جاباما
۴۸۵۰۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معرفی مهمترین انواع برندینگ

ساخت برند یکی از مهمترین جنبه های گسترش یک کسب و کار است. از این کار برای آگاه سازی از نام تجاری و افزایش صدای مصرف کننده استفاده می شود. برند سازی همچنین به کسب و کارتان هویت می بخشد.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: ساخت برند یکی از مهمترین جنبه های گسترش یک کسب و کار است. از این کار برای آگاه سازی از نام تجاری و افزایش صدای مصرف کننده استفاده می شود. برند سازی همچنین به کسب و کارتان هویت می بخشد.

در دسترس بودن بسیاری از سیستم عامل های تعاملی بالا بردن آگاهی از برند را ساده تر ساخته است. برند سازی به منابع و زمان بسیاری نیاز دارد. برندینگ برای به رسمیت شناختن و کمک به دیده شدن در میان معاصران خود بسیار ضروری است.
معرفی مهمترین انواع برندینگ

در ادامه می خواهم به معرفی انواع مختلف برندینگی که می توانید استفاده کنید بپردازم:

۱- برندینگ محصول

محصول یکی از شایع ترین انواع برندینگ است. وقتی از کنار قفسه های سوپر مارکت ها عبور می کنید به سادگی می توانید برندینگ محصولات و کالا ها را درک کنید.

یک محصول زمانی به موفقیت در برند سازی می رسد که مشتری با وجود حضور محصولات دیگر برندها ترجیح دهد آن را انتخاب و خریداری کند. اگر مصرف کنندگان محصولی از برندی خاص را انتخاب کنند بدان معناست که آن برند توانسته مدیریتی ایمن و قابل اعتماد برای شهرت سازی خودش ایجاد کند.

۲- برندینگ شخصی

یکی از ابزار برندینگ بسیار کاربردی و تاثیر گذار برای سیاستمداران، خوانندگان و نوازندگان، ورزشکاران و دیگر افراد معروف است. این ابزار به افراد معروف کمک می کند چهره ای موجه از خود به جامعه نشان دهند.

سیاستمداران سعی می کنند با نشان دادن تاثیر خوب از خود رای بیشتری جمع آوری کنند. یک سیاستمدار نیاز دارد جامع را قانع کند که از دیگر رقبا فردی موجه تر است و شایسته گرفتن مکانی است که به دنبالش است. برای قانع کردن مردم سیاستمدار به برندینگ نیاز دارد. یک فرد مشهور همچنین می تواند به دیگر محصولات و برند ها وابسته شود تا ترقی بیابد.

۳- برندینگ شرکت های بزرگ

برای یک کسب و کار که می خواهد شهرتی درست و حسابی برای خود بسازد برندینگ شرکت های بزرگ ابزاری بسیار مناسب است. تمام فعالیت های یک شرکت روی شهرت آن تاثیر مستقیم دارد.

یک کمپانی محصولات، خدمات، کارمندان، فرهنگ سازمانی و سهم خود نسبت به جامعه را تبلیغ می کند. یک حرکت اشتباه کافی است تا تمام این موارد تاثیری منفی و معکوس روی شهرت سازمان داشته باشند. اگر آسیب وسیع بود بنابراین کمپانی باید به فکر ساخت راهکاری جدید برای بهبود شهرت خود باشد.

۴- برندینگ جغرافیایی

این نوعی از برندینگ است که برای خدمات و محصولاتی خاص به کار می رود. از این نوع برندینگ برای ترقی محصولات و کمپانی های محلی یا جایی توریستی استفاده می شود.

هر منطقه ای سعی می کند چیزهایی را برند کند که خودش را از دیگران جدا می کند. این موارد می توانند یک منظره، غذا و یا هر چیز قابل برجسته شدن دیگری باشد.
معرفی مهمترین انواع برندینگ

۵- برندینگ سرمایه گذاری

این ابزار تا حدود زیادی روی برندهایی قابل اجرا است که عمومی هستند. این ابزار در واقع دیگران را تشویق به سرمایه گذاری روی این برند می کند. برندینگ سرمایه گذاری به جایگاه نهادهایی که به عنوان سرمایه گذاری، سهام و استراتژی شناخته می شوند کمک می کند. نتیجه یک برندینگ سرمایه گذاری خوب باعث افزایش درک افراد از ارزش آن برند است.

۶- برندینگ خدمات

زیاد با مورد برندینگ محصولات تفاوتی ندارد اما یکی از ویژگی های خاصش این است که باعث افزایش درک ارزش خدمات می شود. این ابزار در خدمات حرفه ای فوق العاده کاربرد دارد.

این ابزار به بازاریاب ها این اجازه را می دهد تا از مقایسه قابلیت ها با قابلیت ها پرهیز کنند. شما می توانید از یک آژانس برندینگ خدمات کمک بگیرید تا مطمئن شوید تبلیغات تاثیر گذاری روی خدماتتان می شود.

۷- برندینگ فرهنگی

این ابزار مسئول ساخت شهرتی مناسب درباره فضا و مردمی است که درونش زندگی می کنند. برندینگ فرهنگی برای ارتقا ساکنان یک منطقه خاص، فرهنگ و یا ملت به کار می رود.

این برندینگ با تمرکز روی کیفیت های متمایز و درست بومیان منطقه انجام می شود. برای مثال مردم نیویورک به عنوان کسانی که همه کارها را باسرعت انجام می دهند شناخته می شوند. این ابزاری بسیار موثر برای جذب توریست و جذب افراد از سراسر دنیا برای سفر به کشورتان است.

۸- برندینگ هوشیار کردن

این تاکتیکی است که کمپانی ها مورد استفاده قرار می دهند تا علاقه مشتریان را افزایش دهند و آنها را درباره برند خود کنجکاو کنند. برندینگ هوشیار کردن به برنامه ریزی زیادی نیاز دارد و استراتژی مناسبی نیز می خواهد. این برنامه زمانی ساخته می شود که برند نهایتا مدل کسب و کار خود را قبول می کند.

هیچ راهی برای تعریف ساخت برند وجود ندارد و بهترین راه برای توضیحش این است که به آن فرآیند ارزش سازی برای مشتری ها بگوییم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج