جاباما
۴۸۵۲۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن

زیر یک سایبان چوبی، یک دیوار کوتاه آجری قرار دارد که روی آن بیش از ۵۰ پلاک سرامیکی نصب شده و روی هر پلاک نام یک فرد عادی که در نهایت یک کار فوق العاده شجاعانه و از خودگذشتگی در زندگی خود انجام داده، آورده شده است.

برترین ها: در گوشه ای آرام از پارک پستچی لندن، یک بنای یادبود قابل توجه وجود دارد که به آسانی نادیده گرفته می شود. زیر یک سایبان چوبی، یک دیوار کوتاه آجری قرار دارد که روی آن بیش از ۵۰ پلاک سرامیکی نصب شده و روی هر پلاک نام یک فرد عادی که در نهایت یک کار فوق العاده شجاعانه و از خودگذشتگی در زندگی خود انجام داده، آورده شده است. برخی پلاک ها شامل دو نام یا بیشتر می شوند. در مجموع ۶۲ نفر در اینجا گرامی داشته می شوند. همه آن ها در حال تلاش برای نجات جان دیگران، جان خود را از دست داده اند.

این یادبود قهرمانان فداکار توسط هنرمند «جورج فردریک واتس» ایجاد شده است. واتس سال ها داستان فداکاری این قهرمانان را از بریده روزنامه ها جمع کرده است. یکی از این داستان ها درباره آلیس آیرس است، خدمتکاری که جان سه فرزند کارفرمایش را با بیرون انداختن یک تشک از پنجره و انداختن بچه ها روی تشک نجات داد. خود آلیس مغلوب دچار دودگرفتگی شد و از پنجره بیرون افتاد و مرد.
جورج عقیده داشت که این افراد و اعمال فداکارانه آن ها باید همیشه به یاد بمانند. اما متاسفانه هیچکس به این ایده زیبا توجهی نکرد. بنابراین واتس تصمیم گرفت خودش بنای یادبودی برای آن ها ایجاد کند. 10 سال بعد او توانست 3000 پوند برای ساخت آن جمع کند. بنای یادبود در سال 1900 با تنها چهار پلاک افتتاح شد و 9 پلاک دیگر هم در طول زندگی او اضافه شدند.

بعد از مرگ جورج در سال ۱۹۰۴، همسرش، مری واتس، مدیریت این پروژه را به عهده گرفت. اما هرچه بیشتر سرگرم مدیریت گالری واتس و کارهای دیگر می شد، علاقه اش را به این پروژه از دست می داد. درمجموع کار در سال ۱۹۳۱ با ۵۳ کاشی از ۱۲۰ کاشی برنامه ریزی شده، متوقف شد. این بنای یادبود در سال ۲۰۰۴ پس از اینکه در یک فیلم مورد استفاده قرار گرفت، توجه عموم را به خود جلب کرد. سه سال بعد، لی پیت، هنگام نجات جان یک بچه ۹ ساله که در حال غرق شدن در کانال بود، جان خود را از دست داد. به دنبال مرگ او، همکارش تصمیم گرفت نام او را به این بنای یادبود اضافه کند. باوجود مخالفت گالری واتس برای تکمیل بنای یادبود، یک پلاک جدید با هدف بزرگداشت اقدام قهرمانانه پیت در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ به این یادبود اضافه شد. ۷۸ سال پس از مرگ مری واتس آخرین پلاک نصب شد. اکنون که سال ها از آن زمان می گذرد این یادبود بازدیدکنندگان انگشت شماری را به سوی خود جلب می کند.
یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن
یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن
یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن
یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن
یادبودی برای قهرمانان فداکار در لندن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج