جاباما
۴۸۲۹۳۸
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

بدون در نظر گرفتن اینکه چه روشی مناسب تر است؛ اما خوردن غذاهای کرمی و خامه‎ای مثل کره بادام زمینی یا نوتلا با انگشت دست خوشمزه‌تر است. به نظر می‌رسد این کار، صمیمیت را به غذا اضافه می‎کند و مزه‎اش را هم بهتر.

وبسایت تکرا - مصطفی عرب: بدون در نظر گرفتن اینکه چه روشی مناسب تر است؛ اما خوردن غذاهای کرمی و خامه‎ای مثل کره بادام زمینی یا نوتلا با انگشت دست خوشمزه‌تر است. به نظر می‌رسد این کار، صمیمیت را به غذا اضافه می‎کند و مزه‎اش را هم بهتر.
قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

طراحی با نام Andreas Fabian و سرآشپز Charles Michel، اولین ظروفی را ساخته‎اند که از همین روش خوشمزه تر کردن غذا با انگشتان دست استفاده می‎کند و همان و طعم را به غذا می‎دهد. قاشقی که این کار را می‎کند، Goûte نام دارد. این قاشق به شکل اشک است و از شیشه و چوب ساخته شده است. پژوهش‎های اولیه نشان می‎دهد خوردن غذا با آن برای مردم واقعا خوشمزگی غذا را افزایش می‎دهد!

قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

تئوری پشت قاشق Goûte بر اساس مطالعه‎ای از Charles Spence و Vanessa Harrar است که در سال ۲۰۱۳ مطرح شد. چیزی که آن‎ها فهمیدند این بود که ظروف مورد استفاده افراد در طعم غذا تاثیر دارد. وزن، رنگ، اندازه و شکل ظرف، همگی بر روی طعم غذا تاثیر دارند و حتی می‎توانند ارزش غذاها را از نگاه افراد تغییر دهند. طبق این پژوهش، زمانی که ماست با یک قاشق پلاستیکی سبک‎تر از خود خورده می‎شود، سنگین‎تر و گران‎تر از زمانی که با یک قاشق سنگین‎تر از خود خورده می‎شود، احساس می‎شود.

قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

طراحی Goûte با اضافه کردن یک دسته به انگشتان دست با یک پرینتر سه بعدی صورت گرفت. از آنجا بود که Fabian تصمیم گرفت آن ‎را انتزاعی‎تر کند و شیشه به عنوان ماده سازنده آن انتخاب شد، او می‌گوید، شیشه هنگام خوردن زیبا به نظر می‎رسند. Goûte در سه نوع چوبی و از چوب گلابی، چوب افرا و چوب زیتون ساخته شده است. نوع چوبی بیشتر برای عسل مورد استفاده قرار می‎گیرد.

قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

برای امتحان، Fabian و Michel به آزمایشگاه تحقیقاتی Crossmodal در آکسفورد رفتند. این آزمایشگاه بر روی ادراک مولتی-سنسوری تمرکز دارد. آزمایش‌ها نشان داد که طعم ماست هنگام استفاده از قاشق پلاستیکی متفاوت بود. در واقع با قاشق Goûte، خوشمزه‎تر و خامه‎ای تر به نظر می رسید.

قاشقی که طعم غذا را بهتر می‎کند!

طبق گفته مجله Fast Company، او خواست تا آزمایش را در آشپزخانه انجام دهد. Fabian و Michel امیدوار بودند تحقیقشان را در مجله اکادمیک Frontiers منتشر کنند. کار آن‎ها بخشی از یک سوال بزرگ‎تر بود که Fabian منتظر جوابش است؛ آیا تغییر روند غذا خوردن باعث سالم غذا خوردن افراد می‎شود؟ آزمایش بعدی او با یک قاشق کروی بود. ایده این است که وقتی افراد وزن چیزی که می‎خورند را حس کنند، حس بهتری خواهند داشت.

تمام قاشق‌های Goûte دست ساز بریتانیا هستند و از وبسایت آن هم قابل خریداند. قیمت قاشق شیشه‌ای ۳۰ دلار و قیمت انواع چوبی آن نیز در همین رنج قیمتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج