۴۸۳۲۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ریزگردها پروازهای فرودگاه بوشهر را مختل کرد

مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر گفت: ریزگردها در فضای استان بوشهر باعث شد تا برنامه های پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بوشهر در روز یکشنبه با مشکلاتی روبرو شود.

خبرگزاری ایرنا: مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر گفت: ریزگردها در فضای استان بوشهر باعث شد تا برنامه های پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بوشهر در روز یکشنبه با مشکلاتی روبرو شود.

سمیرا میرزایی افزود: پرواز ۴۰۷ شرکت ایران ایر تهران - بوشهر که قرار بود ساعت ۷:۵۰ در بوشهر فرود آید به علت گرد و غبار و کاهش دید افقی به یکهزار و ۲۰۰ متر در فرودگاه بوشهر بناچار، مسیر خود را به سمت شیراز تغییر داد و در فرودگاه آن شهر بر زمین نشست.

وی اضافه کرد: به همین دلیل سرانجام پرواز ۴۰۶ این شرکت به مقصد تهران که قرار بود ساعت ۸:۳۵ از فرودگاه بوشهر انجام شود، هنوز مشخص نیست.

میرزایی اظهار کرد: همچنین پروازهای روز گذشته شرکت هواپیمایی کاسپین با شماره های ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ از مشهد به بوشهر و بالعکس که باید ساعت ۱۰:۴۰ صبح وارد فرودگاه بوشهر می شد و ساعت ۱۱:۴۰ به مقصد مشهد پرواز می کرد با ۱۷ ساعت تاخیر در امروز انجام شد.

وی بیان کرد: پرواز ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ مشهد - بوشهر ساعت ۳:۱۰ بامداد روز یکشنبه وارد فرودگاه بوشهر و ساعت ۴:۰۰ صبح به مقصد مشهد پرواز کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه ۷۰ پرواز فرودگاه مشهد دیروز با تاخیر انجام شد در باره علت تاخیر این پروازها اظهار کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد و برخی دیگر از فرودگاههای کشور در چند روز گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل کاهش دید کافی روبه رو بودند و سرمای زیاد سبب شد تا باند فرودگاه یخ بزند.

مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر بیان کرد: از طرف دیگر بارش برف حرکت هواپیماها را هم مشکل کرده است به همین دلیل عملیات یخ زدایی باید بعد از مسافرگیری انجام شود.

میرزایی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی انجام عملیات یخ زدایی قبل از شروع پرواز ممکن است زمان بر باشد که این شرایط برای پروازهای عصر دیروز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد و مشکل برطرف شد.

وی گفت: همچنین پرواز ۴۱۲۴و ۴۱۲۵ شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد - بوشهر و بالعکس نیز به دلیل نقص فنی و بدی آب و هوا لغو و قرار شد این پرواز امروز ساعت ۱۷ انجام شود.

آلودگی هوا در بوشهر ۱۰ برابر حد استاندارد جهانی اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:کیفیت هوای بوشهر در ساعت ۸ صبح روز جاری یکهزارو ۵۱۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده است که این مقدار ۱۰ برابر حد استاندارد و در وضعیت خطرناک قلمداد می شود.

حسین دلشب روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: منبع توده گرد و غبار موجود در استان بوشهر از کشور سوریه آغاز در کشور عراق تشدید و از سمت خوزستان وارد این استان شده است.

وی یادآورشد:پدیده ریزگردها دربوشهر از ساعت ۱۵ روز گذشته با مقدار اولیه ۲۴۰میکرگرم بر متر مکعب مشاهد شد و اوج آلودگی هوا مربوط به صبح امروز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: ریزگردها درشهر گناوه نیز از ساعت ۱۴ روز شنبه با مقدار اولیه ۳۳۰میکرو گرم مشاهد شد و بالاترین آلودگی ها مربوط به ساعت ۱۷ با مقدار یکهزارو ۶۵۰میکرگرم ۱۱ برابر حد استاندارد است.

دلشب گفت: ریزگردها در عسلویه نیز ساعت ۲۴ شنبه شب با مقدار اولیه ۱۷۷ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد و ساعت ۸ امروز این مقدار به ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که حدود دو برابر حد استاندار است.

وی اظهارداشت:کیفیت هوا در شهرستان کنگان نیز با توجه به وجود ۳۳۱ میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۸ صبح امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

این مقام مسئول افزود:کیفیت هوا در شهر برازجان نیز صبح امروز با ۵۱۱ میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد استاندارد و وضعیت خطرناک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط یک روز هوای بوشهر پاک بوده است .

دلشب افزود:در مدت یادشده ۱۴۵ روز هوای بوشهر سالم ، ۱۱۰ روز ناسالم برای گروههای حساس ، ۳۴ روز ناسالم برای همه گروهها، ۶ روز بسیار ناسالم و ۱۰روز نیز خطرناک است.
بدلیل وضعیت کیفیت هوا امروز مدارس شهرستان های گناوه و دیلم در تمام مقاطع ، شهرستان بوشهر نوبت صبح پیش دبستانی و دبستان و بعد از ظهر نیز همه مقاطع تعطیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج