۴۸۳۲۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ تنوع بحران در ایران

اگر روزی روزگاری می‌گفتند که ایران کشور متنوعی در آب و هوا و محصولات کشاورزی است، در حال حاضر باید بگوییم ایران کشور خیلی خلاق و متنوعی در زمینه انواع بحران‌های زیست محیطی است.

شاهين قدياني در ضمیمه طنز روزناهمه قانون نوشت:

اگر روزی روزگاری می‌گفتند که ایران کشور متنوعی در آب و هوا و محصولات کشاورزی است، در حال حاضر باید بگوییم ایران کشور خیلی خلاق و متنوعی در زمینه انواع بحران‌های زیست محیطی است. یعنی در حال حاضر شما می‌توانید به اهواز رفته و گردوخاک خالص عراق را در تاریکی و قطع برق استشمام کنید سپس به جنوب کشور رفته و با سیل سلفی بیندازید. از همان پایین با قایق سوار آب‌های سیل شده و‌ به سیستان و بلوچستان و خراسان رفته و بخش دیگری از سیل را ببینید.
بعد به گیلان رفته و از داخل برف‌ها تونل بزنید. بعد برگردید تهران و طبق معمول همیشه دود بخورید. تازه همه این‌ها در حالی است که از یک هفته قبل همه دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با بحران بسیج شده بودند وگرنه احتمالا تا الان کل استان فارس را جوری آب برده بود که تکه‌هایش را از داخل جزیره کیش باید جمع می‌کردیم. البته برای استان خوزستان کلا پیش‌بینی و ستاد بحران و این سوسول‌بازی‌ها نداریم. چون همیشه طوری آب و برق قطع است و هوا در گردوخاک فرو رفته که ستاد بحران نامش را به ستاد امور عادی روزمره تغییر داده و اگر یک روز شاخص‌های آلودگی هوا به وضعیت عادی برسد همه دستگاه‌ها نگران می‌شوند که کجای کار ایراد داشته است.
در تمامی بحران‌ها هم چند تا مورد هست که همیشه پای ثابت هستند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها راه‌های مواصلاتی است. یعنی هنوز اخبار ساعت 21 شروع نشده اخبارگوی محترم در حال تکرار جمله «سیصد محور مواصلاتی مسدود شد» هست. حالا اینکه این محورهای مواصلاتی تنگ است یا کوتاه است یا کلا چه ایراد بنیانی دارد که هنوز چهارتا ابر توی آسمان نیامده بند می‌آید و به این راحتی‌ها هم باز نمی‌شود، مسئولان مربوطه بهتر می‌دانند. قطع برق هم که کلا به صورت اشانتیون روی تمام پدیده‌های طبیعی هست. یعنی انقدر تجهیزات و سیم‌های برق شانه به شانه استاندارهای جهانی جلو می‌رود که هنوز توده هوا توی آنتالیاست اینجا باید شمع‌ها را از توی کابینت‌ها پیدا کرد.

فقط در اینجا از مسئولان برخی استان‌­ها مانند گلستان و مازندران که خیلی وقت است بی­‌سروصدا و بدون بحران در حال گذران امور هستند، درخواست می‌کنیم برای تنوع هم که شده یک آبگرفتگی‌ای، قطع برقی، گازی چیزی ایجاد کنند تا مردم منطقه در هنگام بروز بحران‌های شدیدتر، با دیدارهای تدارکاتی مناسب و آمادگی کافی برخورد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج