنید که همه از دوست گرفته تا دشمن، بشنوند والا اذعان به عدم تقلب در انتخابات ۸۸ تنها در جلسات خصوصی حلال هیچ مشکلی نخواهد بود! مگر خصوصی، فتنه کردید و مگر خصوصی بر طبل دروغ بزرگ تقلب کوفتید که حالا خصوصی اعلام می‌کنید که «بله! معتقد نیستیم تقلب شده!» در نهایت لازم است اشاره کنم که هر تمنایی برای آشتی، آدابی دارد! فتنه سال ۸۸ اما تصادف ۲ ماشین در میدان انقلاب نبود و «قهر قهر تا روز قیامت» ۲ کودک خردسال هم نبود! لذا تمنای آشتی هرگز جدی نخواهد شد الا با عمل به موارد زیر:
یک- اذعان عمومی به اینکه سال ۸۸ تقلب نشد.
دو- عذرخواهی از مردم و نظام
سه- تلاش حداکثری در مقام عمل برای برگرداندن آبرویی که بردید.
چهار- تلاش حداکثری در مقام عمل برای لغو آن دسته تحریم‌هایی که مشخصا فتنه شما باعث وضع آن شد.
پنج- مشاهده توبه واقعی در گفتار و رفتار بعدی شما، فی‌المثل اینگونه نباشد که از تمنا برای آشتی خود با نظام تعبیر به «آشتی ملی» کنید.
این همه را انجام دهید به انضمام گرفتن رضایت تک‌تک این ۴۰ میلیون رای، بعدش آنچه بزرگ است، خداوند بزرگ است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نجس کسانی هستند که ... و کسی حق اظهار نظر ندارد

      پاسخ ها

      • علی

        این همه صحبت شده شما فقط "نجس" رو واسه خودت برداشتی؟! فتنه گران باید محاکمه بشن. ختم کلام.

    • بدون نام

      سایپا رو چپاول كردی و هزاران كارگر رو بدبخت

    • بدون نام

      شما چرا همیشه حضور مردم را به نفع خود مصادره می کنید این مردم همان هایی هستند که در سال 92 شما را رد صلاحیت کردند، در 22 بهمن برای انقلاب به میدان آمدند نه برای شما

    • بدون نام

      نجس کسی است که ..آقارهبرمال همه است.نظرحضرت آقا برای همه محترم دیگه شماچهم یفرمایید

    • بدون نام

      محمدخاتمی روی هرچه دست بگذارد آن را از حرمت می اندازد.

      پاسخ ها

      • saman

        جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی، پسرخالتو که صدا نمیکنی،رییس جمهور اسبقه،....

    • کاربر

      آقا فرمودند کسی با کسی قهر نیست که آشتی بکند.

    • روح ک ش

      چشم نمیکنیم

    • بدون نام

      حساب حکومتیهابامردم جداست...اگربرسر سرمایه این مملکت نگون بخت دعواداریدهیچ ربطی به مردم بی تفاوت ندارد.

    • بدون نام

      احسنت و درود.واقعا فتنه گر نجس است

    • کاربر

      دست به سانسورتم خوبه ها!

    • علی

      فتنه گران ۸۸ باید اعدام میشدند.حالا هم به جای عذرخواهی از رهبر و مردم ،می گویند ما ملت ایران برویم با آنها آشتی کنیم.ما تا آخرین لحظه زندگی از دشمن بیزاریم.خواه داخلی خواه خارجی.آشتی ملی وجود ندارد مردم را به شک انداختند و عده ای را خام کردند آن عده عوام هم فکر کردند میتوانند کاری بکنند اما مردم در ۸ و ۹ دی پاسخ شان را کوبنده دادند.قطعا ریشه ی این دشمنان داخلی و ریشه دشمنان خارجی یکی ست.«و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین».

    • بدون نام

      خدارو شکر که درموردش حرف زدین اونم با این ادبیات
      پس چیزی هست که ترس برتون داشته
      باس عرق شرم بیاد رو پیشونیت

    • صادق

      میشه یکی برا من روشن کنه این عدد 40 میلیون از کجا اومده؟؟

    • ali

      وطن امروز شما برو یکم مطالعه کن تا فرق ازادی بیان و انتقاد رو با تهمت و چرت گویی بفهمی

    • بدون نام

      احمدی نژادسال ۸۸درباره اومدو تورم که چه عرض کنم باباجدتورم رو باخودش برای مردم به ارمغان آورد.جهش دلار سکه مسکن خودرولوازم.خانگی و...همه روهم انداخت گردن تحریمها. ....... تورم وحشتناک پیامداون هم رکوداقتصادی که هنوزهم تاپایان چهارسال ریاست جمهوری دولت روحانی هم این رکودبراقتصادماسایه افکنده وروحانی که هیچ باباجدروحانی هم نمیتونه حالاحالاها این رکودروازبین ببره. اختلاس هاهم که جای خود. کمراقتصادروشکست. ...... فقط این وسط مردم بدبخت قربونی شدند.

    • بدون نام

      چه طرز صحبت کردنه آخه!!!

    • جناحی

      ما باید باهم متحد بشیم ازهرحذب وجناحی که هستین برای تقویت مردم ازنظر اقتصادی وپشت سرگذاشتن بحران(تورم رکودی)همه از خدتون شروع کنید ما بایدملتی معتقد ومتکی به خودمون باشیم ما میتونیم شعار مرگ بر صهیونیسم رو عملی کنیم نه بافریاد زدن توخیابون بلکه جهد کوشش مضاعف وحمایت ازهم مثل آلمان .ژاپن.ودرآخربا ادعای تاریخ گذشته ما به ترقی نخواهیم رسید باید خاضعانه با دنیا مدارا
      کنیم وپله پله بیایم بالا واین خیر خواهی تمام مسءولین کشور رو میطلبه .ومن الله توفیق

    • بدون نام

      اولا خاتمی دکتر نیست این را خودشم بیان کرده ، ثانیا حنایش دیگر رنگی ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله خوبه که اینقدر صداقت داشته و این نشانه بزرگیشه نه مثل وزرا و معاونین دولت سابق که مدرک کاردانی داشتن و خودشونو دکتر معرفی می کردن! دیدیم که چجوری گندش دراومد و دامن گیرشون شد!و در نهایت احمدی نژاد فرمودن:مدرک تحصیلی کاغذ پاره‌ای است که برای خدمت به مردم نیازی بدان نیست.

    • بدون نام

      شما متاسفانه واژه وطن را نجس کرده‌اید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج