۴۸۳۸۶۵
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

آیت‌ الله علوی‌ گرگانی: در قم کنسرت برگزار نکنید

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برگزاری کنسرت‌های حاشیه‌دار در برخی شهرهای کشور گفت: باید مواظب مسائل دینی بوده و تا جایی که امکان دارد مسائل دینی اعمال شود که شأن قم تاب جشن‌های آن‌چنانی و ناهنجار را ندارد.

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برگزاری کنسرت‌های حاشیه‌دار در برخی شهرهای کشور گفت: باید مواظب مسائل دینی بوده و تا جایی که امکان دارد مسائل دینی اعمال شود که شأن قم تاب جشن‌های آن‌چنانی و ناهنجار را ندارد.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: استان قم از جایگاه ویژه و اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل وجود اداره فرهنگ و ارشاد یک امر نافع خواهد بود.

وی بابیان اینکه اگر در قم حرکتی غیرشرعی رخ دهد اعتراض به آن از تمام جهان شنیده می‌شود، افزود: پیش نیامدن اتفاق ناخوش آیند در قم به اداره فرهنگ و ارشاد بستگی دارد ازاین‌رو باید مواظب باشید تا در قم حرکت نامناسبی رخ ندهد که نمی‌توان جواب ملت را داد.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: باید مواظب مسائل دینی بوده و تا جایی که امکان داشته مسائل دینی اعمال شود که شأن قم تاب جشن‌های آن‌چنانی و ناهنجار را ندارد.

وی با اشاره به اینکه وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سخت است، تصریح کرد: به دلیل اینکه قم خانه علما و مراجع بوده، بار کاری اداره فرهنگ و ارشاد در این استان بسیار سنگین است ازاین‌رو باید مواظب باشید تا اتفاقی ناخوش آیند رخ ندهد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد ضمن اینکه باید از قم مراقبت کند باید تفکرش هم فرا استانی باشد، همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم باید ناقل باشد و مسائل را به وزارت ارشاد منتقل کرده تا آن‌ها از مسئولیت و سمت خود برای پیشگیری استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از جشن‌ها و کنسرت‌هایی که در قم برگزار می‌شود جلوگیری کرد، ابراز کرد: پست وزارت ارشاد از همه وزارت خانه‌های دیگر مهم‌تر بوده به دلیل اینکه اداره فرهنگ و ارشاد با دین مردم سروکار دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با توصیه به مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قم، بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با مراجع همراه باشد و از رهنمودهای آنان نهایت استفاده را ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      والله .من فعلن کاری ندارم که برگزاری کنسرت وکنسرو ومطربی ورقاصی کجا درسته وکجا درست نیست.ولی میگم مشکل ما تورمه،بیکاریه،نبود مسکن بدای جوونا.من نمیدونم چرا دولت چند وقته پیچیده به کنسرو وکنسرت وموسیقی.اخه آدم زمانی موسیقی گوش میده که دلش خوش باشه ما وقتی مشکلات مهمتری داریم کنسرت وموسیقی میخایم چی کار.اینا همه پول میخاد .مگه اینکه دولت دلش برای پولدارا میسوزه .

    • بدون نام

      "مردم همیشه عزادار باشید، زیر فشار تورم و گرونی و بیکاری یه کم شادی میخواید چیکار، افسرده تر باشید"
      من خودم آدم مقیدی هستم اما واقعا این مراجع و درک نمی کنم.

    • ali

      افشین پس به وزیر فرهنگ باید بیاییم بگیم بیاد مشکل بیکاری رو حل کنه؟
      هر وزیر وظیفه ی مشخصی داره و کار وزیر فرهنگ هم رسیدگی به این موضوع هست لطفا عوام فریبی نکنید

    • بدون نام

      ۲٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – :

      بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعهُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوهُ و لا تَدخلُه الملائکه.

      امام صادق – علیه السّلام – فرمود:

      خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها  و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند.

      «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰»

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وظیفه وزارت ارشاد اینه و مشکلات کشور مربوط به یه افرادی دیگس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج